• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

@3R1K @Nicbex Har ni hört några uppdateringar gällande leveransen utav era Ming 17.09? Såg att de kommer att släppa en GMT, MING 22.01 nu i veckan. Spännande att se vad det blir för något. Skulle dock ligga högre, c.a 40k exkl tull och moms.
776CEFAD-B85F-4B30-A5C1-84C540F45DC0.jpeg
Inget, men min ska levereras slutet av maj så det är nog inget konstigt med det.
Hej,

Jag har fyra MING på beställning men ännu ingen konfirmation om datum. Det blir sannolikt att jag flyger till Kuala Lumpur för att hämta dem, faktiskt.

Erik
Varför har du fyra stycken på beställning? Vilka?
 
Inget, men min ska levereras slutet av maj så det är nog inget konstigt med det.

Varför har du fyra stycken på beställning? Vilka?

17.09 - En blå, en röd. Och en till min bror.
37.05

Så tre är mina och en min brors, 4 som behöver hämtas, vilket kan kombineras med semester och naturligtvis deklareras i tullen vid ankomst till sverige igen.
 
Senast ändrad:
Vi kanske ska samla ihop ett Klocksnack "Malaysia Pickup" team haha :-D Det vore rätt coolt faktiskt.

Ming tillåter inte fysiskt pickup (pratade med dem redan) så jag kommer få klockorna skickade till en vän i Malacca och åka dit.
Inte en helt dum idé faktiskt :) Vet inte hur snabb du var på 17.09 men min ska vara klar slutet av maj och juni är ju en bra tid att resa till Malaysia vad jag förstår (om de släppt på sina drakoniska covidrestriktioner tills dess, dvs). Man bör ju kunna få klockan skickad till t.ex. ett hotell också, bör ju vara säkert så länge man inte väljer något lopphotell.
 
Spelar väl ingen roll om du kommer undan med det eller inte, det är fortfarande skattebrott. Förutom att det är olagligt så bryter det mot forumets regler. Tänkte mest upplysa dig så att du kunde moderera själv men du har gjort ditt val. 🤷‍♂️

Jag tackar för informationen om reglerna på forumet som jag naturligtvis ska respektera. Jag har valt mina ord lite bättre i mitt tidiare inlägg.
 
Tillbaka
Topp