Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
![]()
Farbror DHL kom med en bra början på veckan.
Grymt, grattis!Här kommer copy-katten
![]()
Första intrycket - fan vad snygg den är!
Andra intrycket - satan vad knepig länken var att hantera. Det finns liksom ingen friktion när man ska skjuta in metalläppen under den andra länkdelen.
![]()
Den är nå jävulskt ball! Köplats önskas, om du tappat vettet och vill flippa framöverHär kommer copy-katten
![]()
Andra intrycket - satan vad knepig länken var att hantera. Det finns liksom ingen friktion när man ska skjuta in metalläppen under den andra länkdelen.
![]()
Hahaha, blir nog inga nobelpris i design för clasp-designen i närtid. Å andra sidan har jag inte varit supersåld på den P01-inspirerade ändlänkslösningen men den ser grym ut IRL.Här kommer copy-katten
![]()
![]()
Ja, skulle behövas någonting man kan ta tag i så att säga. En klassisk fingertuta för att öka friktionen skulle funka nog funka på det fingret man matar in länken med.Hahaha, blir nog inga nobelpris i design för clasp-designen i närtid. Å andra sidan har jag inte varit supersåld på den P01-inspirerade ändlänkslösningen men den ser grym ut IRL.
Jag börjar närma mig en slutgiltig design på vår ”Type XX”-chrono. Den har fått heta ”Type 2” då den inte är en type20 enl. de specar dom skall ha, samt att den är vår andra flygar-inspirerade klocka. Den är inte 100 klar, men väl 95%.
Diametern är 39mm och verket är precis som i nuvarande chrono ett VK64.
Hoppas den skall falla på läppen, och tankar välkomnas som alltid.
![]()
![]()
Farbror DHL kom med en bra början på veckan.
Jag kikade lite på den här modellen när den utannonserades och tyckte att den var ganska udda, platt och såg oproportionerlig ut men det var tydligen ett klassiskt fall av kassa produktbilder för den ser helt fantastisk ut på era bilder!Här kommer copy-katten
![]()
![]()
Riktigt bra. Gillar färgskalan starktJag börjar närma mig en slutgiltig design på vår ”Type XX”-chrono. Den har fått heta ”Type 2” då den inte är en type20 enl. de specar dom skall ha, samt att den är vår andra flygar-inspirerade klocka. Den är inte 100 klar, men väl 95%.
Diametern är 39mm och verket är precis som i nuvarande chrono ett VK64.
Hoppas den skall falla på läppen, och tankar välkomnas som alltid.
![]()
Har en på ingång. Gillar du den inte?Hojta i PM om ni är sugna på en grå Axios Pathfinder.
![]()
Är det en grå du har på g? Jag tycker den är lite tråkig, ville egentligen ha den röda. Plus att jag har hela lådan full med mer spännande ur...Har en på ingång. Gillar du den inte?
När man morgonbråkar med planetens farligaste djur. En tonåring av honkön. Är det gott att ha denna badboy i sin ringhörna.
![]()
Arcus Tropos kanske kan vara intressant om du är ute efter en monopusher.Svärfar snodde GG:n :/ så nu sitter man här och funderar på nästa nyköp. Tips mottages gärna. Pris 5-25. Ni kan även PMa om det är något ni funderar på att avyttra.
Nuvarande contendors är:
![]()
![]()
![]()
Bubblare:
![]()
![]()
![]()