• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

God morgon.
9252C1A6-61C2-4B46-8C25-14FE772D5A74.jpeg

Dressad? julafton idag?
Nejdå, bara en extremt sällan använt Slava.
Köpt 2015, på armen 1 gång per år 😊
Sannolikt kvar hos mig för att ingen annan vill ha den. Tror jag hade den ute på ebay för några år sen för 1 euro. Fick noll bud😁
Egentligen en trevlig klocka. Tickar på gör den också. Några gånger hela dagen till och med...
Sa jag god morgon?
Vad har ni längst ner i lådan som sällan tas fram?

20211117_055210.jpg

Tja, vad sägs om en noname kinabudget som jag nån gång tror jag köpte för att ha som övningsobjekt vid urmakarträning...en träning som aldrig blivit påbörjad. :)

DSC_0404.JPG

DSC_0402.JPG

Senast ändrad:
Dressad? julafton idag?
Nejdå, bara en extremt sällan använt Slava.
Köpt 2015, på armen 1 gång per år 😊
Sannolikt kvar hos mig för att ingen annan vill ha den. Tror jag hade den ute på ebay för några år sen för 1 euro. Fick noll bud😁
Egentligen en trevlig klocka. Tickar på gör den också. Några gånger hela dagen till och med...
Sa jag god morgon?
Vad har ni längst ner i lådan som sällan tas fram?

20211117_055210.jpg
Är det din födelsedag eller av vilken anledning åker den på bara en gång om året ?
Jag har denna:
C574E2F7-C841-48EA-B921-5FF3B4D4A3C3.jpeg

Arvegods från min salige morfar, jag använder den varje år den 24 december.

Är det din födelsedag eller av vilken anledning åker den på bara en gång om året ?
Jag har denna:
C574E2F7-C841-48EA-B921-5FF3B4D4A3C3.jpeg

Arvegods från min salige morfar, jag använder den varje år den 24 december.

Nej, ingen särskild anledning.
Hade den på mig i en begravning 2018 sen har den anledningen inte dykt upp igen (som tur är)

Blir svårt, såg också med orange bezel... Men blir troligtvis helvitt för mig.

Tittar också på helvitt.
Tycker den är superfräsch.
Bezeln ser nästan ut att vara "internal" (vad fan heter det på svenska. invändig?) på lite håll

God morgon!
Ryssveckan fortsätter
Idag en liten skum sak med kronan kl 2.

Köpte denna 2016 men den gick inget vidare (faktiskt inte alla om man skall vara ärlig) så den låg i lådan fran till i somras när @Von fick igång den med sina magiska fingrar.
(Nu har jag iofs inte sett honom in action så jag har inga bevis för att det faktiskt är fingrarna han använder...jag bara gissar) Uavsett organ involverad, en mycket trevlig och superaffordable pjäs.

20211118_055413.jpg

20211118_061501.jpg

Ursäkta fel datum. Prioriterar kaffet före hejvilt snurrande på kronan.

Tillbaka
Topp