Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ähum...Här får jag nog läsa på lite. Var det Enicar som var den äkta klockan på Everest förutom Rolex?
Jepp, en bekant till mig som startat verksamheten, Martin Klocke(!) och ja, han heter så!Har inte @Hugger69 nämnt dessa? Att det är någon Enicar-seriös som ligger bakom?
Korrekt!Här får jag nog läsa på lite. Var det Enicar som var den äkta klockan på Everest förutom Rolex?
ENICAR av idag skiter i sitt arv, ävla käpp-kineser!Är det nån som försöker åka snålskjuts på Enicar...?
Seriöst bra skit detta!Om jag inte har helt fel har dessa varit på "pre-order" hur länge som helst. Luktar fisk i mina öron, även om jag håller med om att det ser tokläckert ut på bild
Säger du det, så är det så! Finns det någon tidsplan...och framför allt, kommer du tjöööpa?Seriöst bra skit detta!
Kommer ni som samlar vintage köpa dessa nya, är det någon buzz bland samlare? Det liknar Triton Subphotique som kommit tillbaka i högkvalitativ form med hög prislapp (dock verk från Soprod).ENICAR av idag skiter i sitt arv, ävla käpp-kineser!
Det här är en seriös satsning och grundaren äger dessutom alla rättigheter til EPSA och SuperCompressor-boetterna idag!
Men visst bygger det på ENICARs framgångssaga från 40-talet och fram till 80-talet då allt dog ut.
Hade gärna köpt, särskilt en UD då jag redan har en äkta OPS, men det är åt h-vete för mycket pengar för en ny klocka för mig…Säger du det, så är det så! Finns det någon tidsplan...och framför allt, kommer du tjöööpa?
Fick en känsla av ett det var ett (av många) projekt som typ rinner ut i sanden men har mer än gärna fel
Inte så seriöst med en websida utan ordentligt SSL-cert men fina klockorKommer ni som samlar vintage köpa dessa nya, är det någon buzz bland samlare? Det liknar Triton Subphotique som kommit tillbaka i högkvalitativ form med hög prislapp (dock verk från Soprod).
Marque française de plongée - Triton
Découvrez nos montres fabriquées dans la plus pure tradition de l’horlogerie haut de gamme en Suisse.tritonwatch.ch
Korrekt!
Men ENICAR var lite sena med att använda det i reklamen men efter den resan föddes modell-serien som heter Sherpa.
Det finns definitivt vintage-folk som kommer att köpa men inte jag, även om jag vill!Kommer ni som samlar vintage köpa dessa nya, är det någon buzz bland samlare? Det liknar Triton Subphotique som kommit tillbaka i högkvalitativ form med hög prislapp (dock verk från Soprod).
Marque française de plongée - Triton
Découvrez nos montres fabriquées dans la plus pure tradition de l’horlogerie haut de gamme en Suisse.tritonwatch.ch
Dessa klockor får det faktiskt att pirra till lite i magen. De är riktigt snygga, fin historia och med en pedant som backar upp Det var länge sedan jag fick ett sådant huggbegär. Men de är dyra! Är de för dyra dock, det är frågan det?Jepp, en bekant till mig som startat verksamheten, Martin Klocke(!) och ja, han heter så!
Då dagens Kina-baserade ENICAR fullkomligt struntar i sitt arv så kände Martin att han ville tag i dessa ikoniska SuperCompressor-modeller som togs fram av ENICAR tillsammans med EPSA. Finns massor att skriva om detta men jag nöjer mig med det.
Martin är ingenjör i Tyskland och extremt seriös i detta så jag kan garantera att dessa klockor har en sjukt hög kvalitét, även om jag inte sett dem live själv.
Du får dock räkna med en 50-60 000 kr/st!
Låter bra att det finns stöd från Enicar-communityt. Jag kan inte heller lägga så mycket pengar på klocka men jag gillar projektet!Det finns definitivt vintage-folk som kommer att köpa men inte jag, även om jag vill!
Det är ett ett enormt arbete bakom denna klocka för att få till SuperCompressor-boetten och alla övriga delar!
Martin är superpedant så det här är inget rebrandat skit!
Sälj din själ? hehe, nä men det är väl den biten som kanske blir svår att berättiga. Jag tänker att både original-OPS samt UD ligger ganska likvärdigt prismässigt (?) och är 1000 ggr koolare hur man än vrider och vänder på det... i min världHade gärna köpt, särskilt en UD då jag redan har en äkta OPS, men det är åt h-vete för mycket pengar för en ny klocka för mig…
Svårt att säga…vad är för dyrt?Dessa klockor får det faktiskt att pirra till lite i magen. De är riktigt snygga, fin historia och med en pedant som backar upp Det var länge sedan jag fick ett sådant huggbegär. Men de är dyra! Är de för dyra dock, det är frågan det?
Jag tänker lite som du och just original OPS, som jag personligen tycker är coolast, och UD har rusat i pris senast året och en OPS i bra skick kan du få ge 80 kkr för idag!Sälj din själ? hehe, nä men det är väl den biten som kanske blir svår att berättiga. Jag tänker att både original-OPS samt UD ligger ganska likvärdigt prismässigt (?) och är 1000 ggr koolare hur man än vrider och vänder på det... i min värld
Martin har ju egna ENICAR-klockor förstås och även en OPS så han hr involverat rätt många Enicaristis runt om i världen….men jag tror kanske inte att alla hans kunder återfinns där utan de som älskar klockorna, historiken och hr det gått ställt!Låter bra att det finns stöd från Enicar-communityt. Jag kan inte heller lägga så mycket pengar på klocka men jag gillar projektet!
Bra köp!Kom en rejäl grön sak på posten idag
Återkommer med intryck
Högg du den som låg ute? Ska bli väldigt kul att höra vad du tycker. Den ser välbyggd ut på bilderKom en rejäl grön sak på posten idag
Återkommer med intryck
Stort grattis! Bra att Glycine fick tummen ur och gjorde en i 39mm! Sitter som en smäck!Det kom ett paket....
Vad har vi här tro?
Glycine Combat Sub 39mm:
Slängde på en nylonrem då annat än länksizing stod på schemat under aftonen:
Nu har det dock ordnat till sig:
Särskilt tack till @KandreasF som uppmärksammade mig på den här modellen och @Birchgrove för ivrigt påhejande!
Fröken Aubergine är en rejäl grönsak. Hoppas verkligen att man får återse henne på fredag.Kom en rejäl grön sak på posten idag
Återkommer med intryck
Stort grattis! Bra att Glycine fick tummen ur och gjorde en i 39mm! Sitter som en smäck!
Och framförallt: GILT!
Det kom ett paket....
Vad har vi här tro?
Glycine Combat Sub 39mm:
Slängde på en nylonrem då annat än länksizing stod på schemat under aftonen:
Nu har det dock ordnat till sig:
Särskilt tack till @KandreasF som uppmärksammade mig på den här modellen och @Birchgrove för ivrigt påhejande!
Godmorgon!