• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Om någon är sugen på en Helm så öppnade de väntelistan på sin nya för en stund sedan.

333860B8-117F-4474-8226-DEA9615A0855.jpeg
Den var trevlig. Påminner mycket om Blancpain 50 fathoms men med en modern touch. Gillar att datumet är diskret

Senast ändrad:
nyss, rätt så fett pris för en 5 år gammal klocka. Jag hade inte råd mtp risk för 25 % moms, Ebay var otydlig på den fronten. Kom 3a i budgivningen.
Skärmavbild 2021-12-16 kl. 20.31.44.png

Senast ändrad:
nyss, rätt så fett pris för en 5 år gammal klocka. Jag hade inte råd mtp risk för 25 % moms, Ebay var otydlig på den fronten. Kom 3a i budgivningen.
Skärmavbild 2021-12-16 kl. 20.31.44.png

Jag tror att jag har missat något gällande Halios. Vad är det som gör att dom ligger ute både här på Köp&Sälj och tydligen på andra ställen också, begagnade för mer än sitt nypris 🤔? Saknar ju oftast även en länk som brukar få upp priset lite extra.
Visst är dom trevliga men jag får inte ihop sluträkningen riktigt 🤔.

Jag tror att jag har missat något gällande Halios. Vad är det som gör att dom ligger ute både här på Köp&Sälj och tydligen på andra ställen också, begagnade för mer än sitt nypris 🤔? Saknar ju oftast även en länk som brukar få upp priset lite extra.
Visst är dom trevliga men jag får inte ihop sluträkningen riktigt 🤔.
Det är för att de är väldigt trevliga klockor designmässigt och kvalitetsmässigt och det gör att de håller prisnivån uppe. Men allt går inte upp, vissa modeller går för 1000-2000 under utpris och andra som denna går för dubbla.
De är väldigt prisvärda från början så de är aldrig löjligt dyra även om de går upp många procent.

Det är för att de är väldigt trevliga klockor designmässigt och kvalitetsmässigt och det gör att de håller prisnivån uppe. Men allt går inte upp, vissa modeller går för 1000-2000 under utpris och andra som denna går för dubbla.
De är väldigt prisvärda från början så de är aldrig löjligt dyra även om de går upp många procent.

Jo så är det, trevliga är dom och som du säger så inte särskilt dyra som nya heller.
Ligger väl runt 7'-8'?
Därför har jag reagerat när alla man ser till salu här numera oftast prisas runt 10'?
Specsen är ju också ganska vanlig numera så jag vet inte....🤔.

Tillbaka
Topp