• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Det är SPB143 faktiskt. Har inte den största budgeten och 143an har jag älskat sen första bilden jag såg på den så den är på väg hem nu. Alpinisten fick jag i ett byte och tänker att jag kör hårt ut då jag älskar att ha dykare eller GMT:s så leker jag med bezeln hela tiden. Sen att det blev den gröna alpinisten och inte den vita eller grå gör det lite svårare för mig.

Gillar din citizen med 😍 Riktigt trevlig. På min del av västkusten har det inte haglat dock 😂😇
143:an är grym! Jag gjorde liknande, jag suktade efter 147:an ett bra tag tills jag faktiskt köpte den.

Dock drabbades jag av tillfällig sinnesförvirring och sålde den, men jag ska nog ha en igen. :)
 
Morgonpromenad med VosTott idag. 😊
PSX_20220222_081402.jpg
 
UW dag 7 på armen av de obligatoriska 10.
Är ju båda en tjusning och en nackdel att merparten av det man köper är oprövad och osedd. Försöker därför ge alla nykommare 10 dagar på armen innan beslut om flipp eller behålla.

Hittade förresten ett vred för avstängning av huvudet.
Känns onödigt. Brukar fungera per automatik i mitt fall...

P_20220222_092100_1.jpg


P_20220222_090919_1.jpg
 
Nya Borealis sintra...

Synd att den blå inte har datum...
Lite synd att de lagt sig så förbannat nära AquaTerran i detaljerna att man ligger farligt/tråkigt nära kopiering. Annars fantastiskt bra klockor till sjukt bra pris om man får tro bilderna.
 
Senast ändrad:
Lite synd att de lagt sig så förbannat nära AquaTerran i detaljerna att man ligger farligt/tråkigt nära kopiering. Annars en fantastiskt bra klockor till sjukt bra pris om man får tro bilderna.
Håller med. Gillade dock random rob samarbetet :)

Men är det bara jag som tycker att de är lite dyra? 624 USD + 45 USD frakt. Dvs. drygt 6400kr. Känns som om det finns mycket konkurrens i det prissegmentet.
 
Håller med. Gillade dock random rob samarbetet :)

Men är det bara jag som tycker att de är lite dyra? 624 USD + 45 USD frakt. Dvs. drygt 6400kr. Känns som om det finns mycket konkurrens i det prissegmentet.
Blev lite överentusiastisk och räknade inte in moms och frakt. Så ok, bara hyggligt bra pris, inte sjukt bra. :)
 
Här är mitt senaste köp. Hoppas det är och anses vara en bättre "investering" - snygg som f*n tycker jag den är i varje fall. Har inte haft den på armen ännu - packade upp, tog ett foto och skriver det här först :cool:
Aragon.jpg


Vad tycker Ni andra?
Vinceroköpet är jag inte så nöjd med... men denna!!!


Har också en Homage-klocka på ingång. Det här köpandet är inte bra för hushållsekonomin :chicken:
 
Såg att Traska var på g med ännu en batch på söndag.
Är det V.3 av Summiteer nu ?
Vet att kronan är annorlunda mot den första versionen men är det även något annat som har förändrats ?
Edit: Länken är ju också annorlunda givetvis gentemot första.
Inbillar mig att det är lite bättre symmetri i tavlan nu mot tidigare men det kanske är en illusion.
Går i tankarna på att beställa en gröning denna gång. https://www.traskawatch.com/summiteer



 
Senast ändrad:
Här är mitt senaste köp. Hoppas det är och anses vara en bättre "investering" - snygg som f*n tycker jag den är i varje fall. Har inte haft den på armen ännu - packade upp, tog ett foto och skriver det här först :cool:
Aragon.jpg


Vad tycker Ni andra?
Vinceroköpet är jag inte så nöjd med... men denna!!!


Har också en Homage-klocka på ingång. Det här köpandet är inte bra för hushållsekonomin :chicken:

handledsskott på det så 👍
 
Tillbaka
Topp