• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Hmm.. man kanske skulle fundera på en sån? 🤔 Storlek?

Edit: såg att det stod 40. Lite smått kanske.. men ser bra ut!
Yes 40, samma storlek som
Sitter miyota 9015 i dem om jag inte missminner mig. Ljudet från rotorn kan jämföras med en medelstor helikopter 😅 Bra verk dock bortsett från ljudet
7BD0C00A-3B4F-4A57-9130-151502125732.jpeg
 
Yes också haft en. Mitt ex höll väldigt god och stabil tid. Lät härligt högt och vibrerade även med skönt påtagligt gung på armen!
Ser att de har massvis med färger och även vintage homage med double red o massa annat smutt. Roligt ändå. Skulle inte säga att det är mitt sista men det blir nog inte många fler homage. Däremot så förstår jag hur folk argumenterar för det och varför det köps.
 
Min absolut första homage. Måste säga att jag är impad. Sjukt billigt för:
Safirglas
Keramisk bezel
Miyota automatiskt verk på 48h
40mm utan krona
Den hackar när man drar ut kronan för att ställa in tiden.
Datum
Gridlock på claspen via länken
200m
Allt för strax under 4000kr

0C958622-8A58-4F71-9F3E-C33F96CDA3F7.jpeg
17E2BF9F-A1F7-4E5A-8CE2-4312BF549128.jpeg

Där ser man.
Den som söker han finner
 
Sneglat lite åt någon gröntavlad mikroflygare till mitt bund. Blev lite förvånad då jag råkade se en affordable Seiko 5 som passade in på kravspecen. Föll på vit day-date och de lite för vita detaljerna allmänt. Men ändå inte dum. Syns inte på bilden men armbandet var ytbärgarorange på insidan. Jag fick alltså flygräddningsassosiationer :).
20220124_115100 (1).jpg
 
Vad tycker vi om Beaufort Aerotimer? Jag är riktigt sugen på att beställa en mintfärgad och de har fått goda recensioner av flera YT-profiler. Lite tveksamma mått med 40mm och 22mm mellan bandhornen men den är åtminstone rätt tunn som flickan sa. 🙂


Screenshot_20220127-123345_Firefox.jpg

För dyra, för stora, trist val av läderband och jätteful krona. Synd, för den blå var riktigt mysig.
🙄

Edit: kronan var stiligare från sidan!
 
  • Like
Reactions: HSK
Tillbaka
Topp