• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Snart åker den ner i lådan.
Ses om en månad.
20220228_204453.jpg
 
Kom igen, in och och anmäl er om det inte redan är gjort, snart 400 st dårar kan inte ha fel 😁


Klicka på sponsorerna så ser ni prov på det helt galna prisbordet som lottas ut varje fredag hela mars. Går endast att köpa lotter om man är med i utmaningen.
Har själv tänkt vinna en helikoptertur upp på Kebnekaise🤌🏼
Mmmmm, nej
 
  • Sad
Reactions: v0n
Skyll dig själv...sa jag helikoptertur, Kebnekaise!!! :woot:
Vad hade motiverat dig då? finns MASSVIS med klockor i potten också till skillnad mot tidigare år 😊
Ja nä alltså, kört två år på raken, fail ena gången och ”seger” andra gången, inget år var särskilt roligt faktiskt om jag ska vara ärlig.

Såg att Erikssons lottade ut en jacka, det hade varit nått om jag vetat att den var min efter en månad.
Nä, köper hellre en på eBay om suget blir riktigt stort.
 
Kom igen, in och och anmäl er om det inte redan är gjort, snart 400 st dårar kan inte ha fel 😁


Klicka på sponsorerna så ser ni prov på det helt galna prisbordet som lottas ut varje fredag hela mars. Går endast att köpa lotter om man är med i utmaningen.
Har själv tänkt vinna en helikoptertur upp på Kebnekaise🤌🏼
Hade egentligen räknat med att åka ur ganska omgående pga ganska tankspridd. Men nu blev man ju sugen på att vinna något kul 😃 fattar dock inte hur man köper lotter.. sannolikt pga ganska dum 😂
 
  • Like
Reactions: v0n
Ja nä alltså, kört två år på raken, fail ena gången och ”seger” andra gången, inget år var särskilt roligt faktiskt om jag ska vara ärlig.

Såg att Erikssons lottade ut en jacka, det hade varit nått om jag vetat att den var min efter en månad.
Nä, köper hellre en på eBay om suget blir riktigt stort.
Surgubbe

 
Hade egentligen räknat med att åka ur ganska omgående pga ganska tankspridd. Men nu blev man ju sugen på att vinna något kul 😃 fattar dock inte hur man köper lotter.. sannolikt pga ganska dum 😂
Ingen raketforskning, det är en dragning varje vecka (4st totalt). Det kommer mer info hur man köper lotter lite senare, tror de kostade 30:- st förra året.
Allt går till Maskrosbarn såklart 💛
 
Jag hämtade ut min ganska prick kl 12 idag men har jobbat till nyss.
Aningen besviken på claspen. Microjusteringen är trög som tusan. Dessutom sitter vissa skruvar som fastsvetsade i länken. 🤔
Har mailat Zelos om detta.
20220228_202701.jpg

Då vart du före :). Ahh, synd med länk/clasp. Har likadan justering på en i titan, och den är trögare än jag fick på denna. Skruvarna kunde jag faktiskt dra åt pyttelite till. Elshan/Zelos kommer lösa det, men är alltid tråkigt när det blir så.
 
Nytt på G från Zelos.

"Been getting a lot of messages about the Constellation and I'm proud to finally show it off! It's a slim and dressier design with a stepped case design based off the Starfighter. This makes the side profile appear even slimmer than its already slim 8.5mm. The dials feature a sector design with both brushed and deep sunburst textures.
There's a few cool dial variations which i hope you guys will love. The aventurine is back and that's been a crowd favorite recently. The 'tuxedo' is a fave of mine with a anthracite inner dial contrasting against a lumed outer ring. The carbon dial is made by 'Fatcarbon' called dark matter gold, which is forged carbon fiber mixed with bronze. There's also a NASA limited edition piece, featuring the iconic color scheme of its red worm logo against a white dial (not lumed which some have asked for recently).

Prices will start at around $499 and this is markedly cheaper than the earlier nova due to the movement used. I'm planning to launch it in around 2-3 weeks so do stay tuned for the launch page. "

Quick specs
39mm diameter, 45mm L2L, 8.5mm without crystal, 9.5mm total with its high double domed crystal
20mm lug width
Swiss SW215 Handwound
Color matched date wheels
5ATM WR
Sapphire front and back
Horween leather strap
FB_IMG_1646160731719.jpg
 
Gött, vi får se till att stötta varandra så gott det går tycker jag, bra val! (har redan börjat tvivla på mitt men skitsamma) 😂
vs5Oewa.jpg
Tänkte du först skulle köra g-shock men måste ge en eloge till att du valde en bra svårare klocka än det 🤓 Blev inget owgm för mig, borde kanske kört för blir en vecka i fjällen med en klocka men men hade nog misslyckats ändå… 🙈
 
  • Love
Reactions: v0n
Tillbaka
Topp