• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Nån som har koll på den här?

Köpt namnet och nu försöker bygga hype. 1kUSD + moms/tull för ett Seiko NE15 verk - Nej tack. MkII är visserligen kända att ha ok kvalitet. Han hade en liknande model ute för några år sedan som då hette mkii stingray.
 
Zelos Spearfish visas upp:

Here's the first look of the Spearfish! Its the first watch as far as I know using the new LJP G100 movement.
The G100 is a ETA 2824 drop in replacement, with the added benefit of a 68hr PR. It features a tungsten rotor and the movements used for the Spearfish have been decorated with CDG engraving and features a gunmetal coating on the plates and rotor for that stealthy look. Here's a deconstruction of the movt if anyone is interested
https://www.thenakedwatchmaker.com/la-joux-perret-g100
For the Spearfish, we've refined the classic swordfish design. The case features sleeker lines and a thinner midcase profile. Dials have applied indices with a deeper sunburst texture. Hands are also sharper and sleeker to match the overall refinements. The bracelets have a female endlink which many have been asking me about, and the whole case and bracelet has been hardened. It sits really well on the wrist and the video is taken on my 6.2" wrist.
The Spearfish has 6 variants with 3 featuring the usual dive (120click) bezels and the others have a 12hr (60click) bi-directional bezel. Do note that the 12hr bezels will feel a bit mushy compared to the dive ones due to the bidirectional construction of it.
Launch is planned for early-mid Feb and launch pricing will start at 649USD for the regular dials. The mete and frost will ship out pretty late though as the factories have closed for the Chinese new year and they are the last to be assembled.
Quick Specs:
40mm Dia, 47mm L2L, 11.5mm thick with crystal
200m WR
Sapphire front and back crystals
Ceramic bezel
316L SS hardened to 1200HV for both case and bracelet
Quick adjust clasp and QR springbars
C3/BGW9 Lume

Zelos1.jpg

Zelos2.jpg

Zelos3.jpg

Zelos4.jpg Zelos5.jpg Zelos6.jpg Zelos7.jpg Zelos8.jpg Zelos9.jpg
 
Stabilt :) Är den 42mm?
40mm. Perfekt storlek. 😀
Man kan så klart ha synpunkter gällande urverket men en schysst kronograf med mekaniskt urverk för knappa 5000:- är inte fel enligt mig. Den har hållit tiden i snart en vecka och kronografen fungerar bra med bra känsla i pushers. Jag är mycket nöjd än så länge. 😊
 
Senast ändrad:
Köpt namnet och nu försöker bygga hype. 1kUSD + moms/tull för ett Seiko NE15 verk - Nej tack. MkII är visserligen kända att ha ok kvalitet. Han hade en liknande model ute för några år sedan som då hette mkii stingray.
Det extrakuliga är ju dessutom att namnet inte är ett egentligt klockmärke utan lite av ett bulvan-brand som franska Blancpain använde för att komma runt regler om att amerikanska försvaret var tvungna att köpa av amerikanska företag.
 
Ska mittensektionen av ändlänkarna vara stålfärgade ?

Verkar vara så på den modellen,


Länken är integrerad.
 
Verkar vara så på den modellen,


Länken är integrerad.
Då har jag lärt mig något nytt idag 🙂
 
Sent kvällsbyte, sovklocka på, det är sen gammalt 🤘.
Liten och smidig men tuff som få. Grym helt enkelt 😃.

PSX_20220120_231857.jpg
Sover du med klocka på?o_O

Hallelujah, jag är friskförklarad, trots +-20 klockor. Det finns alltid någon som är i större behov av terapi. Och det är DU! 😉

Det kanske är vanligt att sova med klocka på, vad vet jag. Fin liten Precista iaf.

Jag trummar på med Airwing och försöker kurera min förkylning (covid?) med hjortronfrukost.
1A90289A-D10B-455E-A632-8128A1107353.jpeg
 
Sover du med klocka på?o_O

Hallelujah, jag är friskförklarad, trots +-20 klockor. Det finns alltid någon som är i större behov av terapi. Och det är DU! 😉

Det kanske är vanligt att sova med klocka på, vad vet jag. Fin liten Precista iaf.

Jag trummar på med Airwing och försöker kurera min förkylning (covid?) med hjortronfrukost.
1A90289A-D10B-455E-A632-8128A1107353.jpeg

Inte helt ovanligt att folk sover med klocka på. Har man en tunn och smidig sak som t.ex Precistan som jag har så märks den inte av något nämnvärt. Vaknar man mitt i beckmörkret så är det ganska smidigt att slippa famla efter t.ex telefonen för att se vad klockan är 👍🙂.
 
Inte helt ovanligt att folk sover med klocka på. Har man en tunn och smidig sak som t.ex Precistan som jag har så märks den inte av något nämnvärt. Vaknar man mitt i beckmörkret så är det ganska smidigt att slippa famla efter t.ex telefonen för att se vad klockan är 👍🙂.
Det har hänt att jag har drömt om klockor men jag brukar inte sova med dom. Med en fru och ofta två barn i sängen är det tillräckligt trångt ändå. :):banghead:
 
Tillbaka
Topp