• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Denna var riktigt schysst. Frågan är om den blir affordable?
Screenshot_20211101-074914_Instagram.jpg
 

Meridius

Panerai
2-Faktor
👍ska kontakta herren och se om han frtf göra dessa.
Hittade denna variant när jag googlade runt lite. Gillade att den var så clean. Är mest orolig på alla dessa med en vinkel att klockan ska glida :eek:
il_794xN.3480186099_8jnx.jpg
il_794xN.3432511928_3rly.jpg
Den såg sjysst ut den med! Nu har jag inte stället framme då vi packat för flytt, men jag vill minnas att vinkeln är precis så brant att klockan stannar på plats. Någon grad till och den hade åkt 😅
 

JohnMonchard

Panerai
2-Faktor
Någon här i tråden som har tips på bra klockställ? Typ något liknande denna fast helst med bas i trä.
Edit: @Kreacon tillverkade inte du ställ i trä tidigare?
The-Watch-Stand---Gold-The-Watch-Stand-1616596069_1000x.jpg
Jag tillverkade en prototyp själv på ett ställ där jag tagit formfaktorn från just dessa.
Basen är i Ek med gummifötter, stången ett kopparrör, plattan som klockan ligger på är i trä inslagen i läder. Sidorna är ek som är ditskruvade med mässingsskruv.
Finishen är kass på detta, då det mest gjordes för att testa storlek osv. Men som prototyp för hemmabruk funkar det.

Detta är alltså något jag gjort privat och inget som har med Monchard att göra. Men det är relativt enkelt att tillverka för den som har tillgång till vanliga hemmasnickar-verktyg.

533A8F9C-B7A6-4674-BBA4-91B445A82D3D.jpeg

4CBDC667-8BD0-43CF-9B73-555FCE307A95.jpeg
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Jag tillverkade en prototyp själv på ett ställ där jag tagit formfaktorn från just dessa.
Basen är i Ek med gummifötter, stången ett kopparrör, plattan som klockan ligger på är i trä inslagen i läder. Sidorna är ek som är ditskruvade med mässingsskruv.
Finishen är kass på detta, då det mest gjordes för att testa storlek osv. Men som prototyp för hemmabruk funkar det.

Detta är alltså något jag gjort privat och inget som har med Monchard att göra. Men det är relativt enkelt att tillverka för den som har tillgång till vanliga hemmasnickar-verktyg.

533A8F9C-B7A6-4674-BBA4-91B445A82D3D.jpeg

4CBDC667-8BD0-43CF-9B73-555FCE307A95.jpeg
Ser riktigt bra ut. Kanske skulle kunna vara ngt man vågar sig på själv. Får skissa på lite olika lösningar :)
 
Topp