Absolut, håller med det mesta du säger. Det är ju egentligen bara det där att plocka på sig ett dött varumärke för att kunna ta ut 17-25 för exakt samma produkt som andra mikro tar 12-15 för som skaver lite. Det känns som lite billig snålskjuts. I EP/Nivada fallet så känns det dock som att man gör det med en hel del hjärta för originalen.Man får nog närmast betrakta det ny/omstartade EP som ett alternativ till t.ex. Certina eller Hamilton. Att som nystartat företag ta fram ett högkvalitativt inhouse kronografurverk skulle innebära ett helt annat koncept både på marknadssidan ( med priser i häradet 70-80tkr å uppåt) och för grundarna/finansiärerna (väldigt mkt mer pengar som ska in utan att man har ngt kassaflöde). Vulcain försökte väl med det och (Enicar) Sherpa delvis, men det är nog tufft att få det att gå runt. Alternativ är ju annars att nosa upp några gamla nos-urverk eller ngn av de "fina" tillverkarna (Vaucher etc) för att skoja till det lite.