• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Helt klart fördelen med Miyota är just hur slimmat det faktiskt är, förstår precis varför det blivit så poppis trots sina "nackdelar"👍🏼
Nyfiken fråga, måste vara @Chumba s gamla det där va? Om jag inte minns fel är den konfiguration med orange sekundvisare galet sällsynt...

Japp det är @Chumba s fd. Som jag fått ta över. Kan mkt väl vara en one-of-a-kind då jag googlat frenetiskt efter bilder och inte sett nån mer vit med orange sekundvisare. Bara vita tavlor är ju också ovanligt medans det kryllar av blå och svarta...

Senast ändrad:
Hade en Artego 300 för ett gäng år sen som jag saknar enormt. Ingen som har en att sälja? Eller tips om ngn liknande? Jag måste ha större klocka på iaf minst 44mm då jag vant mig vid det :)
Ja, det var längesen man hörde om det märket. Tänker spontant på några andra HK-baserade märken såsom Helson och Armida som fortfarande håller sig aktuella.
Stabila grejer i alla möjliga utföranden, brukar även vara reor med jämna mellanrum 🙂

Ja, det var längesen man hörde om det märket. Tänker spontant på några andra HK-baserade märken såsom Helson och Armida som fortfarande håller sig aktuella.
Stabila grejer i alla möjliga utföranden, brukar även vara reor med jämna mellanrum 🙂
Jag får kika in dem, micromärken överlag är ju jäkligt Nice. Haft en del, gillade även Magrette- men just artego var jäkligt skön att bära :)

Mysig kvällsläsning kanske? Smått och gott från den mindre kända mässan WindUp i San Francisco 🤘🏼
Satan vad jag vill åka dit. Älskar hur stämningen verkar, såg ett litet resereportage igår och blev alldeles jättesugen att åka dit.

Frågan är ju hur mycket pengar man skulle bränna, #FOMO på allt! 😂

Bronsdag! Godmorgon tråden
IMG20220427070909.jpg

Hittade en gammal bild på min Baltic Aquascaphe GMT. Riktigt trevlig klocka som jag nästan kan ångra lite att jag sålde, jag gillade speciellt BoR-länken.
207326548_830495354542932_1037565530834544163_n.jpg
Fantastiskt snygg! Älskar blå/grå kombon. Kunde inte stå ut med miyota verket dock, rotorn lät ju alldeles för jävligt. Hur är GMTn i det avseendet?

Fantastiskt snygg! Älskar blå/grå kombon. Kunde inte stå ut med miyota verket dock, rotorn lät ju alldeles för jävligt. Hur är GMTn i det avseendet?
Jag kan inte minnas att jag tänkte på ljudet från rotorn alls faktiskt, men jag sålde den i somras, så minnet kan svikta lite.

Jag har dessutom för mig att de kör Soprod-verk i GMT-modellerna, de kanske är bättre i det avseendet?

Av nyfikenhet googlade jag lite snabbt nu för att se om folk hade upplevt något oväsen med Soprod C125-verket de kör i GMT:n. Jag kunde inte hitta något, så gissningsvis är det bättre än Miyotan vad gäller ljudnivån!

Serica 5303 med silvertavla såg ju ganska trevlig ut.
serica-5303-2-white-packshot-1500.jpg

TECHNICAL SPECS​

• CASE​

316L stainless steel
    Case : 39 MM
    Total thickness : 12.20 MM
    Lug to lug length : 46.5 MM
    Lug width : 20 MM
  • GLASS​

Sapphire crystal
    Double domed (2MM)
  • MOVEMENT​

Automatic
    Swiss Caliber Newton
    44h Power reserve
  • BRACELET​

316L Steel
    Tapering folded mesh 20-16mm
    Integrated end-links
  • HANDS​

Painted Broad Arrow hands
    Black lacquered finish
    Swiss SuperLuminova
    C3 green emission
  • DIAL​

Silver, white galvanic tint
    Luminescent indexes
    High readability
  • BEZEL​

Ceramic with polished finish
    Double graduation 60 mins
    and second time zone
  • CROWN​

Screw-in crown
    Oversized 8mm
    Right-handed / Left-handed
Grym är den, kommer en ny batch p å1500 st i juni med en extra överasknings-variant. Spännande att se vad det blir!

Grym är den, kommer en ny batch p å1500 st i juni med en extra överasknings-variant. Spännande att se vad det blir!
1500 stycken? Det känns att ta i. Jag gillar ju verkligen klockan, men kan de verkligen räkna med att sälja så många? Iofs kanske batchen kan/ska räcka ett tag, men det borde bli mycket pengar att ligga ute med för ett mikro brand.

Tillbaka
Topp