• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Affordable, budget, ful, konstig men bra cool för de 150kr gav gav 😎
F4B35041-C413-4D6E-826B-58963D77B749.jpeg

Måste tipsa om en sommarklocka så här i juletider. En onehand 24-timmars. Gör rödmarkeringar med tuschpenna direkt på bezel för i semestertider viktiga händelser som tex bolaget öppnar, bolaget stänger osv. Märket, som är swiss made, är passande Slow och priset ligger kring 3k. Trevlig helg :).
1639736220476.png

Måste tipsa om en sommarklocka så här i juletider. En onehand 24-timmars. Gör rödmarkeringar med tuschpenna direkt på bezel för i semestertider viktiga händelser som tex bolaget öppnar, bolaget stänger osv. Märket, som är swiss made, är passande Slow och priset ligger kring 3k. Trevlig helg :).
1639736220476.png
Det är riktigt trevliga klockor och kvalitén är överraskande bra. Hade en svart tidigare. :)
img_0368-2-jpg.1662288

Bra och bra, de verkar ha gått upp lite iaf den svarta men 449kr kändes ändå rimligt. Tror jag kommer bli nöjd annars lär dottern ta den, hon blev avis (hon fick min gamla f-91 som hon gillar starkt 🤓)…

Men jag gillar budget, lite fulcoola och Casio, samt klockor med lite historia och denna har ju allt detta 😎
Just en sådan var ju drömklockan när man var typ 9-10 bast 😃
Casio har MÅNGA fräna tidmätare för nästan inga pengar alls.

my

Mysig! Gillar ändå de äldre mer, inte minst small seconds. De känns mer tool än nya aquis 😎

Håller med, stor skillnad mellan dom äldre och dom nyare modellerna. Har haft lite olika modeller själv och gillar dom överlag men dom äldre modellerna är precis som du säger betydligt mer tooliga och robusta 👍.
Kör min oftast på orange eller svart gummi men ibland åker länken på. En monsterlänk och där ser man tydligt skillnad mot dom nyare och mer slimmade länkarna 🙂.

PSX_20211217_113527.jpg

1639736220476.png
Nog för att jag är slow men hitta fynd (?) kan jag 👇🏼

Fasen vilka bra priser det var där på några doldisar. Norska Von Doren har ett bra namn 😎 vet inte hur legit sajten är men gillade den här, utanför komfortzonen kan kanske vara nyttigt ibland 🤔
vd1725-40.jpg

Fasen vilka bra priser det var där på några doldisar. Norska Von Doren har ett bra namn 😎 vet inte hur legit sajten är men gillade den här, utanför komfortzonen kan kanske vara nyttigt ibland 🤔
vd1725-40.jpg
Jag lästa det först som Odören... Det förstärktes utav loggan som ser ut som ångor, i brist på bättre ord.

vd1725-40.jpg
Snygg och stilren. Den LILA var riktigt grym också annars :D

Senast ändrad:
  • Like
Reactions: v0n
Tillbaka
Topp