• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Ny månad, då får man ha en annan klocka på armen. Det va la gött!
hOIPid1.jpg

YDLyZLH.jpg

IvQGPuD.jpg

sq0SBmF.jpg
Och vilken klocka sedan! 😱
Magiskt bra 👌🏻👍🏻
 
Yonsson och Hook har kommit fram till att vi ändå skall prova byteslördag under en period. Reglerna kommer dock att vara lite annorlunda för att det skall fungera. Framöver kommer det att vara bytesfredag istället och alla bidrag måste ha ett angivet bytesvärde. Alla byten måste ske öppet i tråden (inte avslut då med adressuppgifter och dylikt naturligtvis, men själva bytet för transparensens skull) och INGA säljannonser. Hoppas nu att vi inte schabblar bort det här en gång till nu. Jag kan börja. Jag föll ju för swatchhypen men klickade inte med moonswatchen, bytes mot den nya D1milano kronografen, en moonswatch i annan färg eller något helt annat skoj. Bytesvärde: 2500ish.
PSX_20220401_152908.jpg
 
Senast ändrad:
Ny månad, då får man ha en annan klocka på armen. Det va la gött!
hOIPid1.jpg

YDLyZLH.jpg

IvQGPuD.jpg

sq0SBmF.jpg

Sinnessjukt cool!
Hur stor är den där? Har för mig att jag kollat den förut och att jag kom fram till att den var rätt stor, särskilt lug2lug.. Men sen har jag också för mig att jag läste att den skulle släppas i mindre storlek..
 
  • Love
Reactions: v0n
Sinnessjukt cool!
Hur stor är den där? Har för mig att jag kollat den förut och att jag kom fram till att den var rätt stor, särskilt lug2lug.. Men sen har jag också för mig att jag läste att den skulle släppas i mindre storlek..
Åh tackar! Min är 40mm (gf40163) men det kom nyligen en uppdaterad version som har växt till 41mm.
Den bärs dock större för den är hyfsat bredaxlad och platt. Tror den har 48-49mm L2L eller nåt sånt 🙂
 
Härligt! 😊 Hur tror du att det skulle funka att använda andra band på den? 🤔
Bra fråga, det går inte (just nu). Man får komplettera med en liten svindyr adapter som såklart får bli nästa steg.
Del av patentet med kronan, som är både vänstergängad och byggd för att man inte ens ska kunna spänna på sig klockan om kronan inte är inskruvad ordentligt 🤓
 
Tillbaka
Topp