• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Vakna!
20211011_064051.jpg

Det tog nästan två veckor på fönsterbrädan men äntligen har indikatorn för ”låg nivå” slocknat. Kanske inte så konstigt för en NOS klocka som legat i sin låda i åratal.

Skönheten på bilden, casio al190w, är en reproduktion av en 80-tals modell om jag inte minns helt fel då solceller var något nytt och spännande. Givetvis var man tvungen att visa teknologin ”front and center”. Modulen är densamma som f-91w har jag för mig.

Allt som allt tilltalar den nörden i mig :D

DC8E6BA3-3542-4BE5-A216-9854B38BBC52.jpeg

@Von nu har jag frågat Romaric på Seconde Seconde om de gör custom visare för svenska klockforum ;) troligen inte men jag fick i alla fall heads up att perpetuel.com snart släpper 10 st av den blå manet-Nivadan.
Edit: det blev ett vänligt och välmotiverat Nej på den frågan. Han håller på sin integritet och sin tid framförallt.

Senast ändrad:
Jag har inte heller några problem med det då kockan är såld. :)
BB36 tycker jag lider av samma problem. Glaset är alltid smutsigt.
Å fasen! Konstigt det där tycker jag, ändå relativt dyra klockor. Upplever inte samma problem på BB large, iaf inte lika jävligt som på Sinnen! 😳

Beskådar klockan för kvällen, och troligen morgondagen.
Har en lite komplicerad relation till den här. Den är TRÅKIG!
Får väldigt lite handledstid.
Nu har jag den för jag kör en halv månads ryss-detox....
Men så när jag kollar är den ändå rätt snygg.... med rätt band i alla fall... eller om det är bandet som är snyggt... Vet inte ...är den nåt att ha egentligen.. vad säger ni.
20211011_203758.jpg

Tillbaka
Topp