• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Strålande väder!
CDEC02D4-E0DA-451B-9157-110FF2BE4762.jpeg
 
DB-gummit Hydro 91 som jag bubblade om häromdagen. Naturgummi, doftfritt och precis lagom al dente i mitt tycke 🤌🏼
@Weberg du får gärna tipsa om alla miljarders gummin med designen som du har hittat för finner själv väldans få schyssta alternativ (obs, ej silikon dårå) 🙂
ztr2yg0.jpg

hJHfsMc.jpg

UF7i5qG.jpg

Von's topp 5 i kategorin enligt högst ovetenskaplig och fluktuerande forskning 😄
ISOfrane (duh)
DB Hydra 91
Borealis
Cuda
Zuludiver
 
DB-gummit Hydro 91 som jag bubblade om häromdagen. Naturgummi, doftfritt och precis lagom al dente i mitt tycke 🤌🏼
@Weberg du får gärna tipsa om alla miljarders gummin med designen som du har hittat för finner själv väldans få schyssta alternativ (obs, ej silikon dårå) 🙂
ztr2yg0.jpg

hJHfsMc.jpg

UF7i5qG.jpg

Von's topp 5 i kategorin enligt högst ovetenskaplig och fluktuerande forskning 😄
ISOfrane (duh)
DB Hydra 91
Borealis
Cuda
Zuludiver
Du behöver skaffa ett obris också, eller är det utanför topp 5?
 
Aldrig testat men varför inte, fått lite blandad kritik va?

Är obris bättre nu än i början? Minns att de var sådär, långt mellan hålen och få hål mot de andra. Större ”hålrektanglar” på bandet med 🤷‍♂️

Blandad kritik ja. Jag har inte testat så många, därav mitt intresse i din lilla lista, men tyckte att det var bättre än cuda iaf, även om jag inte använt cuda tillräckligt för att det ska mjukna ordentligt.

@Jockinho jag hade inga storleksproblem när jag hade det iaf, bör ha varit från 2018/19 det bandet. Vet tyvärr inget om hur de är idag. @MaBr gjorde ju någon ordentlig jämförelse, men minns inte om Obris var med där
 
Senast ändrad:
Blandad kritik ja. Jag har inte testat så många, därav mitt intresse i din lilla lista, men tyckte att det var bättre än cuda iaf, även om jag inte använt cuda tillräckligt för att det ska mjukna ordentligt.

@Jockinho jag hade inga storöeksproblem när jag hade det iaf, bör ha varit från 18/19 det bandet. Vet tyvärr inget om hur de är idag. @MaBr gjorde ju någon ordentlig jämförelse, men minns inte om Obris var med där
Får tillägga att jag föredrar band åt det styvare hållet, inte minst på tyngre klockor. Listan ska inte ska tas för seriöst, senaste och nyaste bandet brukar man tycka är bäst. Håller det en dyksäsong? vem vet.
Just ja, minns också att MaBr gjorde någon jämförelse, intressant och se vad han säger. Tror dock hans lelle gossebarnsarm föredrar mjukare 😏😁
 
Tillbaka
Topp