• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Känns som en klocka i design som skulle kosta 3x om det var ett känt märke, mycket trevlig! Hur boett och länk möts är ju bara ❤️
Bra och genomtänkta detaljer, inget snack. Det här är "bara" min andra men hade förmodligen haft fler om det inte vore för miyota-verken (NH i denna).
Urverkssnobberi, jag vet :bag:
 
20220409_173647.jpg
 
Förresten… covid-restriktionerna har ju släppt, våren närmar sig och det börjar väl bli dags för en GTG?! Tycker nog allt det iallafall.
Hade varit kul om vi kunde dra ihop ngt här i södra Svealand. Vi har en pilot-chrono på G, en dressare som kommer senare i sommar/höst och ett annat projekt i rullorna som man kanske kan dela med sig info om på en GTG… ;) Så med det sagt tar jag gärna med både Monchard-klockor och privat stash och möter upp för lite öl, ögongodis och tjöt!
 
Förresten… covid-restriktionerna har ju släppt, våren närmar sig och det börjar väl bli dags för en GTG?! Tycker nog allt det iallafall.
Hade varit kul om vi kunde dra ihop ngt här i södra Svealand. Vi har en pilot-chrono på G, en dressare som kommer senare i sommar/höst och ett annat projekt i rullorna som man kanske kan dela med sig info om på en GTG… ;) Så med det sagt tar jag gärna med både Monchard-klockor och privat stash och möter upp för lite öl, ögongodis och tjöt!
Södra Svealand? Bor inte du i Skåne eller har jag hittat på det i mitt huvud? 😲
 
För första gången någonsin fick jag en komplimang för en klocka på jobbet och då var det @v0n's vackra skapelse som satt på armen. 😁 Fick bli den idag också!
DSCF6616.jpg
Oj, fett! Ja, om det nu inte är en sån där samma sort som alltid ska fråga vad klockan kostar, "VA TUSEN SPÄNN för en klocka"!? 😮
...oftast stirrandes ner i sin nya smartphone för typ 20k då förstås
 
Förresten… covid-restriktionerna har ju släppt, våren närmar sig och det börjar väl bli dags för en GTG?! Tycker nog allt det iallafall.
Hade varit kul om vi kunde dra ihop ngt här i södra Svealand. Vi har en pilot-chrono på G, en dressare som kommer senare i sommar/höst och ett annat projekt i rullorna som man kanske kan dela med sig info om på en GTG… ;) Så med det sagt tar jag gärna med både Monchard-klockor och privat stash och möter upp för lite öl, ögongodis och tjöt!

Södra Svealand kallas väl Österlen uppe i Norrland? (Norrland= allt norr om Osby)
Tycker vi kör GTG på det "riktiga" Österlen (=söder om väg 9) :)
 
Tillbaka
Topp