• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Godmorgon. Funderar på om detta med blått sommargummi långt in i oktober är riktigt comme il faut . Tror det blir att byta till höst/vinter kollektionen snart.
20211007_074441.jpg
Sådär ja. Höst- och vinterkläderna är på igen.
Skönt att välja en typ av band som man vet går hem i alla läger och som ingen människa tycker är fult och anskrämligt eller groteskt.😉
20211007_114409.jpg
20211007_114405.jpg

Petitess i sammanhanget, konstig manet.
Nu måste vi jaga varsin vintage Seamaster också (synd jag sålde min) sekundvisaren kostar bara 4-5 tusen
Z
seconde-seconde-04_d0d64fe6-2f79-486f-b351-8dcd8be6e8c0_1024x1024.jpg
Jag har redan en i hushållet. Undrar om FruBr märker att den har fått en mössa som visare..? Men fiii fan vilket svinigt pris, kan ju inte kosta många kronor att tillverka en sån visare eller?

Helt klart dyrt men skulle inte tro att tillverkningskostnaden är så relevant i detta fall. Hör med @McGyver om han är sugen på att ta fram något.
Nej, det är knappast det som spelar roll här skulle jag tro och kan man ta betalt så gör man väl det. Hade varit kul men jag misstänker att det blir rätt dyrt för att ta fram något enstaka ex bara. Hade varit perfekt på min Vonstok Kingsley Zissou!

Jag har redan en i hushållet. Undrar om FruBr märker att den har fått en mössa som visare..? Men fiii fan vilket svinigt pris, kan ju inte kosta många kronor att tillverka en sån visare eller?
Se där ja, nej nej hon märker inget 😇
Mja vet inte riktigt, samtidigt bra och handtillverkad konst (i mina ögon) och antar att det ligger mycket kärlek och många långa timmars jobb bakom. Skulle nog personligen kunna tänka mig öppna upp plånkan för unikheten i sig om jag hade en passande klocka.

Se där ja, nej nej hon märker inget 😇
Mja vet inte riktigt, samtidigt bra och handtillverkad konst (i mina ögon) och antar att det ligger mycket kärlek och många långa timmars jobb bakom. Skulle nog personligen kunna tänka mig öppna upp plånkan för unikheten i sig om jag hade en passande klocka.
Är de helt handgjorde så kan de ju vara värda sina stålar, trodde att det var stansat bara. Jag hade gärna köpt en lite billigare variant till min Zissou-klocka men att sätta i en 4K-visare i en 1K-klocka, njaaa.

Är de helt handgjorde så kan de ju vara värda sina stålar, trodde att det var stansat bara. Jag hade gärna köpt en lite billigare variant till min Zissou-klocka men att sätta i en 4K-visare i en 1K-klocka, njaaa.
Vet inte riktigt hur det ligger till så ska inte uttala mig men vet att sekundvisare är löjligt små, har kämpat själv med att måla och så med risigt resultat.
Ska klura lite på om man kan hitta på något kul budgetalternativ, det finns färdiga små "caps"sekundvisare som man skulle kunna försöka ge sig på 🤔

Vet inte riktigt hur det ligger till så ska inte uttala mig men vet att sekundvisare är löjligt små, har kämpat själv med att måla och så med risigt resultat.
Ska klura lite på om man kan hitta på något kul budgetalternativ, det finns färdiga små "caps"sekundvisare som man skulle kunna försöka ge sig på 🤔
Hade varit roligt att ha något helt custom och idén med hatten är ju kanon. Alternativt så skulle man haft en jaguar shark! 😁

• Wow
Reactions: v0n
Finns det exempel på hur den skall se ut?

Kan laserskära till de flesta former om de inte är för komplexa!

På plats i ett bygge:

MDV106_3.JPG
Fränt, hoppa in i länken där diskussionen började så får du gärna uttala dig om det ens är möjligt att laserskära eller om det blir för komplext 🙂

Hejhej tråden! Tips på dykare storlek mindre? Typ <40mm och gärna inte så tjock på höjden
CW Trident Pro 600, 38mm? Höjd ~12,7, schyst klocka i övrigt :)

CW Trident Pro 600, 38mm? Höjd ~12,7, schyst klocka i övrigt :)
Spanade på den där när den modellen släpptes. Kanske dags nu? 🤔
Har ju haft två CW tidigare och egentligen väldigt nöjd med båda. 🙂

Tillbaka
Topp