• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Om någon känner för att köpa Unimatics senaste samarbete. Nästan €800 känns lite saftigt för en nh35 men den är förmodligen slutsåld redan.

Fattar inte varför de inte fortsatte med Eta som i Hodinkee versionerna. Då hade man lite förståelse för priserna iaf.

4AC1F424-B1F4-4EA1-B4E4-E94170970F74.png

Om någon känner för att köpa Unimatics senaste samarbete. Nästan €800 känns lite saftigt för en nh35 men den är förmodligen slutsåld redan.

Fattar inte varför de inte fortsatte med Eta som i Hodinkee versionerna. Då hade man lite förståelse för priserna iaf.

Skulle ändå aldrig få för mig att stödja dem sen de gjorde sin Saudiarabien-klocka och sen censurerade kommentarerna på Instagram när de fick kritik för det. Jävla skitföretag.

Min drömklocka! Fan att man missade den, etta i kön någon! Betalar vad man ska. Billigt nu när de ses som ”paria”.
Lite värre kanske än Ming-släppet där visarna visade sig visa fel istället för rätt :)

Kan nån skaka fram ett par extra passande länkbitar så undertecknad kan köpa @Limeee ’s Tag Heuer ?

Ja, det är jag rätt säker på. Tillverkades väl iofs bara i 99 eller 199 ex, minns inte vilket, och sålde slut på typ en dag. Minst sagt, jag kommer aldrig att köpa något från dem i alla fall.
Vad var så hemskt med den klockan? Tillverkades den till någon specifik kund?

Att köpa en sån här är som att köpa sig ca 3x insatsen, så hyffsat affordable hur som.
Men för att lugna grabbarna så har gamla trogna Fortis kommit till undsättning, jag ska varken ha 39 Squale, Unimatic eller Nivada Depthmaster (fan också) utan en sån här tuffing:

9CCD4606-630B-49EE-9018-4FF6B30964BB.jpeg

Vad var så hemskt med den klockan? Tillverkades den till någon specifik kund?
Den tillverkades som en hyllning till Kingdom of Saudi Arabia som är en av de värsta diktaturerna i världen just nu, inte okej i mina ögon i alla fall. När folk började påpeka att det kanske inte var ett särskilt lämpligt släpp så raderades till en början dessa kommentarer. Det är ju iofs helt i linje med hur Saudi jobbar så man kan förstå att de gillar varandra. 🤷

Den tillverkades som en hyllning till Kingdom of Saudi Arabia som är en av de värsta diktaturerna i världen just nu, inte okej i mina ögon i alla fall. När folk började påpeka att det kanske inte var ett särskilt lämpligt släpp så raderades till en början dessa kommentarer. Det är ju iofs helt i linje med hur Saudi jobbar så man kan förstå att de gillar varandra. 🤷
Bara nyfiken, är det din tolkning eller gjordes den för folk som råkar bo i landet? Landets styre förstår jag att man vill ta avstånd från men folket är ju en annan sak, iaf i min värld. Hade inte gjort samma koppling som du gjorde men din är kanske mer rätt.

Att radera negativa kommentarer eller trollinlägg är inte så ovanligt.

Bara nyfiken, är det din tolkning eller gjordes den för folk som råkar bo i landet? Landets styre förstår jag att man vill ta avstånd från men folket är ju en annan sak, iaf i min värld. Hade inte gjort samma koppling som du gjorde men din är kanske mer rätt.

Att radera negativa kommentarer eller trollinlägg är inte så ovanligt.
Finns väl kanske inget rätt eller fel sätt att tolka det på men det var inga trollkommentarer så istället för att radera dem så hade man kunnat bemöta dem. Med det agerandet så väljer jag att tolka det som att man ville tysta kritikerna istället för att avfärda att man hyllar KSA som land.

Gör man en limited edition med de förutsättningarna och helt utan att definiera att det är folket man menar så får man nog ta att folk tolkar det som landet i stort. Hade något märke gjort en "North Korea Edition" av en klocka så hade man nog också lyft på ögonbrynen.

Tillbaka
Topp