• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Lite nytt in denna fredag.
IMG20220121132203.jpg
Jäklar vad bra den där ser ut!
Otrolig skillnad mot bilden på deras hemsida.
 
Är sugen på en modern flieger och konstigt nog har jag fastnat för en AliExpress klocka, en AddiesDive Pilot. Det som denna har och som jag inte hittar någon annanstans är de feta visarna. Någon som har erfarenhet av denna klocka? Någon som har koll på en bra handlare på Ali? Skulle dock behöva byta datumskiva till svart.
tiny_2000x.jpg
 
Är sugen på en modern flieger och konstigt nog har jag fastnat för en AliExpress klocka, en AddiesDive Pilot. Det som denna har och som jag inte hittar någon annanstans är de feta visarna. Någon som har erfarenhet av denna klocka? Någon som har koll på en bra handlare på Ali? Skulle dock behöva byta datumskiva till svart.
tiny_2000x.jpg
En CW. På läder, utan datum och 44mm dock.... Foto från CWs hemsida.
1642773993705.png
 
Senast ändrad:
Efter drygt en månads återhållsamhet (kändes som en halv evighet) är jag tillbaka. En väldigt trevlig känsla att få ha en ny klocka på armen.
Jag tycker att den kvalar in som både micro och affordable.
Nu blir det bandbytarfest för att se vad som passar bäst på en fredag. Färgstarka armband av gummi i 22mm köpes.
BC5D93CA-3B7F-4F61-B568-028BC59C52AA.jpeg
FD591F0C-C0F2-4B88-B98F-94258CC5F12A.jpeg
 
Fick meddelande idag från Tribus att min klocka är på väg tillbaka från service vilket jag ser fram emot.

Tills dess får jag nöja mig med Monchard på det gummiband jag fick som ”tröst” för allt strul. Ser lite udda ut men det är mest för att få känslan hur gummit är på handleden.

151AF1B1-C1F9-4515-B2F8-AFB205553804.jpeg
159CB114-750A-49DE-843D-93E165B7443A.jpeg
 
Är sugen på en modern flieger och konstigt nog har jag fastnat för en AliExpress klocka, en AddiesDive Pilot. Det som denna har och som jag inte hittar någon annanstans är de feta visarna. Någon som har erfarenhet av denna klocka? Någon som har koll på en bra handlare på Ali? Skulle dock behöva byta datumskiva till svart.
tiny_2000x.jpg
Jag sitter på en sådan faktiskt, fastnade för den när en del reviewers upptäckte den och köpte på nån Ali Express sale för 80 dollar eller så. Tror säljaren var steeldive eller addiesdive. För priset tycker jag den är bra och trevlig, behöver ju inte vara rädd om den om man säger så. Blå-aktig AR, ok lume och kronans hantering är bra.
20220121_170551.jpg
 
Tillbaka
Topp