• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Bryter in ett nytt Rios, lite tajt en dag eller två så sitter det som en smäck sen 😃
55BC1D6F-2145-4A10-93D5-6AD5327C34E3.jpeg
Gjorde precis samma med mitt Rios nyss. Och du har rätt, efter ett par dagar och nätter sitter det som en smäck!
1639910002473.png

Tack! Min är lite skum eftersom ”Superman” saknas på tavlan. Jag tror den är från mitten 70-tal.
Kika här för den du kollar på;

Allt är Yema, men jag har inte sett den kombinationen förut.
Jahapp, nu fick du mig att forska Yema till frukost, kul! 🤓
Din verkar definitivt vara 70-tal med de sexiga indexen. Fann två intressanta jmf ex, en som är väldigt lik din med ref. 550016 och en militärhistoria som också saknar "Superman" på tavlan och har samma "Patent Pending" i nederkant som din.

Den jag länkade verkar vara typ mitten 90-tal då Yema blev Seikofierade, benämns som "Navygraf Scuba collection"
YEMA-Navygraf-Scuba-VQUOT-766-N-B-02-Jerry-ClockMeTender-1200x398.jpg

YEMA-Navygraf-Scuba-Navygraf-1994-Jerry-1-768x996.jpg

Aevigen passar bra som söndagsklocka. Blå tavla och brunt band går hem typ som kunsulternas blå kavaj och bruna skor?

Grönt och fint igen här så man kan dra in lite frisk luft till morgonkaffet. Till och med Goliat ville hänga med.

Trevlig söndag alla!

20211219_092832.jpg
20211219_092623.jpg
20211219_092747.jpg
Snygg. Just den blå tavlan klarar av den där logon. Den sticker tyvärr ut lite väl på modellens övriga tavelfärger annars.

Mesh och valmord på en och samma bild, jo man tackar 🤨

Nä, tacka vet jag röda specialgitarrer (misstänker att fortsättning följer inom kort, vem vet 👀 )
WbYWwsD.jpg
😍😍😍 tusen tack bäste @Von för monteringshjälp och bollplank vid framtagandet av denna! Den blev exakt som jag föreställde mig i huvudet vid planering.

För den nyfikne så är det i grunden en srpe69 som fått tavlan utbytt till en originaltavla från den limiterade srpe83.
I tillägg är glaset utbytt mot ett kupat safirglas med röd AR samt andra AM-visare. Det kommer komma ett ordentligt lyft på bandfronten också framöver som verkligen kommer knyta ihop säcken. Jag är grymt nöjd!
IMG20211220125119.jpg
IMG20211220125102.jpg

😍😍😍 tusen tack bäste @Von för monteringshjälp och bollplank vid framtagandet av denna! Den blev exakt som jag föreställde mig i huvudet vid planering.

För den nyfikne så är det i grunden en srpe69 som fått tavlan utbytt till en originaltavla från den limiterade srpe83.
I tillägg är glaset utbytt mot ett kupat safirglas med röd AR samt andra AM-visare. Det kommer komma ett ordentligt lyft på bandfronten också framöver som verkligen kommer knyta ihop säcken. Jag är grymt nöjd!
IMG20211220125119.jpg
IMG20211220125102.jpg
Du har ju hintat lite angående denna och den vart helt klart över förväntan😍

IMG20211220125119.jpg
IMG20211220125102.jpg
hehe, det där j.vla glaset alltså, helt stört på ett positivt vis.
Det tog sin lilla tid men vilken kul resa vi hade...Brian May 70-tal spandexkameltå edition? Ett unikum till klocka hursomhelst som osar...du 😄

Mesh och valmord på en och samma bild, jo man tackar 🤨

Nä, tacka vet jag röda specialgitarrer (misstänker att fortsättning följer inom kort, vem vet 👀 )
WbYWwsD.jpg

Osäker på vad som provocerade mest, meshet eller valen? :)
Jag tar ansvar för meshet.
Att mina förfäder i norra Norge åt (och fortfarande äter) val kan jag inte göra något åt
Röda tavlan var fin 😘

Osäker på vad som provocerade mest, meshet eller valen? :)
Jag tar ansvar för meshet.
Att mina förfäder i norra Norge åt (och fortfarande äter) val kan jag inte göra något åt
Röda tavlan var fin 😘
Valen men skit i det nu, ditt provocerande biter inte på mig (LIES!). Tur att jag gillar dig ändå, inte ditt fel att dina förfäder MÅSTE äta gulliga valar för att överleva 😘

Tillbaka
Topp