• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Dagens 😎
IMG_20211108_110453_edit_300285021957304.jpg
 
Här kommer copy-katten :)

serica_5303_1.jpg



Första intrycket - fan vad snygg den är!

Andra intrycket - satan vad knepig länken var att hantera. Det finns liksom ingen friktion när man ska skjuta in metalläppen under den andra länkdelen.

serica_5303_3.jpg
Hahaha, blir nog inga nobelpris i design för clasp-designen i närtid. Å andra sidan har jag inte varit supersåld på den P01-inspirerade ändlänkslösningen men den ser grym ut IRL.
 
Hahaha, blir nog inga nobelpris i design för clasp-designen i närtid. Å andra sidan har jag inte varit supersåld på den P01-inspirerade ändlänkslösningen men den ser grym ut IRL.
Ja, skulle behövas någonting man kan ta tag i så att säga. En klassisk fingertuta för att öka friktionen skulle funka nog funka på det fingret man matar in länken med. :) Nåja, "practice makes perfect" (förhoppningsvis). Annars är ju länken hur bekväm som helst när man väl fått dit den och extremt slimmad trots att det blir dubbeltjock där överskottet skjutits in. Ändå tunnare än en konventionell länk!

Jag tilltalas av att de verkligen försöker göra egna lösningar. Även 4512 länken är ju lite knepig. Det finns ju vintage-motsvarigheter till båda två, men när det gäller moderna länkar så känns det som de är rätt ensamma i att avvika från normen.
 
Jag börjar närma mig en slutgiltig design på vår ”Type XX”-chrono. Den har fått heta ”Type 2” då den inte är en type20 enl. de specar dom skall ha, samt att den är vår andra flygar-inspirerade klocka. Den är inte 100 klar, men väl 95%.

Diametern är 39mm och verket är precis som i nuvarande chrono ett VK64.

Hoppas den skall falla på läppen, och tankar välkomnas som alltid. :)

1994D3E4-7F5B-4EEB-973B-9917625044A5.jpeg
 
Jag börjar närma mig en slutgiltig design på vår ”Type XX”-chrono. Den har fått heta ”Type 2” då den inte är en type20 enl. de specar dom skall ha, samt att den är vår andra flygar-inspirerade klocka. Den är inte 100 klar, men väl 95%.

Diametern är 39mm och verket är precis som i nuvarande chrono ett VK64.

Hoppas den skall falla på läppen, och tankar välkomnas som alltid. :)

1994D3E4-7F5B-4EEB-973B-9917625044A5.jpeg

Jättesnygg förutom vintagelume... det finns väl lume som är "off-white" om man inte vill ha kritvit....
 
20211108_145632-picsay.jpg


Apropå länkar som är svåra att montera så fick jag äntligen tillbaka länken på min Lüm-Tec C5 efter tredje försöket.

Kommer med böjda springbars från fabrik som måste sitta i exakt vinkel och bändas in i hålen. Uselt. Dom borde ha slipat ner ändlänkarna nån millimeter istället när dom märkte att dom inte passade.

Nåväl. Funkar bra på nato och funderar på att fixa en oysterlänk istället. Clean och funkar i dom flesta lägen. 38mm och övriga dimensioner är spot on i det här fallet. Känns som en keeper.
 
IMG_20211108_132556__01.jpg

Farbror DHL kom med en bra början på veckan.

Här kommer copy-katten :)

serica_5303_1.jpg



Första intrycket - fan vad snygg den är!

Andra intrycket - satan vad knepig länken var att hantera. Det finns liksom ingen friktion när man ska skjuta in metalläppen under den andra länkdelen.

serica_5303_3.jpg
Jag kikade lite på den här modellen när den utannonserades och tyckte att den var ganska udda, platt och såg oproportionerlig ut men det var tydligen ett klassiskt fall av kassa produktbilder för den ser helt fantastisk ut på era bilder! 😍
 
Jag börjar närma mig en slutgiltig design på vår ”Type XX”-chrono. Den har fått heta ”Type 2” då den inte är en type20 enl. de specar dom skall ha, samt att den är vår andra flygar-inspirerade klocka. Den är inte 100 klar, men väl 95%.

Diametern är 39mm och verket är precis som i nuvarande chrono ett VK64.

Hoppas den skall falla på läppen, och tankar välkomnas som alltid. :)

1994D3E4-7F5B-4EEB-973B-9917625044A5.jpeg
Riktigt bra. Gillar färgskalan starkt :D Kanske 1mm för bred men lug2lug kanske gör att den sitter fint. 10atm? Safir m ar eller plexi hoppas jag ;) 10 av 10 än så länge.
 
Är det någon som vet om det finns fler bilder på Halios Seaforth på Darknet? Jag är klar med vanliga internet.
 
Senast ändrad:
Svärfar snodde GG:n :/ så nu sitter man här och funderar på nästa nyköp. Tips mottages gärna. Pris 5-25. Ni kan även PMa om det är något ni funderar på att avyttra.
Nuvarande contendors är:
fb_img_1635971331639-jpg.1911892

starfighter2_typh-jpg.1914209

smiths-1-jpg.1911848


Bubblare:
02-SINN_158.jpg

B347_Black_White_primary_1536x.jpg

DB-blue-product-shot-2.jpg
Arcus Tropos kanske kan vara intressant om du är ute efter en monopusher.

Specifications​

  • 316L Stainless Steel Case
  • 39.00mm Case Diameter
  • 47.50mm Lug to Lug
  • 20.00mm Lug Width
  • 12.50mm Thickness
  • Gloss Black Dial with BGW9 Lume
  • Matte White Hands with BGW9 Lume
  • Seagull ST-19 Based Caliber AR-01 Hand Wound Monopusher Movement
  • AR Coated High Dome Sapphire Crystal
  • Sapphire Caseback Crystal
  • 5ATM Water Resistance
  • 316L Stainless Steel Bracelet
  • Calf Leather Strap With Signed Buckle
US$799 Pre-Order Special: US$699

IMG_1002.jpg
IMG_1450.jpg
image.jpg
 
Tillbaka
Topp