• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

TotteH

Patek
2-Faktor
Kvällslume 🐢
52B222C3-E3E5-4F56-B308-355874211DA8.jpeg
Vilken bild 🤤

Lume, ett minne blott 😅
IMG_20211103_215111_edit_54555443256779.jpg
 

Glantzen

FOP - Father Of Pearl
Paneristi
Friends Of KS
2-Faktor
Den här var ju helskön, fick den i inbyte och tänkte mig en catch and release men jäklar vad bra den satt!
Kanontrevlig semivintage/micro och med tanke på vad jag ”betalat” för den så klart affordable 😃
F91FE4F3-E97D-42E6-9170-676E20DE437F.jpeg
 

MoHaha

Rolex
2-Faktor
För den som vill fynda micromärke. 70% av på en cosc certifierad klocka är inte dumt. Teal är tyvärr slutsålda men lax t ex är kul.

https://tribus-watches.com/collections/tri-01-collection

6F8C135C-652F-4F33-BCD9-79F3ED63FEDC.jpeg

Såg mailet från Tribus sent i går kväll
Har haft lite koll på projektet sen innan det fanns klockor att visa upp.
Var rett så mycket "teasers" på olika plattformar ett bra tag.
Jag gillar ju "konceptet". Inga dykare, COSC-certifierad, mm är snäppet över normala nivån i mikrovärlden och liknar inget annat jag kommer på direkt.
Tyvärr gillar jag inte designen på klockorna så det har inte blivit nåt köp.
Men så klart, typ 5k för COSC certifierad GMT gick inte att motstå. (tillkommer väl moms i och med att det skickas från Schweiz?)
Tryckte på knappen...
Blir kul att testa.
 

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
Såg mailet från Tribus sent i går kväll
Har haft lite koll på projektet sen innan det fanns klockor att visa upp.
Var rett så mycket "teasers" på olika plattformar ett bra tag.
Jag gillar ju "konceptet". Inga dykare, COSC-certifierad, mm är snäppet över normala nivån i mikrovärlden och liknar inget annat jag kommer på direkt.
Tyvärr gillar jag inte designen på klockorna så det har inte blivit nåt köp.
Men så klart, typ 5k för COSC certifierad GMT gick inte att motstå. (tillkommer väl moms i och med att det skickas från Schweiz?)
Tryckte på knappen...
Blir kul att testa.

Läste som att moms skulle ingå i priset på hemsidan? Nu är jag säkert dum här men förstår inte varför det finns två 24 timmars markeringar på deras GMT:er 😶
 

Thelonius

Panerai
2-Faktor
Såg mailet från Tribus sent i går kväll
Har haft lite koll på projektet sen innan det fanns klockor att visa upp.
Var rett så mycket "teasers" på olika plattformar ett bra tag.
Jag gillar ju "konceptet". Inga dykare, COSC-certifierad, mm är snäppet över normala nivån i mikrovärlden och liknar inget annat jag kommer på direkt.
Tyvärr gillar jag inte designen på klockorna så det har inte blivit nåt köp.
Men så klart, typ 5k för COSC certifierad GMT gick inte att motstå. (tillkommer väl moms i och med att det skickas från Schweiz?)
Tryckte på knappen...
Blir kul att testa.

Samma här. Gillade designen första gången jag såg märket dyka upp men priset och storleken tog emot.

Hmm, jag tror det. Moms lär nog tillkomma men priset är rätt så bra ändå.
 

HSK

Patek
2-Faktor
Såg mailet från Tribus sent i går kväll
Har haft lite koll på projektet sen innan det fanns klockor att visa upp.
Var rett så mycket "teasers" på olika plattformar ett bra tag.
Jag gillar ju "konceptet". Inga dykare, COSC-certifierad, mm är snäppet över normala nivån i mikrovärlden och liknar inget annat jag kommer på direkt.
Tyvärr gillar jag inte designen på klockorna så det har inte blivit nåt köp.
Men så klart, typ 5k för COSC certifierad GMT gick inte att motstå. (tillkommer väl moms i och med att det skickas från Schweiz?)
Tryckte på knappen...
Blir kul att testa.

Samma här. Gillade designen första gången jag såg märket dyka upp men priset och storleken tog emot.

Hmm, jag tror det. Moms lär nog tillkomma men priset är rätt så bra ändå.
Det står i alla fall på hemsidan att moms debiteras i samband med köp och i så fall tillkommer inga ytterligare avgifter. 🙂

Screenshot_20211104-091723_Firefox.jpg
 

MoHaha

Rolex
2-Faktor
Screenshot_20211104-092146_Firefox.jpg


Eftersom den yttre ringen är roterbar så antar jag att det är för att man ska kunna hålla koll på tre tidszoner samtidigt? Ungefär som en traditionell GMT med vridring. Mvh, GMT-amatören :bag:

GMT-amatören har rätt.
(Även en blind höna....😆)
Inte så att du är blind, inte mycket till höna heller faktiskt...

Tror det är exakt den jag köpt, fast på gummi.

Ursäkta ovan. Tycker du är mycket kunnig 😊
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Absolut! Riktigt hög kvalité rakt igenom! Jag har en Olstedt 38a som enkelt sagt ligger i nivå Longine, Oris, etc. Inte riktigt lika fin som en Monta kanske men nära. Jämfört en Sinn 556 som ju ligger nära tillhands här är spännet ganska identiskt med Sinns H-lönk o sedan är i princip allt lite bättre vad gäller borstning, visare, tavla etc. Lume typ samma fast bwg9.
Bifogar ett par bilder och för den som är intresserad av adoption... dra ett PM för jag tänkte släppa den nu även om jag gillar den.
IMG_20211017_100745.jpg
IMG_20211017_101006.jpg
 
Topp