Denna var riktigt schysst. Frågan är om den blir affordable?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
![]()
Det gjorde (gör?) han, mycket prisvärda ställ från en trevlig herre.![]()
Den såg sjysst ut den med! Nu har jag inte stället framme då vi packat för flytt, men jag vill minnas att vinkeln är precis så brant att klockan stannar på plats. Någon grad till och den hade åktska kontakta herren och se om han frtf göra dessa.
Hittade denna variant när jag googlade runt lite. Gillade att den var så clean. Är mest orolig på alla dessa med en vinkel att klockan ska glida
![]()
![]()
Jag tillverkade en prototyp själv på ett ställ där jag tagit formfaktorn från just dessa.Någon här i tråden som har tips på bra klockställ? Typ något liknande denna fast helst med bas i trä.
Edit: @Kreacon tillverkade inte du ställ i trä tidigare?
![]()
Grymt det tror jag den kommerPga @Nicke75 så har jag nu också köpt en luminox. Hoppas den faller mig i smaken!
Ser riktigt bra ut. Kanske skulle kunna vara ngt man vågar sig på själv. Får skissa på lite olika lösningarJag tillverkade en prototyp själv på ett ställ där jag tagit formfaktorn från just dessa.
Basen är i Ek med gummifötter, stången ett kopparrör, plattan som klockan ligger på är i trä inslagen i läder. Sidorna är ek som är ditskruvade med mässingsskruv.
Finishen är kass på detta, då det mest gjordes för att testa storlek osv. Men som prototyp för hemmabruk funkar det.
Detta är alltså något jag gjort privat och inget som har med Monchard att göra. Men det är relativt enkelt att tillverka för den som har tillgång till vanliga hemmasnickar-verktyg.
![]()
![]()
Snygga! Jag har varit nöjd med finish på mina två jag haft. @Björn Boett har haft några också![]()
Dessa såg väl rätt trevliga ut... Hur brukar finishen vara på på geckotas klockor?
Snygga! Jag har varit nöjd med finish på mina två jag haft. @Björn Boett har haft några också
Ladda telefonen.
Fräsigt! Bjuder du på nån wrist shot?Landade en Rollball-länk från Strapcode till Kingen idag, jäkligt bekväm!
![]()
@Master J tycker kvaliteten/finish speglar prisbild och lite därtill. Skulle till att bli rea på watchgecko nu va, nya prylar varje fredagSnygga! Jag har varit nöjd med finish på mina två jag haft. @Björn Boett har haft några också
Ladda telefonen.
Sommartider hej hej, sommartider@Master J tycker kvaliteten/finish speglar prisbild och lite därtill. Skulle till att bli rea på watchgecko nu va, nya prylar varje fredag
Trefvlig quell
![]()
Knäppte två snabba så ber om ursäkt ifall kvaliteten inte är den högstaFräsigt! Bjuder du på nån wrist shot?
Ser bra ut! Lite fulsnyggt, men på ett bra sättKnäppte två snabba så ber om ursäkt ifall kvaliteten inte är den högsta
![]()
![]()
Aha så det var du som köpte den däringa@Master J tycker kvaliteten/finish speglar prisbild och lite därtill. Skulle till att bli rea på watchgecko nu va, nya prylar varje fredag
Trefvlig quell
![]()
Jag förstår exakt vad du menar! Den är lite speciell, men tycker den är rätt kul ändåSer bra ut! Lite fulsnyggt, men på ett bra sätt![]()
Älskar dig med din dåre.Sommartider hej hej, sommartider
Riktigt monster är det. Som din legoklockaAha så det var du som köpte den däringa![]()