• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Kvällslume piggar upp!
Just ja, skulle ju sova😮
20220203_230228-01.jpeg
 
En passande klocka för denna tråden. En riktigt exklusv historia nordväst ifrån. Ovanlig också. Med nordisk design och kvalitet. Och ett ovärderligt mesh från en välkänd och älskad tillverkare :cool:
IMG_20220204_130523.jpg


PS: knappast ett ord sant :oops: :p. Troligen den billigaste i lådan. Trevlig dock, riktigt prisvärd. Och meshet är från Steinhart ;)
 
Nyinkommet, väldigt affordable och trevlig för 500 spänn. Positivt överraskad trots de reviews som behandlat den. Tavlan är som enamel/blank i vissa ljus och i andra träder sunbursten fram, annan finish längs minute-tracken, riktigt raffinerad tavla. Sekundvisaren träffar bra. Boetten med flera olika finishar och snygg profil :hungry:
20220204_155142.jpg
 
Beställde hem en bunt band från the Watch Steward eftersom han fått in lite nya nyanser. Blev lite besviken på strukturen på dem - jag gillade de lite mer "ruggade" (ruggiga?) gråa banden jag köpt från honom tidigare. De nya har en lite mer finmasking struktur. Det gör dem plattare, tråkigare. Här är det grå längst till vänster den sorten som jag föredrar.

watch_steward_band.jpg


cw_sandhurst.jpg
 
Tillbaka
Topp