Nej.
Finns i appen men
"Beräknat leveransdatum är för närvarande okänt"
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den upplevs helt klart blingig . Jag brukar inte gilla det men just i detta fall funkar detTycker de där är riktigt lyckade, har lite svårt för polerad länk dock. Hur glansig är den IRL skulle du säga?
Ja, kan nog vara min gamla, minns inte. Sålde den rätt snabbt just för att den var så "uppenbar" och det kändes lite... fel. Minns också att länken var alldeles för kort, trots att jag valde en i storlek Large. Fick efterbeställa extra länkbitar.Har också erfarenhet av WMT, haft samma modell som @Weberg (samma klocka kanske?), och den var najs. Väldigt lätt, med rasslig länk och så, men den kändes lite som en vintage-pjäs, och fauxtinan var bra utförd. Är man ute efter en homage-pjäs till gamla klockor som inte finns mer och som ska se sliten ut så är dom ett bra val.
Kan dock tipsa om deras Skindiver ”Blackfin”, min bror har en sån och den är riktigt riktigt bra! Den är också en homage, men dock lite mindre uppenbar sådan då den efterliknar gamla skindivers, i detta fallet bla. en gammal Tressa eller Eberhart.
Bild på min gamla ”Subdiver”;
Här är deras ”Blackfin”:
Gillar den där! Det var på håret jag slog till på Kickstarter-kampanjen. Maneten som jag kallar den för mig själv - det var väl någon marin association de var ute efter i designen - har glömt detaljerna.Då var länken anpassad och klar. Snygg tycker jag
Här är det också franskt och kaffe idagYema Navygraf. Automaten krånglade i höstas så nu har den varit i Frankrike på servicefix. Gick smidigt och kostade 800 kr inklusive frakt, felsökning och reparation.
Det har ju varit uppe förut men skulle vilja ha mer input. Är köp av traska commuter för ca 565 dollar ett bra köp? Det tillkommer ju 25% moms och jag har aldrig köpt en klocka med miyota-verk.. gillar designen (speciellt den mintröna) och storleken, men som någon sa så får man ju en bättre begagnad Sinn 556 för de pengarna t.ex.
Hur ska man värdera miyota mot selitta sw200 t.ex.?
Bild för info:
Beror ju på nivå/grad av ETA/Selitta, eller?Miyotaverket är likvärdigt med ett eta/selitta
Beror ju på nivå/grad av ETA/Selitta, eller?
Jäklar vilket sug man fick på den orange!Nytt på G från Nodus.
Avalon 2.
Gillar den med men trodde den va gulJäklar vilket sug man fick på den orange!
Aha, man får kolla lite närmare på hemsidan men snygg hursomhelst och gillar boetten skarpt.Gillar den med men trodde den va gul
Nej.Miyotaverket är likvärdigt med ett eta/selitta
Precis som med allting annat så betalar man mest för designen (så även hos Sinn ). Miyota-verk tenderar att vara lite rassliga men håller tiden väl och är väldigt prisvärda och jag föredrar det framför Nh35 som många väljer att använda sig av i lite billigare modeller.Det har ju varit uppe förut men skulle vilja ha mer input. Är köp av traska commuter för ca 565 dollar ett bra köp? Det tillkommer ju 25% moms och jag har aldrig köpt en klocka med miyota-verk.. gillar designen (speciellt den mintröna) och storleken, men som någon sa så får man ju en bättre begagnad Sinn 556 för de pengarna t.ex.
Hur ska man värdera miyota mot selitta sw200 t.ex.?
Bild för info:
Också nej, Har du någon gång skruvat isär och jämfört verken (som väl alla gör hoppas jag?) och dess komponenter hade du förstått precis, hedersord.Ok, ett standard 2824-2
Varför?Föredrar det framför Nh35 som många väljer att använda sig av i lite billigare modeller.
Jag upplever att tidshållningen är bättre OOTB. Inte för att jag har haft så värst många klockor med respektive verk men jag har läst liknande kommentar på olika håll så jag antar att Miyota i viss mån kanske ruckar verken från fabrik?Varför?
Highbeat, tunnare, bättre tidshållning och ska vara lite bättre finish (slipning ) Detta är iaf det jag upplevt.Varför?
Håller inte alls med om den analysen. Enda fördelen med Miyota är att det är lite tunnare (90-serien) men verken i sig är i princip oservicebara slit ǻ släng-prylar.Jag upplever att tidshållningen är bättre OOTB. Inte för att jag har haft så värst många klockor med respektive verk men jag har läst liknande kommentar på olika håll så jag antar att Miyota i viss mån kanske ruckar verken från fabrik?
SlipningHighbeat, tunnare, bättre tidshållning och ska vara lite bättre finish (slipning ) Detta är iaf det jag upplevt.
Ja typ den är lite svårtolkad tkr jagAha, man får kolla lite närmare på hemsidan men snygg hursomhelst och gillar boetten skarpt.
Edit: Brandgul va?
Jag har ingen aning hur de är att arbeta med men det fetmarkerade gäller väl även NH35 och alla andra billiga verk? Har svårt att se att någon pyntar typ 3500 för att serva en NH35a.Håller inte alls med om den analysen. Enda fördelen med Miyota är att det är lite tunnare (90-serien) men verken i sig är i princip oservicebara slit ǻ släng-prylar.
Kommer aldrig att köpa en klocka med miyota igen efter att ha plocka isär och plockat ihop detsamma, jag är faktiskt seriös nu
Hur var kundservicen? Vill gärna ha en Yema, men hör lite blandat (läs uteslutande negativt) angående deras kundbemötande.Yema Navygraf. Automaten krånglade i höstas så nu har den varit i Frankrike på servicefix. Gick smidigt och kostade 800 kr inklusive frakt, felsökning och reparation.
Här är ett inlägg C Vail (ägaren av NTH) nyligen skrev på WUS. Jag skulle inte likställa Miyota med ex ETA men verken har nu funnits i över 10 år och jag gar inte hört många klagomål.Jag har ingen aning hur de är att arbeta med men det fetmarkerade gäller väl även NH35 och alla andra billiga verk? Har svårt att se att någon pyntar typ 3500 för att serva en NH35a.
Absolut ingen skillnad gällande den biten men NH är enligt min ödmjuka mening robustare uppbyggt och anpassat för att kunna byta ut enskilda komponenter till skillnad mot Miyota.Jag har ingen aning hur de är att arbeta med men det fetmarkerade gäller väl även NH35 och alla andra billiga verk? Har svårt att se att någon pyntar typ 3500 för att serva en NH35a.