• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Ja lite synd har sett några som satt på länk som passar bra men minns inte vilka det va.
Fasen om inte det va någon som testade med sin länk från Speedmaster tro,men den köper man ju inte löst direkt 😂
Om det är speedmaster eller för submariner då hade det varit grymt bra. Finns mucket aftermarket såsom uncle seiko som man isf skulle kunna inhandla (mycket humanare priser) :D Har sett att länken till Baltic Aquascape passar samt även det där kända Rolex homage märket som jag just nu inte kan komma på namnet på :bag:

Edit:Ginault
 
Ok har vart fint o hitta någon kanske skulle testa min smpc-länk 😂
Exakt, den bör ju passa :D tror annars att Flat link hade passar det caset väldigt bra :)
FlatLinkFinal35_900x.jpg
 
Vill bara tillägga att helst vill jag inte att ni löser en länk till den som faktiskt passar i både form och stil för då blir jag så illa tvungen att skaffa en igen…
Enda anledningen till att den fick gå var just avsaknaden av länk!
Grymt bra klocka i övrigt! 😍
 
Vill bara tillägga att helst vill jag inte att ni löser en länk till den som faktiskt passar i både form och stil för då blir jag så illa tvungen att skaffa en igen…
Enda anledningen till att den fick gå var just avsaknaden av länk!
Grymt bra klocka i övrigt! 😍
Du kan vara lugn, den nedre ändlänken är 19mm tror jag. US har både solida och och icke solida ändlänkar. Här kanske man skulle ta den billigare lösningen så att man kan massera "platta" till den ngt.

Hmm.. behövs nog en del jobb att få det snyggt.
340ora0shqu51.jpg

h8qo33ashqu51.jpg

67og0ulshqu51.jpg
 
Senast ändrad:
Vänta lite bara. Jag har svårt att se att Jason INTE tvingas tillverka ändlänkar till länken för Uni/FW efter serie IV. Han verkar tycka att den länken inte passar Seaforth men av alla de alternativ som finns så är det hans egen länk som passar bäst designmässigt.
Pics? 😃
 
DBD53009-D0BF-4182-BF1F-4C5583D5796E.jpeg

Min Yema Navygraf har börjat tappa tiden ganska rejält. Jag skall ta en kontakt med dem i veckan för att se om jag kan skicka den till dem. Någon annan som har en Navygraf? Har er fungerat bra? Jag har annars varit nöjd med den.
Hur avviker den? Om den plötsligt börjat forta sig kan det vara så enkelt som att den blivit magnetiserad vilket i så fall är väldigt enkelt åtgärdat. 🙂
 
Tolkar inlägget som att den tappar tid och inte fortar sig. Kan den tappa tid ifall den blivit magnetiserad? fjädern "klibbat" ihop?
Nu är jag långt ifrån någon expert men så vitt jag vet så kan det gå åt båda hållen, däremot brukar det allt som oftast vara att den fortar sig just p.g.a. att fjädern "klibbar". Att den går väldigt fort är ett ganska tydligt tecken på magnetisering men om den saktar sig kan det finnas betydligt fler orsaker.
 
Hur avviker den? Om den plötsligt börjat forta sig kan det vara så enkelt som att den blivit magnetiserad vilket i så fall är väldigt enkelt åtgärdat. 🙂
Den går rejält för långsamt. Köpte den våren 2019, så det känns som för kort tid för ett normalt service behov. Skickade dem just ett mejl, men det lär väl sluta med att jag får skicka dit den. Deras eget inhouse verk som jag förstått det. Den har inte använts så mycket senaste året, så något verkar ha kärvat sig.
 
Tillbaka
Topp