• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Nytt från Triwa.

Skulle passa många på KS 😂
Bra projekt dock :) Hade gärna sett att större del av försäljningen avsattes, men ändå!

Najs :) Min laxiga tri-01 anländer på fre efter trippen till servicecentret. Om Tribus inte kånkar ( verkar omstrukturerat nu så det tror jag inte ) så är deras costumer service på topp vilket kan vara kul att veta.
Kul om dom överlever.
Såg att "min klocka" som låg med 70% rabatt nu ligger som pre-order med leverans april 2022

• Like
Reactions: Jox
Gissar på en Deep Blue eller?
Luminox 3003👍
16389787323091642138921759677580.jpg

Senast ändrad:
2D748F03-C54D-42F5-9750-3013CF3DC94D.jpeg
3CBF0A36-CF18-4DE3-BC37-93006D5C1392.jpeg
498DEC3D-768F-4EA8-830F-4CB03D5DAF1C.jpeg

Varit mycket jobb senaste tiden och inte varit så aktiv här. Därför kändes det lägligt med nytt i samlingen. Spanat på LLD länge och nu stod planeterna i linje. Absolut inte mikro, men begagnad skulle jag ändå säga att den är hyfsat affordable. Och ni är ju mitt gäng så kände att jag var tvungen att posta här.

Tycker den funkar riktigt bra på läder (men sen har jag också en särskild böjelse för dykare på läder), vad tycker ni? Hiss eller diss?

Varit mycket jobb senaste tiden och inte varit så aktiv här. Därför kändes det lägligt med nytt i samlingen. Spanat på LLD länge och nu stod planeterna i linje. Absolut inte mikro, men begagnad skulle jag ändå säga att den är hyfsat affordable. Och ni är ju mitt gäng så kände att jag var tvungen att posta här.

Tycker den funkar riktigt bra på läder (men sen har jag också en särskild böjelse för dykare på läder), vad tycker ni? Hiss eller diss?
Hiss! Men skit i min åsikt och gör det som känns bäst för dig.

Hissar! Men kanske hade varit ännu bättre med ett svart läder. Annars var ju meshet en fullträff👌

Svinfin! Snygg på läder men bättre på mesh 🙂

Glasringen!
Fetaste glasringen ever?
Fast helheten inte påminner om CW* alls får man lite CW vibbar av boettformen.
Men glasringen!
Sa jag glasringen?
Superfet 😁
Ursäkta spammet.
Jag får ju hem en klocka då och då men denna gången var det sällsynt roligt.
Kanske för att den är lite skum? 😊

20211208_205905.jpg

*för er som inte redan vet.
Tribus startades av Christopher Wards (mannen inte märkets) tre söner efter att Christopher Ward (mannen) lämnade Christopher Ward (märket) Därför drar vi som gillar Christopher Ward (märket inte mannen (kan eventuellt vara tvärtom för vissa)) ofta fram Christopher Ward (märket) när vi (både jag och en till, vi är inte så många) pratar Tribus.
Hoppas detta klarar ut frågan på ett tydligt sätt

Senast ändrad:
Glasringen!
Fetaste glasringen ever?
Fast helheten inte påminner om CW* alls får man lite CW vibbar av boettformen.
Men glasringen!
Sa jag glasringen?
Superfet 😁
Ursäkta spammet.
Jag får ju hem en klocka då och då men denna gången var det sällsynt roligt.
Kanske för att den är lite skum? 😊

20211208_205905.jpg

*för är som inte redan vet.
Tribus startades av Christopher Wards (mannen inte märkets) tre söner efter att Christopher Ward (mannen) lämnade Christopher Ward (märket) Därför drar vi som gillar Christopher Ward (märket inte mannen (kan eventuellt vara tvärtom för vissa)) ofta fram Christopher Ward (märket) när vi (både jag och en till, vi är inte så många) pratar Tribus.
Hoppas detta klarar ut frågan på ett tydligt sätt
Grattis, riktigt frän! Hur känns den på armen? Märker du av att l2l måttet är ganska stort (50,5) för en klocka på 41mm?

Grattis, riktigt frän! Hur känns den på armen? Märker du av att l2l måttet är ganska stort (50,5) för en klocka på 41mm?

Tack
Bra fråga.
Har inte tänkt på det och det tyder ju på att det inte är så illa.
Har 18,5 omkrets (armen alltså) så jag klarar hyfsad lång l2l.
Sen är bandhornen bra vinklade och går en bit under boetten så den ligger perfekt på min arm.
(Sorry, hann inte raka armen 😄 )

1638997121096.png

Tillbaka
Topp