• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Zelos Spearfish

IMG_20220331_070603101_HDR.jpg
 
God förmiddag!
Har någon av er omdöme om Jubilee från Uncle Seiko? Tänkte äntligen få tummen ur och beställa ett till min Alpinist.
20220331_094133.jpg

Om du köper till kurvade ändlänkar till denna så passar den superbra annars.
Väldigt bra kvalite också.
 
Om du köper till kurvade ändlänkar till denna så passar den superbra annars.
Väldigt bra kvalite också.
Ska kolla på det! Watchgecko har väl snordyr frakt dock?
 
Yema Meangraf. Släpps om en vecka till "Yema privileged members", dvs det innebär väl i princip de som köpt minst en Yema tidigare via deras egen site. 250 ex av respektive tavla.

yema_meangraf_ad.jpg


Jag gillar tavlorna skarpt, har väl däremot lite svårt för de totalt gömda /integrerade bandfästena.
 
Yema Meangraf. Släpps om en vecka till "Yema privileged members", dvs det innebär väl i princip de som köpt minst en Yema tidigare via deras egen site. 250 ex av respektive tavla.

yema_meangraf_ad.jpg


Jag gillar tavlorna skarpt, har väl däremot lite svårt för de totalt gömda /integrerade bandfästena.
Meh! Den hintades häromveckan, var helt säker på att det var en frän dykare med tanke på heliumventilen. Vafan sitter den där för då?
(någon annan funktion månne 🤔)
 
God förmiddag!
Har någon av er omdöme om Jubilee från Uncle Seiko? Tänkte äntligen få tummen ur och beställa ett till min Alpinist.
20220331_094133.jpg

Om inget ändrats sedan jag ägde min sarb så är det helt ok kvalitet på länkarna. Jag hade en president. Låset på min var pressad men med massor av microjusteringar och den kändes säker på handleden. Var mer ”slimmad” än miltat pga låset.
 
Senast ändrad:
Nya arbetsklockan anlände idag. Triwa Ocean Plastic. Helt ok faktiskt och jag gillar den. Vet inte om jag skulle ha köpt en till fullpris men i övrigt har jag inget negativt att anmärka på klockan.


416C657A-2690-454C-9399-A525646103AF.jpeg
Den är inte dum alls, håller med. I skuggan av andra överhajpade plastklockor förtjänar Triwa all kredd i världen kan jag tycka 🤙🏼
("bara" 31 dagar på armen)
WpMs2ZO.jpg
 
Ja en sådan måste man ju lägga vantarna på helt klart :) Hoppas att se många av dem på byteslördag ;) Undras om andrahandsvärdet kommer att stå sig bättre på 35an än på 40an?
Rekommenderas helt klart. Återstår att se hur populära de blir. Andrahandsvärdet är svårt att sia om. Tror nog den kommer gå ner lite om utbudet är gott. Blir utbudet mer begränsat så tror jag den håller värdet bra. Är dock ingen ”dyr” klocka så trots en stor % förlust så är det inte jättemycket i pengar.
 
Senast ändrad:
Tillbaka
Topp