• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Kalvin

Rolex
2-Faktor
Bär det av mot liseberg 😅
Så redo som jag kan vara med G10 på armen. Alla borde ha en👍
IMG_20211105_092616.jpg

Trevlig fredag vänner!
 

morgel

Omega
2-Faktor
Finns det inga Liverpool-supportrar på KS? Denna är ju perfekt. Hade slagit till om jag hade något som helst intresse när det kommer till fotboll. Tyvärr har jag inte det.
10.jpg
Hade de varit några mm mindre i diameter och framförallt ytterligare någon diameter kortare på längden så hade jag slagit till på någon av deras LFC-modeller sedan länge!
 

Oscroth

Cartier
2-Faktor
Absolut! Riktigt hög kvalité rakt igenom! Jag har en Olstedt 38a som enkelt sagt ligger i nivå Longine, Oris, etc. Inte riktigt lika fin som en Monta kanske men nära. Jämfört en Sinn 556 som ju ligger nära tillhands här är spännet ganska identiskt med Sinns H-lönk o sedan är i princip allt lite bättre vad gäller borstning, visare, tavla etc. Lume typ samma fast bwg9.
Bifogar ett par bilder och för den som är intresserad av adoption... dra ett PM för jag tänkte släppa den nu även om jag gillar den.
IMG_20211017_100745.jpg
IMG_20211017_101006.jpg
Stort tack för info och bilder! Den är ju superfin 👌
 
Någon som har erfarenhet av Nivada Grenchen nuförtiden?

De släppte ju Antarctic:
images (5).jpeg


..och Antarctic Spider:

Nivada-Grenchen-Antarctic-Spider-Dial-Shot-3C6A0040-683x1024.jpg


Och nu kommer snart (sista veckan i november sägs det) Super Antarctic:

Screenshot_20211104_151951_com.instagram.android.jpg


Screenshot_20211104_145939_com.instagram.android.jpg


Tycker att den sistnämnda ser riktigt bra ut även om jag kanske inte är helt förtjust i visarna.
De specs jag sett rykten om är:
38x45x11,1mm. Safirglas, Soprod P024-verk och 100m wr..

Vad tror ni om den? 🙂
 

Baramats

Audemars
2-Faktor
Någon som har erfarenhet av Nivada Grenchen nuförtiden?

De släppte ju Antarctic:
images (5).jpeg


..och Antarctic Spider:

Nivada-Grenchen-Antarctic-Spider-Dial-Shot-3C6A0040-683x1024.jpg


Och nu kommer snart (sista veckan i november sägs det) Super Antarctic:

Screenshot_20211104_151951_com.instagram.android.jpg


Screenshot_20211104_145939_com.instagram.android.jpg


Tycker att den sistnämnda ser riktigt bra ut även om jag kanske inte är helt förtjust i visarna.
De specs jag sett rykten om är:
38x45x11,1mm. Safirglas, Soprod P024-verk och 100m wr..

Vad tror ni om den? 🙂
Kööööp! :) jag gör allt för att inte köpa en Nivada, men det är mest för att jag tror de är bra och att ännu ett svart hål öppnar sig för min plånbok.

Antarctic Spider är sjukt fin och även det nya släppet. Att man kan välja med länkar från Forstner gör inte saken sämre.
 
Topp