• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Tänk så här. Svart boett bärs mindre visuellt ;)
Jo, men den är ändå minst 4mm för stor tycker jag. 36-37mm hade varit perfekt för den typen av ur. 41mm är vi ju uppe i dykarterritorium och med så stor tavla så lär den bäras sjukt stort. Min Traska Summiteer har ungefär samma ratio med tavla/boett och jag tycker att den är för stor med sina 38,5mm...
 

Master J

Audemars
2-Faktor
Jo, men den är ändå minst 4mm för stor tycker jag. 36-37mm hade varit perfekt för den typen av ur. 41mm är vi ju uppe i dykarterritorium och med så stor tavla så lär den bäras sjukt stort. Min Traska Summiteer har ungefär samma ratio med tavla/boett och jag tycker att den är för stor med sina 38,5mm...

Din traska, är den vit?
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Zelos kommande kronograf:

Screenshot_20211102-112822_Facebook.jpg
FB_IMG_1635848873809.jpg
FB_IMG_1635848875967.jpg
FB_IMG_1635848880061.jpg
FB_IMG_1635848882820.jpg
Starfighter säger hej till en ny Starfighter 😊
C3D9A502-FCA9-4351-8A39-22CA6B266C0F.jpeg
 

Thelonius

Panerai
2-Faktor
Jo, men den är ändå minst 4mm för stor tycker jag. 36-37mm hade varit perfekt för den typen av ur. 41mm är vi ju uppe i dykarterritorium och med så stor tavla så lär den bäras sjukt stort. Min Traska Summiteer har ungefär samma ratio med tavla/boett och jag tycker att den är för stor med sina 38,5mm...

Det är iof sant men attans vad sugen man är ändå.
 

HSK

Patek
2-Faktor
Jag har GMTn i varukorgen men tvekar :eek: ... Den i 41mm känns ok stroleksmässigt. DEt man funderar på är varför denna "blow out sale"? Konkurs nästa?

Ja, det har väl inte varit någon framgångssaga direkt så antingen säljer de av lagret för att fokusera på någon annan inriktning eller så lägger de förmodligen ner. Men de hedrar säkert garantier osv. med tanke på vilka de är och deras historia så det behöver man nog inte vara orolig för. 🙂
 

Baramats

Audemars
2-Faktor
Min Ming x Massena är hemma igen, mycket mikro men mucho money!
F1AE0F3C-3EAF-4D62-9A35-B482322EC70A.jpeg

Mmmmm den är fin på nya gummibandet, blev gratis som kompensation eftersom den har varit på efterservice ett tag. Det blev ju lite knas med visarna när de kom till kunderna, vilket såhär i efterhand lönade sig. Vi fick ett extra års garanti och valfritt band 😀
 

Master J

Audemars
2-Faktor
Idag har jag varit "ledig"

Började med ett sms från jobbet som genererarade 2 timmars jobb på fm 😡
Sedan var det dax att ta hand om massa saker som jag legat efter med här hemma... slutfinish på markiser mm...
Sen drog jag å bytte olja och tvättade bilen på okq8 gds... det var iaf. Lite kul.
Men sen, då svängde jag förbi ombudet och hämtade denna som @KandreasF skickat, så var dagen räddad 😀
20211103_184807.jpg

20211103_203358.jpg

20211103_203407.jpg


Grym AR som vanligt på Certina 😍
 
Topp