• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Önskar er en trevlig fredag ✌🏻
IMG_20211210_081822_edit_159349084954851.jpg

Jag har tittat på den där några gånger och funderat lite på vad det är som gör den så ratad. Det grundläggande formspråket och urtavlans struktur tilltalar mig verkligen. Samtidigt känns det för mig som att dels visarna känns lite malplacerade, dels att den är lite stor med sina 41mm bred och 12mm höjd. Samma principer i kanske 37x9mm och jag hade varit mycket mer intresserad :)
Håller med om visarna.
De är blåa och snygga och lite "retro" men ett lite mera moderna stuk hade nog värt bättre.
Rörande storleken så är ju du en vuxen man och bär säkert upp den utan problem 😊
Säg till om du vill prova (förutsättningslöst)

Jag har tittat på den där några gånger och funderat lite på vad det är som gör den så ratad. Det grundläggande formspråket och urtavlans struktur tilltalar mig verkligen. Samtidigt känns det för mig som att dels visarna känns lite malplacerade, dels att den är lite stor med sina 41mm bred och 12mm höjd. Samma principer i kanske 37x9mm och jag hade varit mycket mer intresserad :)

samma tanke, visarna är inte helt hundra. Ser ju bra ut annars. Vet inte vad det är för verk, vissa går ju enkelt modda med nya visare 🤓

Börjar tro att denna klocka har en förbannelse över sig. Fick nyss hem den via bud och den är ”dead on arrival”. Varken manuell uppvridning eller en lätt ”seiko shuffle” får fart på balanshjulet så jag kan utan tvekan deklarera den som stendöd.

Får se vad deras consumer service säger denna gång men själv känner jag mig bara trött och lite ledsen. Hade sett fram emot att fira julen med nya fina klockan. Nog för att shit happens men måste det ske två gånger i rad ? Suck.

73DE4398-E4ED-4B78-B1A1-78CC3A095444.jpeg

Tillbaka
Topp