Verkar vara lagom soft, ÅK dit nästa år (så hänger jag med)!Dit skulle man allt vilja åka och ställa ut!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Verkar vara lagom soft, ÅK dit nästa år (så hänger jag med)!Dit skulle man allt vilja åka och ställa ut!
Helt klart fördelen med Miyota är just hur slimmat det faktiskt är, förstår precis varför det blivit så poppis trots sina "nackdelar"
Nyfiken fråga, måste vara @Chumba s gamla det där va? Om jag inte minns fel är den konfiguration med orange sekundvisare galet sällsynt...
Ja, det var längesen man hörde om det märket. Tänker spontant på några andra HK-baserade märken såsom Helson och Armida som fortfarande håller sig aktuella.Hade en Artego 300 för ett gäng år sen som jag saknar enormt. Ingen som har en att sälja? Eller tips om ngn liknande? Jag måste ha större klocka på iaf minst 44mm då jag vant mig vid det
Jag får kika in dem, micromärken överlag är ju jäkligt Nice. Haft en del, gillade även Magrette- men just artego var jäkligt skön att bäraJa, det var längesen man hörde om det märket. Tänker spontant på några andra HK-baserade märken såsom Helson och Armida som fortfarande håller sig aktuella.
Stabila grejer i alla möjliga utföranden, brukar även vara reor med jämna mellanrum
Satan vad jag vill åka dit. Älskar hur stämningen verkar, såg ett litet resereportage igår och blev alldeles jättesugen att åka dit.Mysig kvällsläsning kanske? Smått och gott från den mindre kända mässan WindUp i San Francisco
The Best New Indie and Microbrand Watches of 2022
The WindUp San Francisco independent and microbrand watch show returned for 2022, and brought with it a wide array of novel new timepieces.www.gearpatrol.com
Fantastiskt snygg! Älskar blå/grå kombon. Kunde inte stå ut med miyota verket dock, rotorn lät ju alldeles för jävligt. Hur är GMTn i det avseendet?Hittade en gammal bild på min Baltic Aquascaphe GMT. Riktigt trevlig klocka som jag nästan kan ångra lite att jag sålde, jag gillade speciellt BoR-länken.
Jag kan inte minnas att jag tänkte på ljudet från rotorn alls faktiskt, men jag sålde den i somras, så minnet kan svikta lite.Fantastiskt snygg! Älskar blå/grå kombon. Kunde inte stå ut med miyota verket dock, rotorn lät ju alldeles för jävligt. Hur är GMTn i det avseendet?
Av nyfikenhet googlade jag lite snabbt nu för att se om folk hade upplevt något oväsen med Soprod C125-verket de kör i GMT:n. Jag kunde inte hitta något, så gissningsvis är det bättre än Miyotan vad gäller ljudnivån!Fantastiskt snygg! Älskar blå/grå kombon. Kunde inte stå ut med miyota verket dock, rotorn lät ju alldeles för jävligt. Hur är GMTn i det avseendet?
Underbar Enicar! Sen vill jag säga. läder är läder .Testade en gammal polerad president på min Hemel.
Var inte min grej så läder åkte på illa kvickt.
Passade även på att slänga dit ett mocka på gamlingen (sorry tråden).
Grym är den, kommer en ny batch p å1500 st i juni med en extra överasknings-variant. Spännande att se vad det blir!Serica 5303 med silvertavla såg ju ganska trevlig ut.
TECHNICAL SPECS
CASE
316L stainless steel
Case : 39 MM
Total thickness : 12.20 MM
Lug to lug length : 46.5 MM
Lug width : 20 MMGLASS
Sapphire crystal
Double domed (2MM)MOVEMENT
Automatic
Swiss Caliber Newton
44h Power reserveBRACELET
316L Steel
Tapering folded mesh 20-16mm
Integrated end-linksHANDS
Painted Broad Arrow hands
Black lacquered finish
Swiss SuperLuminova
C3 green emissionDIAL
Silver, white galvanic tint
Luminescent indexes
High readabilityBEZEL
Ceramic with polished finish
Double graduation 60 mins
and second time zoneCROWN
Screw-in crown
Oversized 8mm
Right-handed / Left-handed
Tack @MoHaha för en trevlig pratstund, och en trevlig ”affordable vintage”. Jag ska säkert till Österlen i sommar, och då lovar jag att höra av mig så kan du bjuda på den där kaffen du erbjöd, så tar jag med denna och en drös annat om du vill!
Kan utlova en drös Monchard, och lite vintage! Men tar även med kanelbullar till kaffet!Tack själv!
Du är välkommen, särskild om du har en låda roliga mikro och affordables med dig
1500 stycken? Det känns att ta i. Jag gillar ju verkligen klockan, men kan de verkligen räkna med att sälja så många? Iofs kanske batchen kan/ska räcka ett tag, men det borde bli mycket pengar att ligga ute med för ett mikro brand.Grym är den, kommer en ny batch p å1500 st i juni med en extra överasknings-variant. Spännande att se vad det blir!
Tyckte detta blev rätt bra.
Tyvärr är det lite för långt bara...men vafan den funkar ju nästan med allt..Kanon!
Mesh är alltid rätt, det tycker (nästan) alla
Tyckte detta blev rätt bra.
Jag tänkte ju att detta har ju skruvar så man skulle slippa det..nu har jag plockat bort alla länkar och kör på sista hålet i spännet. Taniga handleder? Passade när jag körde det på microsqualen men ingen klocka sen dess..@v0n approved!
Såg det var lite stort, bara kapa någon rad med avbitare (mot spännet)