Lite så ja, han kan ju knappast ha fått sin ännu. Men ändå, över 100 sålda grejer och bra omdömen har han, säkert ett Ebay-proffs.Chansar på att folk är totalt klappidioter? Fanskapet är ju inte limiterat, kommer ju re-stock rätt vad det är.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Lite så ja, han kan ju knappast ha fått sin ännu. Men ändå, över 100 sålda grejer och bra omdömen har han, säkert ett Ebay-proffs.Chansar på att folk är totalt klappidioter? Fanskapet är ju inte limiterat, kommer ju re-stock rätt vad det är.
Det är fasoner som detta som gör att man tröttnar på denna hobbyn. Finns så mycket scalpers så det tar bort tjusningen.
haha, bra försök, 3x pengarna där
Det är fasoner som detta som gör att man tröttnar på denna hobbyn. Finns så mycket scalpers så det tar bort tjusningen.
Den såg riktigt fin utSnubblade på detta för mig okända micromärke PEREN. Fastnade för denna hybrid av "field/army/diver" PEREN Nera.
Trevliga spec och Swiss made till en rimlig peng, från CHF 449(ca 4250 SEK).
Nu är ju detta, som så mycket annat, en homage på en ikonisk klocka från 60-talet. Någon som ser vilken?
Finns i 3 olika utföranden:
Swiss Made
Diameter: 39mm
Height: 12.80mm
Lug to Lug: 48.80mm
Case: Three tone 316L Stainless Steel, hand polished
Bezel: Black PVD, conical, knurling by hand
Functions: Rotating unidirectional 120 clicks
Crown: Screw-down, embossed logo
Movement: Swiss Automatic Sellita SW200, in-house regulated
Power reserve: 38 Hours
Crystal: Scratchproof Sapphire, 3 AR layer coating
Dial: Metal, embossed indexes, Date, Nera blue
Hands: Brass, white, diamond cut
Lume: BGW9 Swiss Super-LumiNova®, dial/hands/case
Strap: NATO Leather/Nylon, Steel bracelet, leather
Water resistance: 200m/660ft
Limited Edition: 300 pieces, individually numbered
Nej du kommer ihåg rätt, det är samma bolag, från Rumänien tror jag.Den såg riktigt fin ut
Undrar om det inte är samma tillverkare som hade någon Transsylvanienmodell med subsekund som inte visade några faktiska sekunder utan hade ett roterande mönster istället
edit: nej jag tänkte nog på något annat
Där har du rätt! Ganska trevlig den ochså.Den såg riktigt fin ut
Undrar om det inte är samma tillverkare som hade någon Transsylvanienmodell med subsekund som inte visade några faktiska sekunder utan hade ett roterande mönster istället
edit: nej jag tänkte nog på något annat
Ah! Nu ser jag, ”Hintz” hette modellen jag tänkte på.Nej du kommer ihåg rätt, det är samma bolag, från Rumänien tror jag.
PEREN • Limited Edition Swiss Made Watches
In-house hand built Swiss Made watches for everyday adventures. Limited edition perennial watches. Independent Swiss watchmaking inspired by Transylvaniaperenwatches.com
Ja den har något den där klockanDär har du rätt! Ganska trevlig den ochså.
Påminner väl om nån Tornek-Rayville (?) vet inte riktigt om det är en rip-off rakt av på någon modell så låter det vara osagt.Snubblade på detta för mig okända micromärke PEREN. Fastnade för denna hybrid av "field/army/diver" PEREN Nera.
Trevliga spec och Swiss made till en rimlig peng, från CHF 449(ca 4250 SEK).
Nu är ju detta, som så mycket annat, en homage på en ikonisk klocka från 60-talet. Någon som ser vilken?
Finns i 3 olika utföranden:
Swiss Made
Diameter: 39mm
Height: 12.80mm
Lug to Lug: 48.80mm
Case: Three tone 316L Stainless Steel, hand polished
Bezel: Black PVD, conical, knurling by hand
Functions: Rotating unidirectional 120 clicks
Crown: Screw-down, embossed logo
Movement: Swiss Automatic Sellita SW200, in-house regulated
Power reserve: 38 Hours
Crystal: Scratchproof Sapphire, 3 AR layer coating
Dial: Metal, embossed indexes, Date, Nera blue
Hands: Brass, white, diamond cut
Lume: BGW9 Swiss Super-LumiNova®, dial/hands/case
Strap: NATO Leather/Nylon, Steel bracelet, leather
Water resistance: 200m/660ft
Limited Edition: 300 pieces, individually numbered
Känns lyckad ändå. Mycket dna från deras tidigare modeller. Hade de inte kört med breguet-siffrorna så hade de sluppit ifrån mycket av hommage-diskussionen men såklart så är det en rätt central del av uttrycket och jag vet inte riktigt vad man skulle ersatt med som hade blivit lika slående. Sällsynt fall av öppet baklock på en budgetklocka som faktisk känns hyggligt berättigat också.
Du har ett bra öga! Tornek-Rayville stämmer bra det. Är egentligen väldigt mycket olikheter men dom har ändå fått fram uttrycket och är möjligt boettformen är i stort sett lika.Påminner väl om nån Tornek-Rayville (?) vet inte riktigt om det är en rip-off rakt av på någon modell så låter det vara osagt.
Gillar ändå stuket, fint fångat!
Ja, men samtidigt är tillverkarna en starkt bidragande orsak som hypar nya släpp, "don't miss out!", "launching <insert date>" osv. är ingen ovanlighet vilket detta var ett utmärkt exempel på där folk panikköper och till och med slänger upp på ebay direkt efter beställning innan man knappt ens har hunnit läsa om modellen.Det är fasoner som detta som gör att man tröttnar på denna hobbyn. Finns så mycket scalpers så det tar bort tjusningen.
Grattis! Väldigt fin och den ser betydligt bättre ut än på Baltics trötta produktbilder. Nöjd?
Det går att borsta själv om man vill. Själv är jag alldeles för feg för att våga mig på det men möjligheten finns i alla fall.Helt fantastisk klocka för pengen, bra storlek, bra finish, går fint, 1000m wr och härlig vintagekänsla.
MEN, tyvärr har jag lite svårt med hur blingig den är. Skulle köpa flera färger om den skulle vara borstad, nu funderar jag istället på att sälja.
Det går att borsta själv om man vill. Själv är jag alldeles för feg för att våga mig på det men möjligheten finns i alla fall.
Scalpers verkar leta sig in i alla branscher nuförtiden. Har varit ett av de större problemen bland datorprodukter med, speciellt bland grafikkort.Ja, men samtidigt är tillverkarna en starkt bidragande orsak som hypar nya släpp, "don't miss out!", "launching <insert date>" osv. är ingen ovanlighet vilket detta var ett utmärkt exempel på där folk panikköper och till och med slänger upp på ebay direkt efter beställning innan man knappt ens har hunnit läsa om modellen.
Det är klart att det är scalpers som är det stora problemet men till viss del även den som handlar av scalpers och möjliggör den galna andrahandsmarknaden och det finns faktiskt sätt för tillverkarna att motverka det om de bara vill men det är klart, då måste man ju anstränga sig för att sälja klockor på riktiga meriter istället för att förlita sig på hype.
Traskas kommande släpp är ett jättebra exempel på hur det istället kan/bör gå till, man anmäler intresse för att köpa den eller de modeller man vill och sedan tillverkas de på beställning. Win-win för samtliga inblandade då kunden får det man vill ha direkt från källan samtidigt som tillverkaren är garanterad intäkter och att slippa sitta med osålda lager.
Grattis! Väldigt fin och den ser betydligt bättre ut än på Baltics trötta produktbilder. Nöjd?
Det går att borsta själv om man vill. Själv är jag alldeles för feg för att våga mig på det men möjligheten finns i alla fall.