• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Tyckte att detta var lite skoj. Vet inte riktigt vad de menar dock :hilarious:
FECA94DF-76B6-41EE-8D31-A4DC22BFCD78.jpeg
Efter 10 år omvandlas den till en kopia :D

Det är ju redan en kopia :)
Hittade ganska mycket tycker jag, ser CW, Casio, Seiko, Rolex.
B1619F52-3270-4EB0-AEF5-0749CE759A09.jpeg
Ja fast efter 10år får det vidta rättsliga åtgärder mot dig då certifikatet slutat gälla, dvs. om du mot all förmodan skulle ha den kvar då :D Vad fel det kan bli när man bestämmer sig för att spara in på kvalificerad översättning :hilarious:

Grymt! Grattis :)
Ställer mig i kön på Hamtun när du ska flippa.
Stort tack :). Flippa, jag flippar väl aldrig :D.
Ska ha dig i åtanke om så blir fallet men som det känns nu så är det den som får gå sist om någon ska gå. Grymt pris på Ventusen och då ingick 4 band (sailcloth, läder, gummi och lädernato) samt en klockrulle. Allt i trevlig box för 2k.
Djävulskt nöjd med båda.

Boetten är lik men förövrigt ganska olik.
Annan bezel, visare, pusher, tavelmarkeringar mm.
Att dela boett form är ganska vanligt känns det som men jag kan ha fel.
Samma typ av vridring men annat inlägg? De delar ju inte boett utan de har snarare kopierat boetten. Finns värre stölder men kan vara värt att notera tycker jag. THs är ju även det en kopia av deras äldre Autavia. Där kan man se allt jag tycker har gått utför med många av de stora märkena i dagens marknad. Originalet är så mycket trevligare, ägde en tidigare.
Tag17-Crown_2048x2048.jpg

Dryden_Watch_Co_-_DCD-1_Blue_Dial_Vintage_Case_Profile_005_900x.jpg

Grattis! Dom är riktigt bra. Har haft en exakt likadan tidigare. Hade haft en nu också om du inte varit så snabb :D.

Trodde aldrig jag hann först men nio minuter efter räckte, väldigt glad för det! Se om jag kan hitta ett bra gummi/canvas till den med, länken är ju grym men lättar ju ca 90g utan den :D

Härligt duoköp, Hamtun är jag nyfiken på med likaså ventus! Ventus är i stål eller hur?
Japp, Ventusen är en stålis. Finns nog bara ett fåtal kvar (SeriousWatches) om du är sugen. Min är numrerad 90/100. Fantastiskt prisvärt kit med 4 ombyten plus klockrulle och allt i trevlig box.
Läderbandet var mjukt och mycket följsamt direkt ur boxen.
PSX_20190430_185203.jpg

Senast ändrad:
Japp, Ventus en är en stålis. Finns nog bara ett fåtal kvar (SeriousWatches) om du är sugen. Min är numrerad 90/100. Fantastiskt prisvärt kit med 4 ombyten plus klockrulle och allt i trevlig box.
Läderbandet var mjukt och mycket följsamt direkt ur boxen.
PSX_20190430_185203.jpg

Behöver iaf någon mindre toolig dykare nu iaf med dessa fyra i lådan. Ventus känns som en möjlig kandidat, eller ev en kanske tråkig men användbar kermit subhomage...
17CF6331-150B-4D9D-A21C-3C8C1575F732.jpeg
FF1F8D83-D50D-4017-A98E-3576FA0DB2DE.jpeg
1EC3E8BA-8DB6-434A-B8DB-55EACB9E50E7.jpeg
25116CDB-F2CA-42BA-9668-B11FBC51A409.jpeg

Mkt pang för pengen/affordable i dykarna ovan:)

Senast ändrad:
Jaha, då säger jag välkommen hem till en ny Ventus Mori (SeriousWatches Limited 100ex) och en fin begagnad Hamtun H1 (inköpt av @Alf Watch Company) , stort tack för trevlig affär :)
Bättre än julafton utan tvekan :cigar: :)
Nu ska här bildbombas under ledigheten :D
PSX_20190430_173721.jpg
PSX_20190430_173840.jpg
Fan @Nilas , det var nästan bättre när du hängde i andra trådar. Du köper ju bara saker som jag vill ha ;)

(För att vara övertydlig: jag är jätteglad att du hittat "hem" igen) :)

Se där missade jag helt! Undra varför? :confused:
Verkar helmysko. Enligt tidsplanen har den varit under utveckling i ett och ett halvt år och att då inleda en insamling för att därefter stänga ner den efter två dagar känns väldigt suspekt. Personliga problem kanske?

Någon med konto på KS kanske kan dra iväg ett meddelande och fråga.

Tillbaka
Topp