Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ok. Många fina grejer på bilden men finns det någon bild på hela dig i fotoögonblicket? Fotar du bakom ryggen eller hur har du lyckats vrida in högerarmen dit?MicroGmtp
Ser ju fantastiskt ut! Fin samling! Fina klockor!MMXIX-V-X = M. Ok. Som traditionen bjuder, ett galleri av bilder från senaste åren. Inte alla är mikro men i princip alla är affordable (för mej). En del finns kvar andra är "flippade". Gått från lite vintage till 2-tidszoners, 24 timmars och lite "vanligt" däremellan. Begränsat till 30 (av KS) och inte helt i kronologisk ordning. Jaja.
Du får skaffa dig en sjuksköterskeklocka.
Hjälper inte mot nakna handleder?Du får skaffa dig en sjuksköterskeklocka.
Så santHjälper inte mot nakna handleder?
Är det automaten? Den är döcool.Hej alla,
Tänker att denna Smiths bör passa här va? Något helt annat än vad jag tidigare haft och det kände jag verkligen när jag öppnade paketet. Men alltså, tror faktisk den redan efter halvannan timme vuxit på mig. Och den passar ju perfekt till att laga barnvagnshjul såhär en fredagskväll!
Vad är anledningen till klockförbudet egentligen?Hjälper inte mot nakna handleder?
Den passar allldeles utmärkt här! Väldigt häftig klocka!Hej alla,
Tänker att denna Smiths bör passa här va? Något helt annat än vad jag tidigare haft och det kände jag verkligen när jag öppnade paketet. Men alltså, tror faktisk den redan efter halvannan timme vuxit på mig. Och den passar ju perfekt till att laga barnvagnshjul såhär en fredagskväll!
Ja, jag kunde inte motstå när jag såg att den var automat.Är det automaten? Den är döcool.
Ja, hygienskäl sägs det, men har också reagerat på att det bara gäller viss personal men inte all, märkligtVad är anledningen till klockförbudet egentligen?
Bakterier? Har funderat över detta tidigare.
Många läkare man kommer till har ju sin klocka på handleden.
Gäller samma sak för mobiltelefoner också, dvs. att det är förbud endast för viss personal? De lär ju vara en större hygienrisk.Ja, hygienskäl sägs det, men har också reagerat på att det bara gäller viss personal men inte all, märkligt
Fördelen med mobiler (förutsatt att de används där, samt när de ska användas) är att de inte likt klockor påverkar hur rent det blir efter handsprit tex, vilket vad jag förstått är huvudorsaken till förbud mot armbandsur.Gäller samma sak för mobiltelefoner också, dvs. att det är förbud endast för viss personal? De lär ju vara en större hygienisk.
Ett problem för dig är ett problem för tråden, det är sen gammalt En för alla.....Fördelen med mobiler (förutsatt att de används där, samt när de ska användas) är att de inte likt klockor påverkar hur rent det blir efter handsprit tex, vilket vad jag förstått är huvudorsaken till förbud mot armbandsur.
Men nu är vi lååångt off topic, förlåt tråden!
Hej alla,
Tack! Toolig ja, men inte ägaren. Tog en öl och beställde nya hjul istället.Passar utmärkt! Det där är nog en av de tooligaste klockor som finns. Sjukt cool! Grattis!
Självklart, alltid kul att testa nytt. Jag är på!Då jag vet några iaf varit lite sugna (@DB15 ) så kollar jag intresset för en passaroundstart på D1 Milano ultra thin 40mm i nya härliga, och somriga, blå färgen med nylonband:
https://d1milano.com/products/ultra-thin-nylon-40-mm-ss19-marina?variant=28186289111112
Med rabattkod kostar den 209$ så ca 2200kr. Pris per deltagare 220kr (ev överskott skänker jag bort) a 10st deltagare.
Regler:
- 1 vecka/7 dagar per person.
- Alla postar som rekommenderat (ej skicka lätt). Vid försvinnande i post är det som det är. Därav billigt pris delta.
- Lottas ut efter att alla har haft den.
Finns det nio stycken sugna?
Hade vart roligt att vara med,men då jag har ett grovt jobb så kan jag ej ha en sådan klocka på jobbet,så då blir det inte mycket handleds tid,men är sugen på att köpa,men följer med spänning!!!Då jag vet några iaf varit lite sugna (@DB15 ) så kollar jag intresset för en passaroundstart på D1 Milano ultra thin 40mm i nya härliga, och somriga, blå färgen med nylonband:
https://d1milano.com/products/ultra-thin-nylon-40-mm-ss19-marina?variant=28186289111112
Med rabattkod kostar den 209$ så ca 2200kr. Pris per deltagare 220kr (ev överskott skänker jag bort) a 10st deltagare.
Regler:
- Alla postar som rekommenderat (ej skicka lätt). Vid försvinnande i post är det som det är. Därav billigt pris delta.
Du bor väl inte på jobbet?Hade vart roligt att vara med,men då jag har ett grovt jobb så kan jag ej ha en sådan klocka på jobbet,så då blir det inte mycket handleds tid,men är sugen på att köpa,men följer med spänning!!!
Onekligen cool i den färgen och utan sekundvisare. För det priset får man ju haka på. Lär ha tid under semestern och i värsta fall kör man bara 1-2 dagar och skickar vidare.Då jag vet några iaf varit lite sugna (@DB15 ) så kollar jag intresset för en passaroundstart på D1 Milano ultra thin 40mm i nya härliga, och somriga, blå färgen med nylonband:
Regler:
Då jag vet några iaf varit lite sugna (@DB15 ) så kollar jag intresset för en passaroundstart på D1 Milano ultra thin 40mm i nya härliga, och somriga, blå färgen med nylonband:
Regler:
Jag kan vara med och testa den där.Då jag vet några iaf varit lite sugna (@DB15 ) så kollar jag intresset för en passaroundstart på D1 Milano ultra thin 40mm i nya härliga, och somriga, blå färgen med nylonband:
Regler:
Finns det någon på forumet som äger en Baltic Aquascaphe? (Inte min klocka)