• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Satte på ett MN från @Rawa
3C028C4D-5160-43ED-A93C-B82A4A1B2130.jpeg

Jo... nån tokig jävel kan ju vilja betala mer i onödan... då kan man välja den dyraste återförsäljaren. Eller din klocka.
De sidor du refererar till är utländska sidor som är från USA eller annat. Du glömmer tull o annat. De flesta sidor säljer denna för mer än 4k 🤷‍♂️
Jag köpte den för strax under 4k o tänkte lägga ut för samma men fick så mycket skit från dig och nån till att jag tänkte att jag sänker för KS andans skull men kanske ska höja igen då ni inte verka bry er om det utan snarare bara hacka på folk istället.

Senast ändrad:
De sidor du refererar till är utländska sidor som är från USA eller annat. Du glömmer tull o annat. De flesta sidor säljer denna för mer än 4k 🤷‍♂️
Jag köpte den för strax under 4k o tänkte lägga ut för samma men fick så mycket skit från dig och nån till att jag tänkte att jag sänker för KS andans skull men kanske ska höja igen då ni inte verka bry er om det utan snarare bara hacka på folk istället.
Sant, en snabb googling gav 2700 som bästa pris inom EU

Du skrev att du skulle justera priset... men det var inte ändrat.

Nu är det ändrat så att din begagnade klocka bara är 1000 kr dyrare än en ny... 🤷‍♂️
Jävlar vad arg ;D
Igår blev jag förbannad. Men åt andra hållet. Sitter och har en trevlig diskussion om att hitta ett relevant bytesvärden för min och förhandlingspartens klocka. Vi kollar vad klockorna säljs för idag, listpriser osv. Allt känns bra. Sedan går vi in och kollar de två klockorna på K&S och där upphörde fan gravitationen att gälla. Spannet mellan högsta och lägsta och inkonsekvensen var fan helt sinnessjuk. De där jävla ADHD-säljen för en femtedel av listpriset kan också vara jävligt irriterande. Om inte annat för att man själv inte slog till :D
Marknaden är självsanerande. Jag tror det är ytterst svårt att få för mycket betalt för en klocka. Särskild under höst/vinter.

PS. både jag och den andre parten slaknade liksom under diskussionen. Från att pompöst kunna resonera fram ett värde till en kollaps av galenskap så bidde det inget. Han såg det lägsta min gått för och jag såg det lägsta hans gått för och så körde allt i diket...

Du får givetvis sälja din till vilket pris du vill, dom flesta säljer dock denna för under 4k och många långt under också.
Creationwatches säljer den för 2042kr och sen kan du få 5% extra på det med rabattkod.
Visst det blir tull och moms på det men inte många hundringar på det priset. Skickar även med DHL-Express inräknat i priset.
Du pushade ju denna redan häromdagen och då diskuterades ju priset även då 🤔.
Man säljer för vad man vill men är man dyr/svindyr så är det inte lustigt att folk kanske reagerar tänker jag i alla fall.

Jävlar vad arg ;D
Igår blev jag förbannad. Men åt andra hållet. Sitter och har en trevlig diskussion om att hitta ett relevant bytesvärden för min och förhandlingspartens klocka. Vi kollar vad klockorna säljs för idag, listpriser osv. Allt känns bra. Sedan går vi in och kollar de två klockorna på K&S och där upphörde fan gravitationen att gälla. Spannet mellan högsta och lägsta och inkonsekvensen var fan helt sinnessjuk. De där jävla ADHD-säljen för en femtedel av listpriset kan också vara jävligt irriterande. Om inte annat för att man själv inte slog till :D
Marknaden är självsanerande. Jag tror det är ytterst svårt att få för mycket betalt för en klocka. Särskild under höst/vinter.

PS. både jag och den andre parten slaknade liksom under diskussionen. Från att pompöst kunna resonera fram ett värde till en kollaps av galenskap så bidde det inget. Han såg det lägsta min gått för och jag såg det lägsta hans gått för och så körde allt i diket...

Ja KS köp&sälj är ganska värdelöst när man ska värdera något. Ganska svårt att sälja något även om priset är rejält reko.
Finns gott om lycksökare också så visst finns det dom som råprutar och säljer svindyrt dagen efter. Upp till var och en givetvis.
Själv har jag aldrig lyckats med det i alla fall, säljer billigt och köper dyrt det är min melodi 😂.

Dags att välja Sea Shade.
Hatar att välja i dessa pollar.
Sjukt många alternativ.
Tycker alla ser bättre ut på nato, särskild den vita
Schysst spec för en billig peng i alla fall.

Light Blue with date
Light Blue no date
Forged by the Sea with date
Forged by the Sea no date
Black with date
Black no date
Red with date
Red with no date
White (white bezel) with date
White (white bezel) no date
White (orange bezel) with date
White (orange bezel) no date
All-Green stretch goal with date
All-Green stretch goal no date
Vintage Green stretch goal with date
Vintage Green stretch goal no date
Teal stretch goal with date
Teal stretch goal no date

5 standardversioner
1638386947987.png

Några extra som tillkom
1638386968340.png

1638387076419.png

1638387110956.png

Lutar lite åt den vita kanske
Ser superfräsch ut på nato

Senast ändrad:
God morgon alla!

Då var det dags för julnato!
Närmar sig jul nu och som ni alla vet är det då inte fråga om god smak, det som gäller är mycket smak 😊
Det blev såklart rusning i klocklådan för att få vara först. Tagen vann (eller förlorade om man vill se det så)
Visst blev det gräsligt?

Nu är bollen i rullning.
Fram med era "smakfulla" kombinationer 😁

20211202_055146.jpg

Jodå, jag tänker gå så här till jobbet 😊
Ber om ursäkt @Nilas
Hade du vetat att detta kom att hända hade du nog inte sålt mig klockan.

Senast ändrad:

Hej på er microälskare. I år är det rävtomten som bjuder in till Secret Santa. Eftersom detta är en av forumets trevligaste och största trådar så vore det ju jättekul om den stämningen spillde över på Secret Santa. Häng på om ni vill :)

Tillbaka
Topp