• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Nej precis. Den är för tajt med mikrojusteringen på yttersta hålet. Sätter jag dit en länk är den för stor på innersta hålet :( hade behövt ett fjärde hål för mikrojustering. Extremt surt då den var tänkt som owgm-klocka.
Vet ej om jag har rätt,men har hört att Uncle seikos länk till seikos alpinisten skall funka på 104:an,kollar upp lite mer noggrant
 
Bränner av ytligare ett armpass, snart så @LoveL
59DD484A-47D7-4E2F-8A5C-78E1CD6FA3C6.jpeg
 
FA2501AC-9ED2-4390-A32C-29DFD14BFD9E.jpeg


testar beg Ginault på min SF. Otålig som jag är bände jag sönder justeringslösningen så nu är den trasig 🤣 men länken är fortfarande fin och håller ihop hjälpligt.
Justeringen kärvade och efter tider av bändande, skruvmejselvrid så rasslade det till och den gick att justera. En liten bit ramlade av, antingen hade den kilat fast sig och var problemet eller så är det den som numera är det trasiga, eller en kombination därav…jaja så kan det gå om man som jag hatar när saker inte funkar som de ”ska” och man är behåvad med noll tålamod.
5F114FB2-B764-4808-864E-059E2B707843.jpeg

Gött med länk på Seaforthen, trodde dock att Ginaultlänken skulle följa bandhornen bättre än vad dom gjorde 🤔.
Knåpade minsann själv dit ett jubilee och det följer hornen något bättre enligt mig.
Lite trix men till slut så..👍.
Idag kör vi den på läder 🤘.

PSX_20220126_200236.jpg
PSX_20220126_195335.jpg
 
Gött med länk på Seaforthen, trodde dock att Ginaultlänken skulle följa bandhornen bättre än vad dom gjorde 🤔.
Knåpade minsann själv dit ett jubilee och det följer hornen något bättre enligt mig.
Lite trix men till slut så..👍.
Idag kör vi den på läder 🤘.

PSX_20220126_200236.jpg
PSX_20220126_195335.jpg
Japp, det är lite osynk där vid bandhornen men det märker man inte. Resten av kombinationen mellan polerat/borstat och själva dimensionerna gifter sig utmärkt med SF-caset.
 
FA2501AC-9ED2-4390-A32C-29DFD14BFD9E.jpeg


testar beg Ginault på min SF. Otålig som jag är bände jag sönder justeringslösningen så nu är den trasig 🤣 men länken är fortfarande fin och håller ihop hjälpligt.
Justeringen kärvade och efter tider av bändande, skruvmejselvrid så rasslade det till och den gick att justera. En liten bit ramlade av, antingen hade den kilat fast sig och var problemet eller så är det den som numera är det trasiga, eller en kombination därav…jaja så kan det gå om man som jag hatar när saker inte funkar som de ”ska” och man är behåvad med noll tålamod.
5F114FB2-B764-4808-864E-059E2B707843.jpeg
Tycker att på översta bilden ser det inte hundra ut med bandhornen och ändlänkarna men på den understa ser det riktigt bra ut.
 
Japp, det är lite osynk där vid bandhornen men det märker man inte. Resten av kombinationen mellan polerat/borstat och själva dimensionerna gifter sig utmärkt med SF-caset.
Jag hävdar fortfarande att det ser knasigt ut med böjda/rundade/svepande form på ändlänkarna till raka/platta/kantiga bandhorn.

Förjäkla synd att det inte finns en originallänk! 😢
 
FA2501AC-9ED2-4390-A32C-29DFD14BFD9E.jpeg


testar beg Ginault på min SF. Otålig som jag är bände jag sönder justeringslösningen så nu är den trasig 🤣 men länken är fortfarande fin och håller ihop hjälpligt.
Justeringen kärvade och efter tider av bändande, skruvmejselvrid så rasslade det till och den gick att justera. En liten bit ramlade av, antingen hade den kilat fast sig och var problemet eller så är det den som numera är det trasiga, eller en kombination därav…jaja så kan det gå om man som jag hatar när saker inte funkar som de ”ska” och man är behåvad med noll tålamod.
5F114FB2-B764-4808-864E-059E2B707843.jpeg
Har du testa länken från din FW på SF?
 
Har du testa länken från din FW på SF?
Jag har testat och hålen sitter fel för ändlänken. Men jag tycker inte det vore något jättejobb att designa en som passar SF. Men Jason verkar ointresserad…

Jag gillar Ginaultlänken. Ändlänkarna ser bra mycket bättre ut eftersom de passar länken och gör att länken inkl ändlänkar är ”länk” hela vägen till boetten. Det finns många lösningar för klocka med länk som är bra mycket värre än det här. Fasningarna mm fixar biffen, man måste nog ha den på handen för att uppleva ”the great success” 😅

@Nilas tyvärr är jag allergisk mot presidentlänkar, annars hade din lösning varit fin
 
Jag har testat och hålen sitter fel för ändlänken. Men jag tycker inte det vore något jättejobb att designa en som passar SF. Men Jason verkar ointresserad…

Jag gillar Ginaultlänken. Ändlänkarna ser bra mycket bättre ut eftersom de passar länken och gör att länken inkl ändlänkar är ”länk” hela vägen till boetten. Det finns många lösningar för klocka med länk som är bra mycket värre än det här. Fasningarna mm fixar biffen, man måste nog ha den på handen för att uppleva ”the great success” 😅

@Nilas tyvärr är jag allergisk mot presidentlänkar, annars hade din lösning varit fin
Du har ju stenkoll på dessa, har någon testat länken från Zelos Swordfish 40?
 
Jag har testat och hålen sitter fel för ändlänken. Men jag tycker inte det vore något jättejobb att designa en som passar SF. Men Jason verkar ointresserad…

Jag gillar Ginaultlänken. Ändlänkarna ser bra mycket bättre ut eftersom de passar länken och gör att länken inkl ändlänkar är ”länk” hela vägen till boetten. Det finns många lösningar för klocka med länk som är bra mycket värre än det här. Fasningarna mm fixar biffen, man måste nog ha den på handen för att uppleva ”the great success” 😅

@Nilas tyvärr är jag allergisk mot presidentlänkar, annars hade din lösning varit fin

Min är ju dock en jubileelänk men jag förstår vad du menar 👍.
Ingen premiumlänk precis men själv så är jag ju svag för jubilee, följer handleden mjukt. Jäkligt synd att det inte kan göras en original till Seaforthen.
 
Min är ju dock en jubileelänk men jag förstår vad du menar 👍.
Ingen premiumlänk precis men själv så är jag ju svag för jubilee, följer handleden mjukt. Jäkligt synd att det inte kan göras en original till Seaforthen.
Ja det är synd, hoppas såklart att han jobbar på en lösning, men vi får se. Jag säger som till min dotter "det som inte finns kan man inte få"
 
Jag har testat och hålen sitter fel för ändlänken. Men jag tycker inte det vore något jättejobb att designa en som passar SF. Men Jason verkar ointresserad…

Jag gillar Ginaultlänken. Ändlänkarna ser bra mycket bättre ut eftersom de passar länken och gör att länken inkl ändlänkar är ”länk” hela vägen till boetten. Det finns många lösningar för klocka med länk som är bra mycket värre än det här. Fasningarna mm fixar biffen, man måste nog ha den på handen för att uppleva ”the great success” 😅

@Nilas tyvärr är jag allergisk mot presidentlänkar, annars hade din lösning varit fin
Du får bjuda på fler bilder på länken och klockan :)
 
Tillbaka
Topp