• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Heads upp på denna RZE titan.
Byten funkar.
A6C35F8F-5F2A-4684-9574-6E638377C908.jpeg
 
5B6A2E34-F18E-44E6-AD11-8A490ADFEF54.jpeg

Önskar alla här en trevlig helg och håller mig jäkligt långt ifrån bytesposter. Sjukt tråkigt att vara avstängd kände jag. En fråga till panelen: Dykare, mikro, svart glossy/lackad tavla och applicerade index, länk. Vad har ni för guldkorn (Monta har jag koll på)?
 
5B6A2E34-F18E-44E6-AD11-8A490ADFEF54.jpeg

Önskar alla här en trevlig helg och håller mig jäkligt långt ifrån bytesposter. Sjukt tråkigt att vara avstängd kände jag. En fråga till panelen: Dykare, mikro, svart glossy/lackad tavla och applicerade index, länk. Vad har ni för guldkorn (Monta har jag koll på)?
Prisklass "affordable luxury" med tanke på Montareferensen? 🙂
 
Ja precis! 😉 Upp till och omkring nypris Monta Oceanking! Nu känner jag att du har ett riktigt vinnartips på g!
Nja, några alternativ kan vi väl rota fram. 🙂

Tourby Lawless med matt tavla.
Screenshot_20220129-144755_Firefox.jpg


Bremont Supermarine. Ligger en bit över budget men går att hitta beggat för runt 20. Matt tavla dock men jäkligt välgjorda (denna är 40mm men 43mm-modellen har applicerade index). Både denna och Tourby finns i sunburstutförande om man vill ha lite mer "bling".

S300-Black-Bracelet-Supermarine-Diving-Watch_1296x.png


Nomos Club Sport Neomatik. Halvmikro och lite över budget men går att pruta ner och kanske även hitta begagnad. Inga applicerade index här heller men väldigt trevlig design.

Screenshot_20220129-160321_Firefox.jpg



Annars kan jag nog inte komma på några fler så här på rak arm. Tyvärr är affordable luxury en rätt smal nisch. 😢
 
Nja, några alternativ kan vi väl rota fram. 🙂

Tourby Lawless med matt tavla.
Screenshot_20220129-144755_Firefox.jpg


Bremont Supermarine. Ligger en bit över budget men går att hitta beggat för runt 20. Matt tavla dock men jäkligt välgjorda (denna är 40mm men 43mm-modellen har applicerade index). Både denna och Tourby finns i sunburstutförande om man vill ha lite mer "bling".

S300-Black-Bracelet-Supermarine-Diving-Watch_1296x.png


Nomos Club Sport Neomatik. Halvmikro och lite över budget men går att pruta ner och kanske även hitta begagnad. Inga applicerade index här heller men väldigt trevlig design.

Screenshot_20220129-160321_Firefox.jpg



Annars kan jag nog inte komma på några fler så här på rak arm. Tyvärr är affordable luxury en rätt smal nisch. 😢
Tack! Alla fina (Nomos!) men matta tyvärr. Jag tänker budgetmässigt 0-30 kanske. Svårt det där men känner mest hjärtemässig svängning för just lackad djupsvart tavla och applicerade index!
 
Tack! Alla fina (Nomos!) men matta tyvärr. Jag tänker budgetmässigt 0-30 kanske. Svårt det där men känner mest hjärtemässig svängning för just lackad djupsvart tavla och applicerade index!
Det är tyvärr ett ganska snävt önskemål då det redan från start bara finns en handfull varumärken som passar in på kategorin "microlyx" men jag ska se om jag inte kan snoka fram något med blank tavla! 🤠
 
Kan man göra avkall på något av kriterierna så öppnar det genast för betydligt fler alternativ. Kan man t.ex. tänka sig något aningen mindre "lyxigt" så har Christoper Ward en hel del trevliga modeller med blank tavla, applicerade index och bra finish. Kan man tänka sig ett etablerat/större varumärke finns det nästan oändligt många alternativ osv. Vad är viktigast för dig? :)

Wempe Iron Walker kanske? Wempe är en väldigt stor återförsäljare men som eget märke så får de nog ändå anses vara mikro.

ezgif-6-c870f43e39.png


Muhle Glashutte ProMare? Ser ut att ha blank tavla, har applicerade index, ryms inom budget och är relativt mikro.

ezgif-6-0995e06370.png
 
Senast ändrad:
Tillbaka
Topp