Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Fräckt! Både svenskt och affordable, precis som DW!
Skämt åsido så hade de en rätt trevlig design och jag blev lite småsugen quartztorsk som man är men jag har aldrig hört talas om märket tidigare.
Finns det någon recension eller är det kanske till och med någon här i tråden som har en BEU?
Fräckt! Både svenskt och affordable, precis som DW!
Jag tror att det är en helt ny klocka men som Mforce skriver, kolla med dom innan du beställer
Har sjukt svårt att tro att seriouswatches skulle sälja returex utan att tala om det.
Men maila och fråga. Garanterar att du får ett snabbt svar.
Problemet med Mikrovärlden är att när man gett sig in i den så vill man köpa nytt varje dag så antingen sitter man stilla i båten för imorgon kommer du vilja ha en annan klocka eller så blir man flippsjukJa, den verkar vara helt ny och dom rear ut den just nu för att minska lite på deras mindre märken... Ska suga på denna! Vill ju ha den där Halios Universa med, tycker den är skitsnygg.
Glöm inte att posta dina intryck och lite bilder i trådenBEU står för Be You förresten. Min profilbild är ju nästan som deras logga så det är väl lika bra att man testar en.
Mer Aevig Huldra. Denna gång med blå tävla och svart bezel. Jag gillar datum kl 6, en bra lösning.
Problemet med Mikrovärlden är att när man gett sig in i den så vill man köpa nytt varje dag så antingen sitter man stilla i båten för imorgon kommer du vilja ha en annan klocka eller så blir man flippsjuk
Ja fy fasen vad smittad man blir!Haha ja... Jag vill ha Huldra, Calypso samt Universa!
Glöm inte att posta dina intryck och lite bilder i tråden
En tumregel brukar ju vara att om inget tillverkningsland anges så är det kina eller HongkongMen jag är skeptisk till att dom inte skyltar med vart dom tillverkas. Vilket betyder att dom skäms eftersom halva grejen med klockor är just tillverkningsort. Så jag tror klockan faller på det. Men vi får se.
Rakas? Färre hårstrån än klockor?Ja fy fasen vad smittad man blir!
Hade jag fått som jag ville hade jag haft fler klockor än hårstrån, typ
Eller bara fortsätta köpa klockor?Rakas? Färre hårstrån än klockor?
Halva grejen med klockor tillverkninsort? Låter väldigt främmande och konstigt. Är det inte bättre att fokusera på fysiska produkten ist?Men jag är skeptisk till att dom inte skyltar med vart dom tillverkas. Vilket betyder att dom skäms eftersom halva grejen med klockor är just tillverkningsort. Så jag tror klockan faller på det. Men vi får se.
Ja helst. Blev lite orolig över mitt inlägg där.Eller bara fortsätta köpa klockor?
Låter ytterst rimligt! Känns dock märkligt att behöva konstatera det uppenbara?Halva grejen med klockor tillverkninsort? Låter väldigt främmande och konstigt. Är det inte bättre att fokusera på fysiska produkten ist?
Här håller jag med @Aurum helhjärtat.Halva grejen med klockor tillverkninsort? Låter väldigt främmande och konstigt. Är det inte bättre att fokusera på fysiska produkten ist?
Så när du köper en ny klocka väljer du först tillverkningsort? Vad är en tillverkningsort? Blir väldigt mycket klassificering här då. Var är verksdelarna tillverkade? Var är boetten tillverkad? Var monterades verket ihop? Var monterades boetten? Var kommer råmaterialen ifrån? Vem monterade ihop klockorna och var? Har en urmakare rört klockan? Osv, osv.Låter ytterst rimligt! Känns dock märkligt att behöva konstatera det uppenbara?
Det varierar nog från person till personHalva grejen med klockor tillverkninsort? Låter väldigt främmande och konstigt. Är det inte bättre att fokusera på fysiska produkten ist?
Nä. Var tydligen lite oklar här. Du missuppfattade mig. (Editerade mitt inlägg) Jag höll med dig till fullo! Märkliga människor som prioriterar tillverkningsort framför vad som verkligen tillverkas...Så när du köper en ny klocka väljer du först tillverkningsort? Vad är en tillverkningsort? Blir väldigt mycket klassificering här då. Var är verksdelarna tillverkade? Var är boetten tillverkad? Var monterades verket ihop? Var monterades boetten? Var kommer råmaterialen ifrån? Vem monterade ihop klockorna och var? Har en urmakare rört klockan? Osv, osv.
Halva grejen med klockor tillverkninsort? Låter väldigt främmande och konstigt. Är det inte bättre att fokusera på fysiska produkten ist?
Så när du köper en ny klocka väljer du först tillverkningsort? Vad är en tillverkningsort? Blir väldigt mycket klassificering här då. Var är verksdelarna tillverkade? Var är boetten tillverkad? Var monterades verket ihop? Var monterades boetten? Var kommer råmaterialen ifrån? Vem monterade ihop klockorna och var? Har en urmakare rört klockan? Osv, osv.
Jaja. Menade så klart "made in XX(ett land)". Så du menar att det inte är viktigt? För dig kanske det är så men förklara gärna varför alla väljer att skylta med det på tavlan. Det är en del av historiken kring märket/klockan. Här på KS finns en hel avdelning för "made in Japan" (övriga Asien är dock också välkomna). Men det är nog oviktigt trots allt.
Jag vet inte men jag gissar om att det handlar om att klockor från Hongkong är lika bra och är en kvalitetsstämpel precis som klockor från Schweiz, Japan, Tyskland o.s.v. Dock så talar kvaliteten för sig själv då så det finns inget behov av att skylta med tillverkningsland.Jaja. Menade så klart "made in XX(ett land)". Så du menar att det inte är viktigt? För dig kanske det är så men förklara gärna varför alla väljer att skylta med det på tavlan. Det är en del av historiken kring märket/klockan. Här på KS finns en hel avdelning för "made in Japan" (övriga Asien är dock också välkomna). Men det är nog oviktigt trots allt.
Håller med, det är helt ovidkommande, finns bra och dåliga klockor från alla länder som producerar dem i princip. Jag tror dock inte att det var det som @Punkt menade heller utan att man inte skall skämmas för, hymla med eller vilseleda vad det är för produkt man säljer.För mig är det också helt oviktigt. Idag gör ex. kina lika bra produkter som Schweiz (varav typ x procent av delarna är tillverkade där med hos stora fina företag). Nog mer viktigt om vilka företag som gör varan åt klockmärket än landet det produceras i.
Håller med, det är helt ovidkommande, finns bra och dåliga klockor från alla länder som producerar dem i princip. Jag tror dock inte att det var det som @Punkt menade heller utan att man inte skall skämmas för, hymla med eller vilseleda vad det är för produkt man säljer.