• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Bilder kommer, det lovar jag.
Var lite svårt att välja mellan denna och den helt svarta, men har rätt många klockor med svart tavla redan. Om jag är nöjd så får man väl ta och beställa den svarta också. Skall till Melbourne i December så får försöka få tid över för ett besök i deras showroom. Deras Portsea och Carlton modeller är rätt fina de också.

Tycker du valde rätt, den känns roligare i vit :)

Har efter mycket om och men lagt en förbokning. Men så svårt så känns som man vill beställa flera, varför säljer han inte lösa tavlor!
Vill ha både orange och sunburst, men blev den där jag tror Halios är mest ensam om . Nämligen en pastelblå fixed bezel med date.
Stulen bild på läckerbiten nedan.
IMG_3840.JPG

Nu börjar väntan.....

Jaha, hur svårt ska det vara att bestämma sig? Har förbeställt en fixed+steel+orange+date men funderar nu på motsatsen: en DLC fixed+grey+no date, skulle vara riktigt snygg med väldigt framträdande markeringar och kristallen.
Skärmavbild 2018-03-11 kl. 14.50.34.png
Låter som mig. Men beställ du båda så köper jag den som du inte redigt tycker om för halva priset. Okey? ;P

Suttit å kollat lite klipp på Helm Vanuatu, ser mycket trevlig ut och man blev minst sagt sugen på en! Såg att de var på version 4 nu av klockan och att de fixat till lite "barnsjukdomar", verkar vara jäkligt mycket klocka för pengen! Är det några här som kör med en senare variant av denna modell och kan berätta lite om hur ni upplever den kvalitets mässigt och hur den bärs?

Har nu förbeställt Borealis Portus Cale med vit tavla samt Mercer Durham med blå tavla och sitter och funderar på en tredje klocka - nämligen Nodus Retrospect eller MAENs nya dykare på 38mm som visades tidigare.

Någon som har erfarenhet av Nodus eller Maen? Vet att Maen mest gjort mer klassiska klockor tidigare.

Retrospect:
6P3A9739.jpg

MAEN:
28156176_1198414090289556_5196774062948352000_n.jpg

Har nu förbeställt Borealis Portus Cale med vit tavla samt Mercer Durham med blå tavla och sitter och funderar på en tredje klocka - nämligen Nodus Retrospect eller MAENs nya dykare på 38mm som visades tidigare.

Någon som har erfarenhet av Nodus eller Maen? Vet att Maen mest gjort mer klassiska klockor tidigare.

Retrospect:
6P3A9739.jpg

MAEN:
28156176_1198414090289556_5196774062948352000_n.jpg
Har ingen erfarenhet så går enbart på utseendet från bilderna:
Nodusen var jättefin men den där Maen-dykaren är något alldeles extra, -helt i min smak. Tycker att den ser ganska exklusiv ut på något vis och de har verkligen lyckats med designen.

WR 10atm var rätt trist dock...
Och tycker rent estetiskt det är snyggare när minutvisaren sticker ut och ej som i detta fall timvisaren. Men en subjektiv åsikt :)
Gällande det där med röd timvisare så tänk såhär: Eftersom både sekunden och timvisaren är röda så sticker minutvisaren ut genom att vara helt vit.. :)

Såg att det var 20atm om du väljer alternativet med ett boettlock i stål ist. för safirglas! :)

Har haft en Borealis Sea Dragon tidigare och nu vette sjutton om det inte blir andra gången med micromärke för mig.

Har i alla fall signat upp på deras nyhetsbrev och funderar skarpt på en 38mm, utan datum och solitt baklock så att den pallar 20atm. Gillar också att man får med både länk och nato på en gång. De har bilder på hemsidan både där timvisaren är röd och där den är vit, och får man välja går jag definitivt på röd tillsammans med röd sekund.

IMG_20160526_094346.jpg
Skärmavbild 2018-03-12 kl. 21.23.01.png
Skärmavbild 2018-03-12 kl. 21.23.10.png

Har haft en Borealis Sea Dragon tidigare och nu vette sjutton om det inte blir andra gången med micromärke för mig.

Har i alla fall signat upp på deras nyhetsbrev och funderar skarpt på en 38mm, utan datum och solitt baklock så att den pallar 20atm. Gillar också att man får med både länk och nato på en gång. De har bilder på hemsidan både där timvisaren är röd och där den är vit, och får man välja går jag definitivt på röd tillsammans med röd sekund.

IMG_20160526_094346.jpg
Den är riktigt clean och fin storlek på den med! Men fasen vad långt till launch :p

Den är riktigt clean och fin storlek på den med! Men fasen vad långt till launch :p

Det känns som att det hänger lite på om man hinner få den innan sommaren eller inte om det blir en beställning.

Gillar för övrigt deras andra modeller också, synd bara att det är quartz och att de valde att skriva ut modellnamn och storlek. Den där med ”Automatic” som text istället hade blivit riktigt lyckad.

Skärmavbild 2018-03-12 kl. 21.22.34.png

IMG_20160526_094346.jpg
Tänker precis som dig;
-38 mm
-solitt baklock
-inget datum
-röd visare (om man får välja som sagt)
Kan bli riktigt trevlig tror jag!

IMG_20160526_094346.jpg
Tänker precis som dig;
-38 mm
-solitt baklock
-inget datum
-röd visare (om man får välja som sagt)
Kan bli riktigt trevlig tror jag!
Nu återstår bara att "lära sig" hur det där Kickstarter funkar, har aldrig köpt något där förut..

Senast ändrad:

IMG_20160526_094346.jpg

Håller med till fullo! Signade också upp mig på nyhetsbrevet :)
Brukar det inte bli billigare vid flera köp?
Gruppköp vänner?! :D

Ska lägga upp inlägg paket tråden i helgen. Helm Vanuatu. Mycket klocka för pengarna precis som Phoibos klockorna.

Lug-pinnarna på armbandet bråkade, tog en 1 timme att få till då hålen var borrade lite snett eller något.
Sen lutar datumskivan pyttelite till vänster.

Höjdpunkter Na är nog tjocka visarna och extremt tjocka armbandet 5mm.

För 2 tusen kr är jag supernöjd.

Nu har jag en Tool klocka i samlingen : )
IMG_20180309_013504443~2.jpg

IMG_20180308_180114875.jpg
Man kan inte annat än älska den. Bara att njuta av ett bra köp

Tillbaka
Topp