• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Brew NYCity hänger med på OWG.
Både rund och rektangel, känns välbyggd och har en skön story kring sig.. den får nog bli kvar i stallet.
09F8899B-B3A8-459C-9E3E-8F35C047D94E.jpeg
 
Färdigjobbat för idag... Gör en liten budgetrenovering av köket, har lämnat lådfrontar och luckor på lack.
Jag har skrapat, slipat limmat och skruvat på stommar och lister.. nu lackar gumman, hon är grym med penseln.
Jag och Steelixen pustar ut i fåtöljen..
20220305_162332.jpg


Skulle ju tvätta bilen också... men det är ju en dag i morgon...
 
Nezumi har släppt sin manuella Voiture nu. Ser riktigt fin ut men 18 500kr känns saftigt. Vet iofs inte om finishen är bättre på denna än de vanliga kvartsarna men det får man hoppas för det priset.
VM1S-instruction-image.jpg
VM1S-shop-601-1024x1024.jpg
VM1S-shop-201-1024x1024.jpg
VM1S-shop-101-1024x1024.jpg
PSX_20220304_180837.jpg
18 pappa är inget att höja ögonbrynen för när det gäller en 28800 mekanisk kronograf.
 
Beror väl på, det är mer än urverket som räknas och speciellt i den prisklassen. Om man ser till finishen så är deras vanliga kronografer knappt värda de 4K de kostar tycker jag så är det samma klass på denna så är det dyrt.
Mig lockar den inte oavsett pris, men visst, det är ju mer än verket som påverkar om något är prisvärt eller inte. :)
 
Beror väl på, det är mer än urverket som räknas och speciellt i den prisklassen. Om man ser till finishen så är deras vanliga kronografer knappt värda de 4K de kostar tycker jag så är det samma klass på denna så är det dyrt.
Fast det är iofs inte så blodigt för en klocka med SW510-verket. "Billigaste" jag hittar är nån CW men den listar över 20k 🤔
Meeen, ingenting för mig heller så.
 
MV nu med en modell med kvinnor som målgrupp.
Rätt så trevlig tycker min feminina sida :)


När ändrade dom sitt namn förresten från Meccanishe Venezianico till bara Venezianico?


1646561534020.png

Förut hette väl t.o.m. Meccaniche VenezianE.. Alltså med annan ändelse på sista ordet..

För övrigt så ser det ut som att de mjukat upp formerna lite på sin Redentore 36:a. Kanske skulle kunna vara något nu, förut tyckte jag att den såg lite klossig ut.

Edit: Läste ditt inlägg igen nu och såg att du ju faktiskt kommenterade den nya 36:an innan du skrev om nya namnet.
 
Senast ändrad:
@3R1K @Nicbex Har ni hört några uppdateringar gällande leveransen utav era Ming 17.09? Såg att de kommer att släppa en GMT, MING 22.01 nu i veckan. Spännande att se vad det blir för något. Skulle dock ligga högre, c.a 40k exkl tull och moms.
776CEFAD-B85F-4B30-A5C1-84C540F45DC0.jpeg

Hej,

Jag har fyra MING på beställning men ännu ingen konfirmation om datum. Det blir sannolikt att jag flyger till Kuala Lumpur för att hämta dem, faktiskt.

Erik
 
Tillbaka
Topp