• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Plexi safir och mineral. Jag gillar plexit bäst. Skönast ljus och distorsion😊
PXL_20220126_213546723.jpg

Ps. Oris 65 borde ha plexi...
 
Tjolahopp och God morgon!
Brottet är sonat och man är redo för nya😊
Men aldrig heads up på denna såklart.
Keeper, ni vet.
Byte från länk till CW #tide bandet. Länken är ju superbra och egentligen behövs inget annat, men går det att göra måste det göras. Det vet ju alla.
Bandet funkar dock helt ok. Lite stelt såklart men hyfsad komfortabelt.

20220127_060441.jpg
 
Beställde denna Oceanaut Mens Submersion från Amazon.com. Totalt med snabbfrakt från USA cirka 1000 spänn totalt. Den listas för $795.
Känns som en rätt bra affär. Jag ville ha ett kvartsur denna gång. Enligt UPS ska klockan komma redan imorgon. Beställde den igår kväll.






OC0520_1024x1024.jpg
 
Beställde denna Oceanaut Mens Submersion från Amazon.com. Totalt med snabbfrakt från USA cirka 1000 spänn totalt. Den listas för $795.
Känns som en rätt bra affär. Jag ville ha ett kvartsur denna gång. Enligt UPS ska klockan komma redan imorgon. Beställde den igår kväll.






OC0520_1024x1024.jpg
Menar du nu 1000 SEK eller 10.000 SEK ?
 
Vad tycker vi om Beaufort Aerotimer? Jag är riktigt sugen på att beställa en mintfärgad och de har fått goda recensioner av flera YT-profiler. Lite tveksamma mått med 40mm och 22mm mellan bandhornen men den är åtminstone rätt tunn som flickan sa. 🙂


Screenshot_20220127-123345_Firefox.jpg
Osäker på vad jag tycker om kombinationen med arabiska och romerska siffror, personligen kunde de valt antingen eller. Utöver det så var de rätt stilrena!
 
Min absolut första homage. Måste säga att jag är impad. Sjukt billigt för:
Safirglas
Keramisk bezel
Miyota automatiskt verk på 48h
40mm utan krona
Den hackar när man drar ut kronan för att ställa in tiden.
Datum
Gridlock på claspen via länken
200m
Allt för strax under 4000kr

0C958622-8A58-4F71-9F3E-C33F96CDA3F7.jpeg
17E2BF9F-A1F7-4E5A-8CE2-4312BF549128.jpeg
 
Min absolut första homage. Måste säga att jag är impad. Sjukt billigt för:
Safirglas
Keramisk bezel
Miyota automatiskt verk på 48h
40mm utan krona
Den hackar när man drar ut kronan för att ställa in tiden.
Datum
Gridlock på claspen via länken
200m
Allt för strax under 4000kr

0C958622-8A58-4F71-9F3E-C33F96CDA3F7.jpeg
17E2BF9F-A1F7-4E5A-8CE2-4312BF549128.jpeg

Bra grejer, en klocka som många i tråden har eller har haft. Finns mycket att läsa gällande denna längre bak i tråden om du vill och kan hitta det.

Edit: brukar gå för ca 2' om du menar att sälja 🤔
 
Min absolut första homage. Måste säga att jag är impad. Sjukt billigt för:
Safirglas
Keramisk bezel
Miyota automatiskt verk på 48h
40mm utan krona
Den hackar när man drar ut kronan för att ställa in tiden.
Datum
Gridlock på claspen via länken
200m
Allt för strax under 4000kr

0C958622-8A58-4F71-9F3E-C33F96CDA3F7.jpeg
17E2BF9F-A1F7-4E5A-8CE2-4312BF549128.jpeg

Bra grejer, en klocka som många i tråden har eller har haft. Finns mycket att läsa gällande denna längre bak i tråden om du vill och kan hitta det.


Extra prisvärd begagnad då den brukar gå runt 1500-2000
 
Bra grejer, en klocka som många i tråden har eller har haft. Finns mycket att läsa gällande denna längre bak i tråden om du vill och kan hitta det.
Tack för tips. Alltid varit sjukt skeptisk till homage då jag alltid trott att det bara var skit men tänkte att jag prövar och ser. Värsta är väll att jag säljer den vidare här på ks 🤷‍♂️ Men måste säga att jag är impad.
Enda missen är väll ändlänkarna som inte riktigt sitter lika tätt och stabilt som en Rolex sen låter även verket när man skakar upp den vilket jag tycker är sisådär. Men vad kan man förvänta sig för under 4000kr 🤷‍♂️
 
Tack för tips. Alltid varit sjukt skeptisk till homage då jag alltid trott att det bara var skit men tänkte att jag prövar och ser. Värsta är väll att jag säljer den vidare här på ks 🤷‍♂️ Men måste säga att jag är impad.
Enda missen är väll ändlänkarna som inte riktigt sitter lika tätt och stabilt som en Rolex sen låter även verket när man skakar upp den vilket jag tycker är sisådär. Men vad kan man förvänta sig för under 4000kr 🤷‍♂️

Brukar gå för 2' begagnade 👍.
 
Tack för tips. Alltid varit sjukt skeptisk till homage då jag alltid trott att det bara var skit men tänkte att jag prövar och ser. Värsta är väll att jag säljer den vidare här på ks 🤷‍♂️ Men måste säga att jag är impad.
Enda missen är väll ändlänkarna som inte riktigt sitter lika tätt och stabilt som en Rolex sen låter även verket när man skakar upp den vilket jag tycker är sisådär. Men vad kan man förvänta sig för under 4000kr 🤷‍♂️
Sitter miyota 9015 i dem om jag inte missminner mig. Ljudet från rotorn kan jämföras med en medelstor helikopter 😅 Bra verk dock bortsett från ljudet
 
Tillbaka
Topp