• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Enligt Nivada Grenchens Instagram så kan de eventuellt ha en nyutgåva av den här på gång:

Screenshot_20220302-125528.png


Screenshot_20220302-125308.png


Grymt snygg! 😍

I kommentarerna lät det som att de tänkte försöka hålla den på 37-38mm och även göra en no date, vilket vore perfekt enligt mig! Hade en Maurice Lacroix Aikon 39mm förut och även om jag verkligen tyckte om den så hade jag hela tiden en liten känsla av att den var något för stor och lite "klossig". 37mm och tunn design vore drömmen!
IMG_20210710_212632.jpg
Precis som när Rodania gjorde min så känns det som designavdelningen på Nivada haft lite blandade känslor "Om vi ska hänga på trenden och göra en sån där klocka med integrerad länk så måste vi vara skitnoga med detaljerna." - "ÖÖöööööh men det är så jooobbigt. Kan vi inte bara slänga på ett par halvdassiga ändlänkar som ser ok ut så kan vi ta en tidig lunch? Det är oxjärpar i kafeterian idag." ............ "Ok då."
 
Enligt Nivada Grenchens Instagram så kan de eventuellt ha en nyutgåva av den här på gång:

Screenshot_20220302-125528.png


Screenshot_20220302-125308.png


Grymt snygg! 😍

I kommentarerna lät det som att de tänkte försöka hålla den på 37-38mm och även göra en no date, vilket vore perfekt enligt mig! Hade en Maurice Lacroix Aikon 39mm förut och även om jag verkligen tyckte om den så hade jag hela tiden en liten känsla av att den var något för stor och lite "klossig". 37mm och tunn design vore drömmen!
Känns som en no-brainer att hänga på denna trenden om man kan. Hoppas de håller den på 37-38mm. Jag har länge letat efter ett vettigt alternativ. De flesta släppen från lvriga märken har legat på 40mm och över.
 
Känns som en no-brainer att hänga på denna trenden om man kan. Hoppas de håller den på 37-38mm. Jag har länge letat efter ett vettigt alternativ. De flesta släppen från lvriga märken har legat på 40mm och över.

Ja jag håller med.. Tycker som sagt t.o.m. att min ML Aikon på 39mm kändes i största laget även om jag gillade den i övrigt.
Ska bli spännande att se om den kommer och om de lyckas hålla den i "rätt" storlek.. 🙂
 
Grattis! Baltic är jag jävligt sugen på att testa. Bronsvarianten med svart tavla eller en gmt 🤤
Jag velade mellan GMT och dykaren och det föll på dykaren med blue gilt tavla.
Fick mer vintage-känsla av den och det var det jag var ute efter.
Du får visa upp ditt köp om det blir något 🙂
 
Jag velade mellan GMT och dykaren och det föll på dykaren med blue gilt tavla.
Fick mer vintage-känsla av den och det var det jag var ute efter.
Du får visa upp ditt köp om det blir något 🙂
Det kommer ett paket idag..

Fast det är ett annat köp 🙈 jag köper oftast klockor i skov och detta är första på länge så det kan ramla in en del inom en snar framtid och baltic ligger bra till
 
Ser bra ut, har sätt att visa klagar på att den inte integrerar så bra med bandhornen. Funderar nämligen på att beställa ett.
Jag tycker länken satt bra. Kan dock tänka mig att det kan skilja modellerna emellan då en länk passar samtliga trots att dimensionerna är olika. Det borde göra att radien mellan luggarna är olka och man få mer eller mindre glipa. Om du är en länkperson så tycker jag absolut att du ska komplettera med detta.
 
Tillbaka
Topp