CW debiterar 20% moms när de i själva verket borde debitera 25%, oklart varför dock. Jag tycker bara att det var en väldigt märklig formulering om det uteslutande gäller ett enda land, särskilt då priset omvandlas till lokal valuta baserat på besökarens region.Jag tycker inte det är ovanligt att det står if appicable och att det syftar på de som köper inom landet. Att CW gör på ett visst sätt är väl för att de är momsreggade i SE? Tittar man ex. på Jura watches/CW Sellor så är detta samma här. Moms är inräknat i priset men när man väljer SE så dras det bort.
Varför skulle CW kliva in? För att ursprungsägarens söner skapat ett märke som gått i graven? Var inte uppbrottet mellan f.d. ägaren och nuvarande ledning negativt laddat? Jag ser inte hur detta märke har något som helst med nuvarande CW att göra. Men, men.. Förhoppningsvis går de inte i graven och att man kommer med nya modeller och därför rear ut dessa. Tycker dock synd om de som betalat fullpris.
De har inget samröre men om Tribus/Christopher Ward trilskas har jag svårt att tänka mig att CW som företag inte skulle steppa upp. Med tanke på den närmast obefintliga försäljningen av Tribusklockor så lär det inte handla om mer än en handfull garantiärenden om ens det och risken för badwill associerat till CW är enorm. Jag sitter så klart inte på något facit men har svårt att se att CW bara skulle rycka på axlarna när det i värsta fall innebär miljoner i uteblivna intäkter/dålig PR jämfört med utgifter på några futtiga tusenlappar för att hedra garantierna. Korrekt svar får man så klart bara om man mailar dem och/eller någon gång behöver nyttja det.