Självklart får man det, du är dock inte först i könNajs b*js! Får man stå i din kö på den?
Trevlig måndag! (alltd måndag med omikron)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Självklart får man det, du är dock inte först i könNajs b*js! Får man stå i din kö på den?
Trevlig måndag! (alltd måndag med omikron)
Skönt … men den där är en dom legat i tankarna i flera år. Hmmm kan du skicka med kön om du säljer den, för kännedom till nästa ägareSjälvklart får man det, du är dock inte först i kön
Ser ut som en muterad groda från stranden vid Fukushima.En sån här kanske?
Micro-dock inte affordable..
Så Monta hade redan den där knycken på GMT-visaren från Skyquest. Jag trodde den var unik för Atlas men där ser man. Det är en rikigt kul detalj.Riktigt trevlig mikro/affordable-duo som trillade in igår. Sinnen får eventuellt vända i dörren dock, då jag inte lyckas få till perfekt storlek på länken.
Vilka ändlänkar, alla ändlänkar?Hur är endlänkarna?
Nej.Vilka ändlänkar, alla ändlänkar?
Knycken är väl knyckt från Seikos Navigator. Bilden i sig knyckt från nätetSå Monta hade redan den där knycken på GMT-visaren från Skyquest. Jag trodde den var unik för Atlas men där ser man. Det är en rikigt kul detalj.
Aha old tech. Tack för bra input!Knycken är väl knyckt från Seikos Navigator. Bilden i sig knyckt från nätet
På montan?Hur är endlänkarna?
@Rizzie
Inte ens med mikrojusteringen? Jag personligen tycker Sinns H-länkar är ganska lätta att få till bra. Vore synd om du skulle behöva flippa 104:an menar jag, den är ju helt fantastisk på alla sätt och vis!Riktigt trevlig mikro/affordable-duo som trillade in igår. Sinnen får eventuellt vända i dörren dock, då jag inte lyckas få till perfekt storlek på länken.
Nej precis. Den är för tajt med mikrojusteringen på yttersta hålet. Sätter jag dit en länk är den för stor på innersta hålet hade behövt ett fjärde hål för mikrojustering. Extremt surt då den var tänkt som owgm-klocka.Inte ens med mikrojusteringen? Jag personligen tycker Sinns H-länkar är ganska lätta att få till bra. Vore synd om du skulle behöva flippa 104:an menar jag, den är ju helt fantastisk på alla sätt och vis!
Köp till annat spänne? Iof inget kul men ändå. Fast den kanske har speciell finish med, annars har väll watchgecko etc många bra med typ 5-6st mikrojusteringNej precis. Den är för tajt med mikrojusteringen på yttersta hålet. Sätter jag dit en länk är den för stor på innersta hålet hade behövt ett fjärde hål för mikrojustering. Extremt surt då den var tänkt som owgm-klocka.
Yes, blästrat spänne som försvårar :/Köp till annat spänne? Iof inget kul men ändå. Fast den kanske har speciell finish med, annars har väll watchgecko etc många bra med typ 5-6st mikrojustering
Vilken duo! Bra fångat.Riktigt trevlig mikro/affordable-duo som trillade in igår. Sinnen får eventuellt vända i dörren dock, då jag inte lyckas få till perfekt storlek på länken.
Ja dåså, såg ju lite konstigt ut på vissa bilder.På montan?
Ett liiiitet glapp mellan bandhorn och länk, så hade absolut kunnat vara bättre, men klart okej
Hahah känner igen mig. Mer än en klocka och dator som varit farligt när att åka in i väggen när det icke existerande tålamodet tar slut.
testar beg Ginault på min SF. Otålig som jag är bände jag sönder justeringslösningen så nu är den trasig men länken är fortfarande fin och håller ihop hjälpligt.
Justeringen kärvade och efter tider av bändande, skruvmejselvrid så rasslade det till och den gick att justera. En liten bit ramlade av, antingen hade den kilat fast sig och var problemet eller så är det den som numera är det trasiga, eller en kombination därav…jaja så kan det gå om man som jag hatar när saker inte funkar som de ”ska” och man är behåvad med noll tålamod.
Yes, blästrat spänne som försvårar :/
Köp till annat spänne? Iof inget kul men ändå. Fast den kanske har speciell finish med, annars har väll watchgecko etc många bra med typ 5-6st mikrojustering
Nu är det ju också så tråkigt att Sinn har nitat fast spännet på den länken så det går faktiskt inte att byta...Yes, blästrat spänne som försvårar :/
Såklart! Borra ytterligare hål ligger närmst till hands nu.Nu är det ju också så tråkigt att Sinn har nitat fast spännet på den länken så det går faktiskt inte att byta...
Fan va nice en skyquest har jag i kikaren... Vart hittade du den?Riktigt trevlig mikro/affordable-duo som trillade in igår. Sinnen får eventuellt vända i dörren dock, då jag inte lyckas få till perfekt storlek på länken.
Fick nys om en genom en medlem här på forumet och hade lite flyt är @FreakyLeo s gamlaFan va nice en skyquest har jag i kikaren... Vart hittade du den?