• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Sätter aldrig någonsin läder på en dykare, men nu sprang jag på ett 24 mm racingläder så tänkte att jag får väl prova iaf...

IMG_20211209_143107~2.jpg
Ingen minns en fegis:). Riktigt fett och snyggt racingband som säkert skulle göra sig på en lika fet racing-kronograf.

Nytt in för en gångs skull. Kasst ljus i Mordor i vanlig ordning, tog några snabba ändå. Inget lull-lull, bara mysigt rå i all sin enkelhet = 🛠
T8oGVMD.jpg

NwuB3PP.jpg

acCWTdu.jpg

3cO5qJk.jpg

Helson levererar världens bästa lysmassa som sig bör, den som vet den vet (ja, bättre kräm än sneiko om nu någon undrar).
4Entx3f.jpg
Snyggt! 42an? Har själv suttit och kikat lite inför sommarklockan 2022 :)

Gott folk. Börjar få slut på bandstift. Vart hittar jag rejäla och mindre tjocka 20 mm bandstift till bra pris? Köper gärna några st så jag kan trycka in ett par i varje band.

Ja, har tänkt likadant förut men har så smått ändrat uppfattning, jäkligt rufft borstade visare så det blir liksom inte blingigt ändå. Grym läsbarhet hursomhelst 👍🏼
Ja det är det! Var iof längesen jag hade en SD i mässing men om något känns tool så är det SD. Nästan ännu mer i mässing när patinan kommer. Plus väger inte 500kg som stålisen på länk 🙈

Ja det är det! Var iof längesen jag hade en SD i mässing men om något känns tool så är det SD. Nästan ännu mer i mässing när patinan kommer. Plus väger inte 500kg som stålisen på länk 🙈
Hade 40an i mässing för några år sen men tycker märkligt nog denna satt mer balanserat på handleden. Kanske baklocket i titan håller ner den några gram också? 🤔
Tror jag nämnt innan att jag faktiskt föredrar den ljusare nyansen i mässing jämfört med brons (nu får jag säkert på moppo men skitsamma).

God morgon alla mikrovänner
Då blev det äntligen fredag (för oss som inte tycker alla dagar har lika värde)
Bär dagen till ära min mest osäljbara klocka nånsin.
I morgon får den uppleva sin heads-up nummer 28 typ 😆
Reverie vet hur det är att vara oönskad

20211210_060956.jpg

Senast ändrad:
God morgon alla mikrovänner
Då blev det äntligen fredag (för oss som inte tycker alla dagar har lika värde)
Bär dagen till ära min mest osäljbara klocka nånsin.
I morgon får den uppleva sin heads-up nummer 28 typ 😆
Reveie vet hur det är att vara oönskad

20211210_060956.jpg

Jag har tittat på den där några gånger och funderat lite på vad det är som gör den så ratad. Det grundläggande formspråket och urtavlans struktur tilltalar mig verkligen. Samtidigt känns det för mig som att dels visarna känns lite malplacerade, dels att den är lite stor med sina 41mm bred och 12mm höjd. Samma principer i kanske 37x9mm och jag hade varit mycket mer intresserad :)

Tillbaka
Topp