• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Försöker lotsa mig rätt i banddjungeln. @TerryTee var så snäll och svängde förbi med två band igår.

F2CCA0E6-BE70-4EDC-81E0-C7B127060B1B.jpeg
C76440AE-8043-4FCD-BB09-093102E4AAD0.jpeg
9CAFBE75-7908-4863-8A7D-35DA02E21A74.jpeg
 
Om det är nyinköp vi snackar om så är jag toknöjd med dessa budgetdräpare. Smaken är såklart som vanligt kluven som baken🤙🏼
IsdfDpl.jpg
Helson är ju schyst. Såg att SD fanns i 38mm. Känns som en kandidat. Standard fråga, finns det någon kod?
Testa en en Scurfa? Eller måste det vara automat?
Måste definitivt inte vara en automat. Scurfa är schysta, tror jag haft en för längesen faktiskt.
 
Lite sugen på ny dykare i lägre prisklassen. Max 3’
Vad ska man satsa på? :)
Kolla Seestern. Bästa klocka per krona jag sett på länge (bara testat deras Doxa-homage men hört gott om de andra modellerna också). De ska få in en uppdaterad 62MAS-homage snart också med länk och nytt vridringsinlägg med lume på siffrorna.


 
Den är kalasfin! Men du kör 42an, visst? Blir lite för maffig för mig dessvärre.
Tror 38an kostar lite mer pga urverk osv med betoning på tror. Inga koder mig veterligen men regelbundna reor under storhelger 👍🏼
Har för mig @Schned har 38an som han är/var nöjd med?
Såklart det jag vill ha ska bli dyrare! Story of my life :D
Seikos nya Solar-dykare på 38 mm då? Beggad har legat K&S under 3 tror jag!
Den ser fin ut, men har tappat lite sug för Seiko. Men kanske ska åka och testa den.
Tänkte föreslå Maranez men hittar de inte längre. Har de slagit igen butiken, ngn som vet?
Hade ju en tidigare, rosa. Den slog faktiskt betydligt högre än kostnaden! :)
 
Värt att tänka på med alla SDs är att måtten är ganska intetsägande. Bärs mer som klassiska "cushionboetter" turtles etc imo (om du hänger med på hur jag menar🥴).
Har kört 40, 42 och 45 men tycker inte det varit någon större skillnad konstigt nog.
Kan ju inte bli så jäkla mycket tydligare vill jag påstå :D
Får kanske släppa sargen.... Kör ju i vanliga fall 36 och 37ish i Royal Steel WorldTimer och Serica 4512.
 
  • Like
Reactions: v0n
Tillbaka
Topp