• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Jag gillar dessa från NTH:
AzorMint_1024x1024.jpg

AntBlk_1024x1024.jpg

Verkar dock vara slutsålda...

Har du slagit till på en?
Nej, tyckte det var något som fattades när den endast kom på gummi och läder. Vem vet, jag kanske tycker annorlunda när jag får se den på länk.

Jag diggar GMTn men stör mig på att det är orange och röd text, med orange gmt-visare...
Jag har inga problem med orange eller röd text, en gnutta färg gör allt så mycket roligare :)

Snyggt! Bortsett från spännet ser det dock ut som länken till Mako.
Har helt faktiskt inte reflekterat så mycket över Mako länken tidigare då jag endast varit intresserad av bronsversionen men du har rätt med undantag för ändlänkarna.

Har Steinhart verkligen ETA verk? Säljer Swatchgroup ETA verk till Steinhart?

I tex Sinn, Oris och Edox sitter det ju numer Selitta verk.

Steinhart skriver ju ETA verk på sin sida så borde stämma. Har de något special avtal med ETA?

Fundersam!:)

Steinhart skriver ju ETA verk på sin sida så borde stämma. Har de något special avtal med ETA?

Känns konstigt om dom skulle ljuga med det kan tyckas. Har alltid tyckt det är bra grejer därifrån :)
Steinhart har betydligt bättre anseende på många andra forum runt om i världen än vad dom har här på KS. Har till och med sett dom avhandlas på
Rolexforum med betydligt mindre avsmak än här.
Ja inte i denna tråden förstås. Här gillas bra grejor för en vettig peng oavsett vad det efterliknar :).

Känns konstigt om dom skulle ljuga med det kan tyckas. Har alltid tyckt det är bra grejer därifrån :)
Steinhart har betydligt bättre anseende på många andra forum runt om i världen än vad dom har här på KS. Har till och med sett dom avhandlas på
Rolexforum med betydligt mindre avsmak än här.
Ja inte i denna tråden förstås. Här gillas bra grejor för en vettig peng oavsett vad det efterliknar :).
Det skulle minst sagt vara vilseledande för att inte tala om falsk marknadsföring, det stämplar ju t.o.m. in urverket på bakboetten :)

Det är väl egentligen skitsamma rent praktiskt då det är ett mer eller mindre identiskt urverk med annat namn. Jag tror att de sitter på ett större lager ETA-verk som de blandar lite med Sellita för vad jag vet garanterar de varken det ena eller andra och om jag inte minns fel anger de även det på hemsidan samt att certet har en lista där de kryssar i vilket verk som sitter i vilket tyder på att de blandar lite.

De kommer säkert att helt gå över till Sellita så småningom när lagret sinar men de är som sagt mer eller mindre identiska och den ena är inte nödvändigtvis bättre än den andra även om många verkar tro/tycka att ETA är bäst.

Min relativt nyinköpta har ett ETA 2893-2 Elaborée i sej (stämpeln/logon och märkning syns under balanshjulet).som de lite lurigt kallar premium. Tror alla 28XX verk är elaborée (skiljer en vinkel i justeringen mot standard). Premium är för att de satt in en märkt guldfärgad rotor, har inget med prestanda att göra.:confused: Vi får väl se hur länge de har ETA verk.

Det är väl egentligen skitsamma rent praktiskt då det är ett mer eller mindre identiskt urverk med annat namn. Jag tror att de sitter på ett större lager ETA-verk som de blandar lite med Sellita för vad jag vet garanterar de varken det ena eller andra och om jag inte minns fel anger de även det på hemsidan samt att certet har en lista där de kryssar i vilket verk som sitter i vilket tyder på att de blandar lite.

De kommer säkert att helt gå över till Sellita så småningom när lagret sinar men de är som sagt mer eller mindre identiska och den ena är inte nödvändigtvis bättre än den andra även om många verkar tro/tycka att ETA är bäst.
Lika sa Bull, har klockor med ETA 2893 och Sellita 330 i och det är ingen skillnad vad jag kan se på timegrapher eller spec...

• Like
Reactions: M26
MMXIX-V-X = M. Ok. Som traditionen bjuder, ett galleri av bilder från senaste åren. Inte alla är mikro men i princip alla är affordable (för mej). En del finns kvar andra är "flippade". Gått från lite vintage till 2-tidszoners, 24 timmars och lite "vanligt" däremellan. Begränsat till 30 (av KS) och inte helt i kronologisk ordning. Jaja.
Longines precence.jpg
Certina blue ribbon.JPG
Omega Constallation.jpg
Seiko Presage Cocktail.jpg
Bullova Accutron.jpg
Glycine Airman 2000.jpg
Aeromatic.jpg
Certina Bristol 228.jpg
Seiko Alpinist.jpg
Steinhart Ocean 1 42 mm.jpg
Guinand chrono.jpg
Orient Polaris.jpg
Steinhart Ocean Vintage.jpg
Glycine Airman DC4.jpg
Tissot Luxury Powermatic 80.jpg
Glycine Airman SST.jpg
Glycine Combat Sub.jpg
Bernhardt.jpg
CW C60 GMT 43.jpg
Certina DS1 Chrono.jpg
Glycine Airman Base22 Luminous.jpg
Glycine pocket watch.jpg
CW C65 GMT.jpg
Marc sons.jpg
Squale 30 atmos alpine green GMT.jpg
CW C60 GMT 38.jpg
Glycine Airman 18 blue.jpg
Glycine Airman no1.jpg
Obris Morgan Nautilus.jpg
Steinhart Ocean 39 premium.jpg

MMXIX-V-X = M. Ok. Som traditionen bjuder, ett galleri av bilder från senaste åren. Inte alla är mikro men i princip alla är affordable (för mej). En del finns kvar andra är "flippade". Gått från lite vintage till 2-tidszoners, 24 timmars och lite "vanligt" däremellan. Begränsat till 30 (av KS) och inte helt i kronologisk ordning. Jaja.
Longines precence.jpg
Certina blue ribbon.JPG
Omega Constallation.jpg
Bullova Accutron.jpg
Glycine Airman 2000.jpg
Aeromatic.jpg
Certina Bristol 228.jpg
Seiko Alpinist.jpg
Guinand chrono.jpg
Orient Polaris.jpg
Glycine Airman DC4.jpg
Glycine Airman SST.jpg
Glycine Combat Sub.jpg
Bernhardt.jpg
CW C60 GMT 43.jpg
Certina DS1 Chrono.jpg
Glycine pocket watch.jpg
CW C65 GMT.jpg
Marc sons.jpg
CW C60 GMT 38.jpg
Glycine Airman no1.jpg
Skaplig resa! Kul klockor allihopa :)

Longines precence.jpg
Certina blue ribbon.JPG
Omega Constallation.jpg
Bullova Accutron.jpg
Glycine Airman 2000.jpg
Aeromatic.jpg
Certina Bristol 228.jpg
Seiko Alpinist.jpg
Guinand chrono.jpg
Orient Polaris.jpg
Glycine Airman DC4.jpg
Glycine Airman SST.jpg
Glycine Combat Sub.jpg
Bernhardt.jpg
CW C60 GMT 43.jpg
Certina DS1 Chrono.jpg
Glycine pocket watch.jpg
CW C65 GMT.jpg
Marc sons.jpg
CW C60 GMT 38.jpg
Glycine Airman no1.jpg
Snyggt,Squale och Steinhart hade vart mumma.

Nu ställer jag dig mot väggen! CW´n eller Tropic:en?
Tack för den du!;)
Tropic-Squalen är roligare med dess sköna färger som varierar så fantastiskt i olika ljus.:) Däremot vinner CW på kvalitetskänsla (egentligen på att länk och framförallt lås känns ordentligt mycket bättre, och dessutom finns en sån där fiffig snabb mikrojustering vilket var en positiv överraskning).
Skulle jag, säg under pistolhot, tvingas välja skulle det dock bli Tropic.:cool:

Longines precence.jpg
Certina blue ribbon.JPG
Omega Constallation.jpg
Bullova Accutron.jpg
Glycine Airman 2000.jpg
Aeromatic.jpg
Certina Bristol 228.jpg
Seiko Alpinist.jpg
Guinand chrono.jpg
Orient Polaris.jpg
Glycine Airman DC4.jpg
Glycine Airman SST.jpg
Glycine Combat Sub.jpg
Bernhardt.jpg
CW C60 GMT 43.jpg
Certina DS1 Chrono.jpg
Glycine pocket watch.jpg
CW C65 GMT.jpg
Marc sons.jpg
CW C60 GMT 38.jpg
Glycine Airman no1.jpg
Mums, riktigt fina klockor!!

Tack för den du!;)
Tropic-Squalen är roligare med dess sköna färger som varierar så fantastiskt i olika ljus.:) Däremot vinner CW på kvalitetskänsla (egentligen på att länk och framförallt lås känns ordentligt mycket bättre, och dessutom finns en sån där fiffig snabb mikrojustering vilket var en positiv överraskning).
Skulle jag, säg under pistolhot, tvingas välja skulle det dock bli Tropic.:cool:
Bra svar, och det är svårt att argumentera mot CW´s länk. Bland dom bästa på marknaden imo. Tycker den slår min Black Bay på fingrarna tillomed.

Longines precence.jpg
Certina blue ribbon.JPG
Omega Constallation.jpg
Bullova Accutron.jpg
Glycine Airman 2000.jpg
Aeromatic.jpg
Certina Bristol 228.jpg
Seiko Alpinist.jpg
Guinand chrono.jpg
Orient Polaris.jpg
Glycine Airman DC4.jpg
Glycine Airman SST.jpg
Glycine Combat Sub.jpg
Bernhardt.jpg
CW C60 GMT 43.jpg
Certina DS1 Chrono.jpg
Glycine pocket watch.jpg
CW C65 GMT.jpg
Marc sons.jpg
CW C60 GMT 38.jpg
Glycine Airman no1.jpg
Grattis till fyrsiffrigt, och härlig resa du gjort mikrobroder :)

Ny för dagen, lite speciell klocka helt klart!
B1B599C2-D5BD-4F60-8A8C-0E95906B501D.jpeg

Fina detaljer, och loggan smälter in i tavlan (positivt) och läderbandet känns som grym kvalite. Men kommer snart bytas ut mot mesh...

Iaf nöjd med mitt köp @Nilas , känns som bra pang för pengen :)
Visst är den trevlig och gött att du blev nöjd. Trodde inget annat :). Ganska maffig och som du säger så ett grymt läder. Passar perfekt på ett fett gummi också.

Visst är den trevlig och gött att du blev nöjd. Trodde inget annat :). Ganska maffig och som du säger så ett grymt läder. Passar perfekt på ett fett gummi också.

Får prova mig fram, gummi/nato/mesh känns säkert och föredrar nog det framför läder även fast detta var mkt bättre i känsla än jag kunnat tro :)

Tillbaka
Topp