• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Bra klocka detta helt enkelt!
Om någon vill göra sig av med sin c65 vintage på 38mm, hojta!
20190428_182410.jpg

DC18B44B-1C3D-44B7-9FB2-AC9D59E8C4B5.jpeg

Plockar fram den här gamla trotjänaren. En hård jävel som varit med om det mesta, gått igenom både himmel och helvete samt hängt i fler barer än jag tänker erkänna. Klart affordable!

Ps: vad är det värsta ni utsatt en klocka för? Denna här tappade jag ned i het frityrolja och den funkade ändå efteråt

Senast ändrad:
Vad köper ni för 2-3.5k i mikrosvängen? Dessa funderar jag på nu men mer tips sökes eller synpunkter :)

- begagnad Tisell sub (vill ju helst ha grön men @Hjelm är svår där :D )

- SAN Martin pilot (bra size, kul med pilot. Tråkig väntetid).

- Armida A1. Finns ju en på K&S men har ju också tre tooliga dykare innan. Men bra är den ju!

- Ventus mori grön. Mest prisvärd?

- D1 Milano. Kanske roligt med icke dykare...

Bilagor

• D59A71CE-C5FD-415D-8D37-F2562ECF3990.jpeg
    D59A71CE-C5FD-415D-8D37-F2562ECF3990.jpeg
    269.5 KB · Visningar: 2
  • D249CEAA-91A3-45CA-88B7-5F2B45133D84.png
    D249CEAA-91A3-45CA-88B7-5F2B45133D84.png
    253.1 KB · Visningar: 2
  • 07A048E7-D8BC-4C2B-B2AD-1A041794427F.jpeg
    07A048E7-D8BC-4C2B-B2AD-1A041794427F.jpeg
    150.9 KB · Visningar: 3
  • 6A0DE1B8-A114-434C-B601-8D4BF9C4834E.jpeg
    6A0DE1B8-A114-434C-B601-8D4BF9C4834E.jpeg
    75.1 KB · Visningar: 3
  • 9802D16C-E803-4EFB-90AA-A2C599CC9318.png
    9802D16C-E803-4EFB-90AA-A2C599CC9318.png
    112.5 KB · Visningar: 3
Vad köper ni för 2-3.5k i mikrosvängen? Dessa funderar jag på nu men mer tips sökes eller synpunkter :)

- Armida A1. Finns ju en på K&S men har ju också tre tooliga dykare innan. Men bra är den ju!

Av dom alternativen skulle jag provat en D1 Milano. Dock kanske den är svårast att flippa om du inte skulle va nöjd.

Av dom alternativen skulle jag provat en D1 Milano. Dock kanske den är svårast att flippa om du inte skulle va nöjd.
Instämmer! D1 Milano.

För egen del och i den prisklassen så hade jag satsat på en Tisell eller en Ventus Mori. Har själv haft en Tisell vintage submersible och den var riktigt trevligt. Vad gäller Ventusen så.... eh.. vänta här nu, en sån tror jag att jag har :D. En sådan hade du inte ångrat om du slog till på. Är kanske lite partisk vad gäller den men den är djävligt bra för vad den kostar. Nästan löjligt faktiskt. Grön är den, djävulskt grön :D.

För egen del och i den prisklassen så hade jag satsat på en Tisell eller en Ventus Mori. Har själv haft en Tisell vintage submersible och den var riktigt trevligt. Vad gäller Ventusen så.... eh.. vänta här nu, en sån tror jag att jag har :D. En sådan hade du inte ångrat om du slog till på. Är kanske lite partisk vad gäller den men den är djävligt bra för vad den kostar. Nästan löjligt faktiskt. Grön är den, djävulskt grön :D.

Tänker att dessa två alternativ kanske är de som sticker ut mest från övriga (utom då piloten men vänta en månad känns inte så kul...) med Helson SD och Aqualand i lådan + då jv0000 men tanken är ju den ska säljas. Och då kanske piloten köps.

D1 Milano vet jag noll om, men visst är de fina. Lite dåligt med bandval för den iaf på sidan. Quartz känns som enda, och ändå, bästa alternativet för den.

Tillbaka
Topp