Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
100% till välgörenhet ändå tänker jag, ganska generöstUff, sjukt dyrt. Hade den kostat hälften så mycket så hade de antagligen sålt många men nu...
Mjo men jag är ju inte mkt för naton heller bara för att krångla till det ytterligareFörresten, @Glantzen ...Erika's har ju mycket i 23mm som går att beställas med bronshårdvara?
...så kräsen jämntMjo men jag är ju inte mkt för naton heller bara för att krångla till det ytterligare
Original nato var iofs ganska trevligt men löjligt dyrt
Ja men hade det kostat 500kr och de sålt flera hundra band så hade det blivit mycket pengar till välgörenhet men med tanke på det priset lär de inte sälja många.100% till välgörenhet ändå tänker jag, ganska generöst
På tal om banden tyckte jag det var fränt med 2-delat, vet inte om hon sytt upp såna innan?
Korrekt...så kräsen jämnt
Misstänker att det är tudor som är tilltänkt offer, och då är väl allt relativt?
Då lär du hänga på 5 länkbitar till så den får lagom häng på handledenBilhandlarstuket
Är du säker på att det tillkommer importavgifter? Någonstans läste jag att de drop shippar genom NL som många kinesiska bolag.
Idag är den med på mottagning.
Jag funderar lite på att köpa en blå från Ginault. Lite ovärt med tull osv. Vad tycker ni?
Neeee... Den kommer stanna för alltid.Jag tycker att du köpa Ginaulten, och sälja 147an till mig
Nej, jag förutsatte bara det. Ska kolla lite på deras hemsida. Kanske blir en beställning då.Är du säker på att det tillkommer importavgifter? Någonstans läste jag att de drop shoppar genom NL som många kinesiska bolag.
Det är den, störthäftigDen länken är riktigt spektakulär!
Tidmätaren är god jord. Om det är värt det, det kan bara du avgöra. Min köpte jag begagnad.
Idag är den med på mottagning.
Jag funderar lite på att köpa en blå från Ginault. Lite ovärt med tull osv. Vad tycker ni?
Det är den, störthäftig
Som en smäck Tack själv
Yes, de tillhör Swatch groupHela klockan är faktiskt riktigt trevlig men den där länken gör ju att den skiner något alldeles extra.
@Rizzie är det Swatch group som äger Mido? När jag kollade lite verkar det ju vara ett powermatic 80verk i...
Håller med 100 %Uff, sjukt dyrt. Hade den kostat hälften så mycket så hade de antagligen sålt många men nu...
Jag har inte testat just de från Singular men jag har aldrig testat något som ens kommer i närheten av Erika's kvalitet. Det är bara original MN som är i den klassen men det är en annan konstruktion som jag inte alls gillar. Ska dock tillägga att jag inte har köpt något från Erika's sen hon i princip dubblade priset för några år sen. De är inte värda 800kr eller vad de ligger på nu för tiden.Håller med 100 %
Apropå Erikas tygbitar, är de värda det eller är Singulars lika bra? Fördel Erikas är att de gör old school 19 mm i många varianter. Men priset, heeeeerrrregud!
Faktiskt en av de godaste ”Kiosk-korvar” jag ätit
Det är ju Carbon, dubbelt så dyrt som vanligt bröd. Eller vänta, nu blandar jag nog ihop det med Doxa's prissättning. Nog mindre plast i korvbrödet också...Jag tycker det är godare om man bränner brödet lite mer...
Oh, hallå där! Den gillar jag! Diggar färgkombinationen och den där länken ser ju magisk ut. Du sälja, ja?Idag fick det bli Mido. Känns som en bra vårsolsklocka.
Jag är kluven, Erika's är i särklass bäst kvallemässigt rakt igenom och tycker nog en klocka förtjänar det bästa ibland.Jag har inte testat just de från Singular men jag har aldrig testat något som ens kommer i närheten av Erika's kvalitet. Det är bara original MN som är i den klassen men det är en annan konstruktion som jag inte alls gillar. Ska dock tillägga att jag inte har köpt något från Erika's sen hon i princip dubblade priset för några år sen. De är inte värda 800kr eller vad de ligger på nu för tiden.
Nej, det beror klart på vad man jämför med. Högt pris är ju inte alltid bättre, kolla på Phoenix nato-straps t.ex. Sjukt snygga och riktigt sköna men pajar väldigt snabbt. När det gäller finmärkena som t.ex. Omega etc som har sina egna naton så betalar man ju 100% extra bara för märket så det räknas knappt.Jag är kluven, Erika's är i särklass bäst kvallemässigt rakt igenom och tycker nog en klocka förtjänar det bästa ibland.
Jämfört med större tillverkares egna tygbitar är det inte så blodigt för man faktiskt får. Har själv lyckats trasha "fabric straps" och dylikt som säkert kostar det dubbla på nolltid liksom
Det viktigaste för mig är att storleken håller i sig, så spännet inte glider hela tiden. Det är ok på singulars när klockan sitter på armen men har en tendens att röra sig när klockan ska av på lite då och då.Nej, det beror klart på vad man jämför med. Högt pris är ju inte alltid bättre, kolla på Phoenix nato-straps t.ex. Sjukt snygga och riktigt sköna men pajar väldigt snabbt. När det gäller finmärkena som t.ex. Omega etc som har sina egna naton så betalar man ju 100% extra bara för märket så det räknas knappt.
Det gör nog alla mer eller mindre men Erika's rör sig inte så mycket. Mitt största problem har varit att de har varit alldeles för mjuka så om man har en klocka som väger lite mer (valfri dykare eller liknande) så åker klockan runt på armen för bandet ger med sig. Det problemet har jag aldrig upplevt med Erika's.Det viktigaste för mig är att storleken håller i sig, så spännet inte glider hela tiden. Det är ok på singulars när klockan sitter på armen men har en tendens att röra sig när klockan ska av på lite då och då.
Exakt, säger såklart inte rätt eller fel men ibland får man tänka till och kanske pynta upp för band som håller lääänge.Nej, det beror klart på vad man jämför med. Högt pris är ju inte alltid bättre, kolla på Phoenix nato-straps t.ex. Sjukt snygga och riktigt sköna men pajar väldigt snabbt. När det gäller finmärkena som t.ex. Omega etc som har sina egna naton så betalar man ju 100% extra bara för märket så det räknas knappt.
Exakt! Ska man jämföra det med gummi så är ju Erika's motsvarighet Isofrane. Det är typ det bästa man kan köpa och har man pengarna så ska man göra det men annars finns det andra som är mer än good enough.Exakt, säger såklart inte rätt eller fel men ibland får man tänka till och kanske pynta upp för band som håller lääänge.
Om jag känner dig rätt hade du nog inte slängt på skräpgummi på dina guldklimpar heller?
Inte denna veckan men jag noterar intresset om det blir aktuellt framöverOh, hallå där! Den gillar jag! Diggar färgkombinationen och den där länken ser ju magisk ut. Du sälja, ja?