• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Obris Morgan var väl så långt att MaBr inte ens kunde använda det har jag för mig...? Hur skiljer sig DB från Borealis? 🙂
Det är förmodligen bara jag som testat DB så tar den pucken. DB känns gedignare rent gummimässigt, stum och "tung" känsla medans jag faktiskt upplevt Borealis som aningens sladdrigt och ostabilt på större klockor. Förmodligen bara personlig preferens. Band kan ju även upplevas olika beroende på bandbredd och så också 🙂
 
Byteslördag! 😃
Vad sägs om dessa tre?
Blå PRX och två Lambretta med soppatorsk!
Som vanligt öppen för precis vad som helst 😎
AB8020E5-1203-4393-B0F2-6EBD4712BE2E.jpeg

933BB338-0449-4848-885C-ECDFEC563320.jpeg

Någonsin känt dig sugen på en Orient kamasu med röd tavla ? ;)
 
Med tanke på banddiskussionen så flikar jag in med att jag har 2st sådana här i 24mm som ska säljas eller skickas tillbaka till Kina. Retangula/Largaz är märket. Skulle vilja påstå att kvalitén är som ett Cuda. Beställde 20mm, fick 24mm 🥴 Självkostnadspris.
-1872461066429349632_edit_1311488033705090.jpg
 
Senast ändrad:
Edit: Här jämförs i alla fall Borealis och Isofrane.
Ah, du fann...ligger duktigt i lä med den mannens fotoskills men spännet är flush fit med pinnen och ser definitvt bättre ut än Borealis i mina ögon. Tror dessutom Borealis klämt ditt ett ännu tattigare spänne nu.
img_3011-jpg.1539205

Uu8CPQ9.jpg

Epl2HQH.jpg
 
DB-gummit Hydro 91 som jag bubblade om häromdagen. Naturgummi, doftfritt och precis lagom al dente i mitt tycke 🤌🏼
@Weberg du får gärna tipsa om alla miljarders gummin med designen som du har hittat för finner själv väldans få schyssta alternativ (obs, ej silikon dårå) 🙂
Den designen kostar nu 55 kr hos Cheap Nato Strap. EN knapptryckning bort! 😆
 
Blandad kritik ja. Jag har inte testat så många, därav mitt intresse i din lilla lista, men tyckte att det var bättre än cuda iaf, även om jag inte använt cuda tillräckligt för att det ska mjukna ordentligt.

@Jockinho jag hade inga storleksproblem när jag hade det iaf, bör ha varit från 2018/19 det bandet. Vet tyvärr inget om hur de är idag. @MaBr gjorde ju någon ordentlig jämförelse, men minns inte om Obris var med där

Får tillägga att jag föredrar band åt det styvare hållet, inte minst på tyngre klockor. Listan ska inte ska tas för seriöst, senaste och nyaste bandet brukar man tycka är bäst. Håller det en dyksäsong? vem vet.
Just ja, minns också att MaBr gjorde någon jämförelse, intressant och se vad han säger. Tror dock hans lelle gossebarnsarm föredrar mjukare 😏😁

Obris Morgan var väl så långt att MaBr inte ens kunde använda det har jag för mig...? Hur skiljer sig DB från Borealis? 🙂

Edit: Här jämförs i alla fall Borealis och Isofrane.

Ah, du fann...ligger duktigt i lä med den mannens fotoskills men spännet är flush fit med pinnen och ser definitvt bättre ut än Borealis i mina ögon. Tror dessutom Borealis klämt ditt ett ännu tattigare spänne nu.
img_3011-jpg.1539205

Uu8CPQ9.jpg

Epl2HQH.jpg
Här har ni! 😁

Grundlig genomgång av Isofrane, gamla Borealis och nya Borealis:
https://klocksnack.se/threads/stora...ndra-affordables.60202/page-3997#post-3853011

Isofrane, Borealis och Plongeur (Singularstraps):
https://klocksnack.se/threads/stora...ndra-affordables.60202/page-2980#post-3506244

Isofrane och Borealis (själva gummit) med macrobilder:
https://klocksnack.se/threads/doxa-...ar-rick-marei-osv.58386/page-169#post-3489554

Sist (tyvärr utan bilder) en snabb jämförelse mellan Isofrane, Borealis, Obris Morgan, Singularstraps och Cheapestnatostraps:
https://klocksnack.se/threads/stora...ndra-affordables.60202/page-3766#post-3764460
 
Ja men det är väl typ plast, känslig hud här vettu 😄
Jo, sant. Står bara "rubber strap" under beskrivning. Vill du ha såna fräsiga band med mönster på undersidan och högre kvalitet så kanske du ska kolla vidare. Ebay har jag köpt iaf ett halv dussin ifrån de senaste åren, men det var innan Great Britain blev lika omöjligt att handla ifrån som borte Kazakhstan...
😭
 
Jo, sant. Står bara "rubber strap" under beskrivning. Vill du ha såna fräsiga band med mönster på undersidan och högre kvalitet så kanske du ska kolla vidare. Ebay har jag köpt iaf ett halv dussin ifrån de senaste åren, men det var innan Great Britain blev lika omöjligt att handla ifrån som borte Kazakhstan...
😭
Äsch, är så där töntigt gummisnobbig bara, har svårt för silikon och andra material. Once you try you can't go back typ 🤓
 
Här har ni! 😁

Grundlig genomgång av Isofrane, gamla Borealis och nya Borealis:
https://klocksnack.se/threads/stora...ndra-affordables.60202/page-3997#post-3853011

Isofrane, Borealis och Plongeur (Singularstraps):
https://klocksnack.se/threads/stora...ndra-affordables.60202/page-2980#post-3506244

Isofrane och Borealis (själva gummit) med macrobilder:
https://klocksnack.se/threads/doxa-...ar-rick-marei-osv.58386/page-169#post-3489554

Sist (tyvärr utan bilder) en snabb jämförelse mellan Isofrane, Borealis, Obris Morgan, Singularstraps och Cheapestnatostraps:
https://klocksnack.se/threads/stora...ndra-affordables.60202/page-3766#post-3764460
Bra jobbat! 👌

838@40.jpg
 
Det är förmodligen bara jag som testat DB så tar den pucken. DB känns gedignare rent gummimässigt, stum och "tung" känsla medans jag faktiskt upplevt Borealis som aningens sladdrigt och ostabilt på större klockor. Förmodligen bara personlig preferens. Band kan ju även upplevas olika beroende på bandbredd och så också 🙂
Sladdrigt, låter som en perfect match för en "Darris" eller vad säger du @MaBr? 😂
Ah, du fann...ligger duktigt i lä med den mannens fotoskills men spännet är flush fit med pinnen och ser definitvt bättre ut än Borealis i mina ögon. Tror dessutom Borealis klämt ditt ett ännu tattigare spänne nu.
img_3011-jpg.1539205

Uu8CPQ9.jpg

Epl2HQH.jpg
Ja, finishmässigt ser det bättre ut men det faller lite på att det inte finns i 20mm. I och för sig inte så konstigt då deras egna klockor inte har det som mått men ändå. 🤷‍♂️
 
Ja, finishmässigt ser det bättre ut men det faller lite på att det inte finns i 20mm. I och för sig inte så konstigt då deras egna klockor inte har det som mått men ändå. 🤷‍♂️
Yes, har faktiskt mailat och frågat om det kommer i fler färger och bredder, återkommer.Enligt uppgift släpptes dessa för bara någon månad sen så vi får hålla tummarna för att det kommer fler varianter 👍🏼
 
Sladdrigt, låter som en perfect match för en "Darris" eller vad säger du @MaBr? 😂
Ja, finishmässigt ser det bättre ut men det faller lite på att det inte finns i 20mm. I och för sig inte så konstigt då deras egna klockor inte har det som mått men ändå. 🤷‍♂️

Inget sladdrigt gummi på "darrisen"


Edit: För att förtydliga.
Darris = kuk på på min dialekt från Norra Norge
 
Senast ändrad:
  • Wow
Reactions: v0n
@MoHaha Jag vet inte hur det ser ut i Norge men vi har en lite annorlunda lagstiftning här i Sverige där t.ex. @MaBr får springa omkring och sälja sin Darris hur ofta han vill så länge han skattar på inkomsten men den som köper den begår ett brott. 🤔
Kontext: MaBr hade en Squaleliknande klocka där märket hette Darris och vi insåg så småningom att det betydde kuk på norska vilket så klart var väldigt roligt men det är bara harmlösa skämt och vi älskar MaBr och hans Darris precis som de är! 😘

Jan Stenmark för topic:
4va5jvF6UpbQf5vXR--mIbHciKLsrTsVnO9js40M99o.jpg
Skämt åsido så var det faktiskt en riktigt läcker vintagepjäs. Finns den kvar på forumet? 🙂
 
Hmf, om man nu ska få sin post raderad för ”ingen annons i trådarna”, ta då bort rätt post ( vad den nu var för nått. Inte postat nått till salu ) och inte en som bara är en wristshot…….

Monchard Sector 38 laxfärgad ( inte lax som i tusenlappar ).

C2527FBA-F5AB-4582-911D-28AB8041905C.jpeg
 
Senast ändrad:
Får tillägga att jag föredrar band åt det styvare hållet, inte minst på tyngre klockor. Listan ska inte ska tas för seriöst, senaste och nyaste bandet brukar man tycka är bäst. Håller det en dyksäsong? vem vet.
Just ja, minns också att MaBr gjorde någon jämförelse, intressant och se vad han säger. Tror dock hans lelle gossebarnsarm föredrar mjukare 😏😁
🔵
 
  • Like
Reactions: v0n
Tillbaka
Topp