• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Denna lilla godingen ramlade ner i brevlådan idag. Möjligtvis det enda exemplaret i Sverige ( ? ). Gasgasbones 6B Upkeep.

67D4A23F-4DF6-46EC-A8B4-80A99476C4C7.jpeg

https://www.gasgasbones.com/
Snyggt! Var det en sån här du hade på väg också @Hugger69 det var min gissning i alla fall :)

Grym kombo där, kanske skulle testa Woolbrooks egna gummi som inte har de där avhuggna ändarna?
Finare index på din nya variant måste tilläggas, snorgrönt är svårare att matcha med band har jag märkt 😉
Tack! Jag gillar nog ändå de snorgröna mer (🙈) men se om det blir en krono med det senare sen. Lättare matcha denna är det ju. Tror jag kör på grovt Canvas och Bund, senare typ orsaken till att den köptes 😎
9C896929-009F-4A50-8065-55EBC923A110.jpeg

Nya Baltic. 🙂 HANGZHOU CAL5000A?

Baltic_Packshot_Shopify_Face_Blue_Lion.png
Baltic_Packshot_Shopify_Face_Grey_Green(1).png
Baltic_Packshot_Shopify_Face_Salmon_Blue(1).png
Kul att den släpptes 17:58:30 😅 nu har deras sida krashat. Lax

Enklast att läsa här

Hur menar du? Är inte funktionen den samma som vanlig automat? Har aldrig haft med microrotor så kan inte uttala mig. Gillar iaf att den inte var limiterad (vad jag kunde se på sidan).
Jag har noll koll på den här typen av verk (hade faktiskt aldrig ens hört talas om det förrän idag) och Baltics hemsida ligger nere men jag tänker att det måste finnas någon jäkligt smart lösning som gör att den lilla rotorn ändå genererar tillräckligt mycket kraft till uppdraget?

Jag har noll koll på den här typen av verk (hade faktiskt aldrig ens hört talas om det förrän idag) och Baltics hemsida ligger nere men jag tänker att det måste finnas någon jäkligt smart lösning som gör att den lilla rotorn ändå genererar tillräckligt mycket kraft till uppdraget?
Vikt, rotorn brukar vara ganska tjock om du tittar noga.

De första per färg är numrerade. Det finns även 20 st Trilogi-boxar...

• Like
Reactions: HSK
Fina, men tyvärr verkar de ha varit lite rädda för att lämna tomma ytor på tavlan. Originalet är ju svårslaget som vanligt.
1633623694922.png
Jag tror de medvetet gjort siffrorna lite oversized för att skapa sig ett eget uttryck för att inte hamna för nära de gamla originalen. Tror...inte vet :)

@BenD då är vi två, får se om jag behåller den, de har ändå 2 veckors fri retur om den inte riktigt passar avseende storlek och generellt intryck. Ytterligare ett stort plus i kanten avseende kundnöjdhet.

EDIT: Lax verkar för övrigt vara slut nu, kommer fler batcher senare. De andra finns kvar, undrar om FOMO slog till eftersom ingen kan ha hunnit läsa om de var limiterade eller ej. Jag upptäckte efter köp att man kunde välja band. Hade jag gjort det hade det nog inte blivit någon klocka nu.

Senast ändrad:
Jag tror de medvetet gjort siffrorna lite oversized för att skapa sig ett eget uttryck för att inte hamna för nära de gamla originalen. Tror...inte vet :)

@BenD då är vi två, får se om jag behåller den, de har ändå 2 veckors fri retur om den inte riktigt passar avseende storlek och generellt intryck. Ytterligare ett stort plus i kanten avseende kundnöjdhet.

EDIT: Lax verkar för övrigt vara slut nu, kommer fler batcher senare. De andra finns kvar, undrar om FOMO slog till eftersom ingen kan ha hunnit läsa om de var limiterade eller ej. Jag upptäckte efter köp att man kunde välja band. Hade jag gjort det hade det nog inte blivit någon klocka nu.
Haha jag måste haffat en av de sista då för jag stod och velade ang vilken färg på bandet jag skulle ha.

Jag har varit väldigt nöjd med kvalitén på min Aquascaphe sett till priset och deras kundtjänst har varit fantastisk när jag haft frågor. Storleken för den här typen av klocka kommer passa min handled perfekt så för mig kommer de nog handla mest om hur den känns på handleden i övrigt och om urverket håller måttet.

Senast ändrad:

Jag hann också fånga en lax. Köpte direkt och läste först efteråt att det var mikrorotor. Det blir spännande 😁

Jag hann också fånga en lax. Köpte direkt och läste först efteråt att det var mikrorotor. Det blir spännande 😁
Jag uppfattade det som att klockorna inte är limiterade (förutom samlarboxen med alla tre som är limiterad till 20 ex) men att de första 200 av respektive färg är numrerade.

Men du var inte den enda som köpte snabbt för jag förstod först nu att det är hesalite och inte sapphire glas.

Jag uppfattade det som att klockorna inte är limiterade (förutom samlarboxen med alla tre som är limiterad till 20 ex) men att de första 200 av respektive färg är numrerade.

Men du var inte den enda som köpte snabbt för jag förstod först nu att det är hesalite och inte sapphire glas.
Jag har haft deras BiCompax och den var grym förutom de (enligt mig) fula blå visarna. Den hade också hesalite vilket jag uppskattade.
Kul för dottern med öppen baksida och utbildande hur en klocka funkar.

Själv gillar jag baltics bättre 🤓
layouten iaf, men smaken är som baken!
Den är ju lite modernare och knubbigare, så det håller nog de flesta med om. Jag hade dock föredragit mer tom yta på tavlan, gjort baltictexten mindre och flyttat upp den något. Alla de ändringar de gjort är helt enligt dagens mode. Originalet är ju ändå nästan 100 år nu.

Den är ju lite modernare och knubbigare, så det håller nog de flesta med om. Jag hade dock föredragit mer tom yta på tavlan, gjort baltictexten mindre och flyttat upp den något. Alla de ändringar de gjort är helt enligt dagens mode. Originalet är ju ändå nästan 100 år nu.
Hur stort var originalet?

Ett bra exempel på tidlös design (🥁). Jag fattar att Baltic vill göra sin egen tolkning och sätta en personlig prägel på den men originalet ger ett lugnare och mycket mer behagligt intryck.

31 mm, kollat en del på en sådan senaste tiden, viktig milstolpe bland armbandsur. Sedan blev de större och större allt eftersom. Tror de är 37 mm idag, kan ha fel.
Fin storlek på ett sånt ur. Tycker utan tvekan att de bör vara under 35mm i alla fall, de förlorar sin elegans på något sätt annars. Antar att ett original kostar rätt mycket?

Tillbaka
Topp